Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hij zal het toch een keertje moeten leren, en vandaag is die dag aangebroken. Op zijn verjaardag nog wel
)
Laat hem eerst wel even wennen aan het water.
Toen langzaam op z'n schouder en nek, vond ie prima.
Succes!
ilovetrusha schreef:En hoe ging het ?
xx ilovetrusha
en daarna ging die ervan drinken. Toen weer de hals en langzaamaan de rest. Hij stond wel een beetje verstijfd van schrik volgensmij.. ik had verwacht dat die echt niet stil bleef staan maar het ging prima. Toen wou ik zijn kont en achterbenen afspuiten maar dat ging iets minder, dus daar doe ik nog even rustig mee. Ik wou zijn koker eigenlijk ook nog afspuiten maar daar wacht ik nog maar even mee, daar reageren ze vaak het ergste op. Jaan81 schreef:Idd gewoon doen alsof je neus bloed. Ik zou, omdat het de eerste keer is, eerst zijn benen doen, dan iets omhoog kruipen tot je op z'n schouder bent beland. Dan wellicht hals een beetje mee. Vind ie het allemaal okee, zou ik doorgaan. Als ie moeilijk doet wel even doorzetten, maar als ie dan even stilstaat stoppen, als beloning.
Succes! Komt vast helemaal goed! Die van mij vind het heerlijk! Ik kan haar gewoon los laten staan en dan gaat ze lekker op rust staan en genieten van het koude water.
) Ster180 schreef:Ik zou ook warm water gebruiken, zeker voor de eerste keerLaat hem eerst wel even wennen aan het water.
Succes!! Sjurlieee schreef:Heb je trouwens een volgorde bij het afspuiten ? Ik begin ook bij de benen, maar begin je voor of achter en wat doe je daarna, onder de buik ? Mag je ook direct na het rijden afspuiten ? Mij werd eens verteld dat je de zweetplekken niet mag natspuiten (onder het zadel)
Ook direct na het rijden. Je moet dan wel goed uitgestapt hebben, zodat het lichaam weer voldoende is afgekoeld. Ik heb geen volgorde bij het afspuiten, wel begin ik altijd bij de benen.