Nou ben ik dus zeer in gedachten bezig wat ik zou doen. Ben er al uit dat dit niet gaat lukken, vandaar ik probeer met Bokt iets verder te komen
Situatie nu:
* Manege/pensionstal gelegen tegen/in het bos.
* Uren uitrijmogelijkheden voor buitenritten in de natuur.
* Vele faciliteiten zoals: Stapmolen,kantine, 4 rijbakken waarvan ik 1 gebruik, longeerring + overige zoals solarium,wasplaats etc.
* Veel paardjes, en veel gezelligheid op stal. (drukke manege)
* max. 10 minuten fietsen, dichterbij dan de andere stalling.
* 4 paddocks, geen weide
* Ruim 40 paarden (?)
* paarden staan gehele dag op stal, tenzij je het dier in het ,boek' zet, waar ze max. 9x per maand op mogen. Eigen mogelijkheid om zelf het dier buiten op de paddock te zetten, wel moet je in de buurt blijven en max. 3 kwartier, tenzij er een andere paddock vrij is mag het langer.
Stalling van kennis:
* 4/5 weides. (5e is gezaaid)
* 1 rijbrak met snippers, waardoor er lang in te rijden valt.
* paddock
* Solarium en wasplaats komen er.
* Ruim 8 paarden
* Paarden staan zo lang mogelijk buiten. In de paddock of wei.
* 5-10 minuten verder fietsen
* Grote bossen op verdere afstand.
* Weinig mensen, alleen eigenaar en nu nog 3 pensionklanten. (kunnen er dus nog 2 bijkomen)
Het is niet de bedoeling om te reageren dat ik gelijk het paard over moet plaatsen aangezien ze nou niet de kans krijgt om zo veel mogelijk buiten te staan, en geen weides hier zijn.
Ik ben zo dom nog niet, ik weet zelf ook dat het voor een paard zijn wil veel beter is om zo lang mogelijk buiten te staan, en dan ook nog de mogelijkheid op het gras te staan. Ik vraag hier om serieuze reacties wat jullie de beste optie lijkt. Dat kan inderdaad de stal zijn met de weidegang, maar aan de andere zitten ook zeker voordelen. OOK voor het paard