Gezocht: ervaringen met deze grasmuilkorf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Gezocht: ervaringen met deze grasmuilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:07

Mijn haflinger gaat dit jaar (eindelijk) op het land. Nu weten we van haar dat ze blijft eten als ze de kans krijgt en zit ik te denken haar een muilkorf om te doen.

Dus mijn vraag luidt, wat zijn jullie ervaringen met deze muilkorf. Of weten jullie een andere ?

Afbeelding

Divine

Re: Gezocht: ervaringen met deze grasmuilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:19

Ik gebruik de korf soms bij mijn pony, maar dan om zand likken tegen te gaan. En daar werkt ie perfect tegen! Hij probeert dat ding steeds te slopen als ie em op heeft, maar hij gaat niet kapot, het is dus wel een duurzaam ding.
Of ie ook goed geschikt is als graaskorf weet ik eigenlijk niet. Lijkt me wel eigenlijk.....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:21

hij staat op de site van divoza als grasmuilkorf dus dan moet het haast wel Haha!

voor ik hem bestel graag nog meer ervaringen

Simone_Gp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:52

Mijn paard moet een muilkorf om te voorkomen dat hij gaat luchtzuigen op een hek of een paaltje. De muilkorf die hij heeft, heeft grotere gaten dan een grasmuilkorf maar eh.. het kost hem al erg veel moeite om ermee te grazen. Verdrietig
Ik denk dan ook dat een grasmuilkorf echt bedoeld is voor dieren die maar héél weinig gras mogen eten, dus als dat je bedoeling is, denk ik dat die muilkorf wel geschikt is voor jouw haflinger.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:47

Wij hebben een graasmasker, die ziet er wat anders uit dan dit model. Momenteel hoeft onze pony hem niet om maar mocht het weer nodig zijn dan is het wel effectief.
Ik zou het echter alleen doen als het niet anders kan. Het beperkt toch wel het sociale gedeelte van je paard. Er aan wennen ging bij onze pony best snel. Een dag dacht ze dat ze niets kon eten, toen ging ze proberen en had ze het wel snel door. Ik probeerde wel goed erop te letten of ze er ook mee dronk.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:55

mijn pony is onlangs licht hoefbevangen geweest en staat nu de heledag op de weide met grasmuilkorf, en ze heeft er weinig van. Ze kan gewoon eten alleen veel en veel minder dan zonder.
Het was voor mij de keuze of binnen laten of korf om. Dus dan maar korf om. De eerste 2 dagen vond ze het wel heel raar en moest ze echt even wennen en leren hoe ze kon eten en drinken, maar nu is ze gewend en vind ze het prima. Vind het het een hele goede oplossing.

Kijk wel goed naar de maat want ik heb een connemara d pony en ze heeft een s om maar die is niet heel ruim, een M is alleen weer veel en veel te groot.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:51

het gaat mij dus ook om het feit dat mijn pony licht hoefbevangen is geweest. bedankt voor jullie reacties Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:52

ik heb er nog wel een werkeloos liggen, wie intresse heeft biedt maar...

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:55

ook wel een goed idee voor mijn verzorgpony
hij is nu al 2keer hoefbevangen geweest omdat hij veel te veel gras en lekkers krijgt en geen beweging

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:04

moyra schreef:
het gaat mij dus ook om het feit dat mijn pony licht hoefbevangen is geweest. bedankt voor jullie reacties Haha!

Even opletten dat ie wel voldoende gras binnen krijgt, anders het gat iets groter maken, hebben wij ook gedaan Knipoog

Verrder even goed op schuurplekken letten!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:02

Voor mijn paard en pony heb ik er ook 1 voor als ze in de rijbaan staan, maar ze mollen ze echt wel!
De eerste kocht ik denk ik 1/2 tot 3/4 jaar geleden en mijn paard heeft net een nieuwe (die na 1 dag alweer kapot was, maar gelukkig gerepareerd) en voor mijn pony moet ik een nieuwe gaan kopen. Die van mijn paard, de nieuwe, die ik sinds eind maart heb, begint ook alweer kapot te gaan.
Ik ga dus op zoek naar een alternatief.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:29

je moet inderdaat wel goed op schuur plekken letten, want daar krijgen ze wel last van ik heb er nu bontjes om heen gedaan. En geregeld aan de binnen kant schoonmaken. Maar om te voorkomen dat je pony weer hoefbevangen raakt werkt hij echt super

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:23