vraagje;bak/wei e.d

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

vraagje;bak/wei e.d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:25

Mijn broer had laatst 'n vraagje aan mij.
Hij heeft 2 hectare weiland tot zijn beschikking en 't leek 'm wel wat om dat te gaan verhuren,aan mensen die een paard/pony hebben.
Hij wil misschien een bak maken, en de rest gewoon wei.
Hij vroeg aan mij wat hij ervoor zou kunnen vragen per maand.
Ik had 't over 50 euro; daarbij in dus;weide en gebruik van bak.
Is dat 'n mooi prijs?
Wat vinden jullie?
Ik zei dat er dan wel een schuilstal bij moet.
(De wei ligt achter de boerderij van zijn schoonmoeder,die kijkt dus op de wei uit achter)
En hebben jullie nog tips verder,waar hij aan moet denken?

Delaja

Re: vraagje;bak/wei e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:30

je kan wel meer vragen, meeste wei eigenaren vragen al meer voor de wei alleen (weet niet hoeveel precies maar wel meer dan 50 euro)
Tip: denk aan vergunningen

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:30

Ik vindt dat je meer kan vragen. op mijn vorige stal was het zo dat je alles zelf moest doen.
Hooi/water/stro werdt geregeld door de eigenaar. Maar uitmesten en voeren en dergelijken moesten we zelf doen.
Voor het stro moesten we ook 10,- bijbetalen.
Er waren een paar stallen, met veel weiland, zonder bak.
Ik denk dat jullie ook rond deze prijs kunnen gaan zitten. Maar ligt ook beetje aan de regio.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:35

Wat je gaat vragen ligt aan wat je te bieden hebt. Ga je zelf de mest van het land afhalen of laat je dit de huurder zelf doen. Ga je zelf weideonderhoud doen of laat je dit ook de huurder doen? Bied je zelf voer en hooi aan of doet de huurder dat. Dat zijn allemaal dingen die je mee moet rekenen in je prijs. Je kunt iig veel en veel meer vragen als die 50 euro.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:37

Als je wei en rijbak verhuurt, dan kun je wel meer dan 50 euro vragen. Want aanschaf van de materialen en onderhoud van de weide kost ook geld.

Verder moet je ook bij jezelf afvragem wat je allemaal doet voor de weide. Doe je ook aan hooi/stro of moet de huurder dat zelf regelen? Hetzelfde geldt ook voor onderhoud van de weide en rijbak.

Je kunt wel 100 euro per maand vragen en zeker als je schuilstal met zadelkamer hebt. Knipoog

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:51

ik ben voor mijn verzorpaard opzoek naar een weilandje in groningen. vroeg me af waar het precies is

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:53

beautylover1 schreef:
ik ben voor mijn verzorpaard opzoek naar een weilandje in groningen. vroeg me af waar het precies is

Ik heb je 'n pm gestuurd Knipoog

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:19

als het bij mij in de buurt is betaal je daar al min. 150 euro voor, maar in friesland ofzo kan je er denk ik +- 100 euro voor vragen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:17

Ligt er een beetje aan waar je zit met je weide (regio), maar een mooi stuk weide en schuilstal met gebruik van rijbak denk ik dat je best 100,- kunt vragen gewone kale huur.
Moet er verzorging/voer of iets dergelijks bijkomen of bedekking in de schuilstalling kun je daarboven gaan zitten, richting de 150,- zoiets.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 06:28

Bedankt voor de tips,zal dit zeker even aan m'n broer laten lezen Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:34

vraag vooral ook wat er in je omgeving betaald wordt bij verschillende stallingen. Dan kun je een beetje inschatten hoe je zit qua prijs. Niet dat je daar je prijs voor naar beneden zou moeten doen, maar als mensen je te duur (of goedkoop) vinden, kun je in elk geval vergelijken waarom...

50 euro voor weidegang is heel netjes. Je houdt daar echter de eerste jaren niets aan over als je eerst een bak aan moet laten leggen en eventueel nog een schuilstal.
Goedkope bak is al zo'n 1000 euro graafkosten als je het door een grondverzetbedrijf laat doen. schuilstal komt ook al snel op 1000 euro materiaalkosten als je hem zelf bouwt.

Bij 50 euro per maand (kale prijs excl strooisel, voer en hooi), en 4 paarden, heb je 200 euro aan inkomsten, waar de onderhoudskostenkosten van het land nog van af moeten.
Dat is 2400 euro per jaar, dus het eerste jaar verdien je eigenlijk niets. Als je minder paarden in je land hebt, duurt het langer voor je het terugverdient.