TIPS en kosten stal bouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

TIPS en kosten stal bouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:01

wie weet wat het kost om een paardenstal te maken
we zijn nl. bij een huis aan het kijken waar een paardenstal bij kan
alleen die moet nog gebouwd worden Knipoog en nu hebben we daar helemaal geen ervaring mee
mss weten jullie wat zoiets kost
en wat voor ondergrond je het beste kan gebruiken
graag tips
alles is welkom

ikke

Re: TIPS en kosten stal bouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 06:52

Wat het kost, geen idee, twee keer de helft Haha! Haha!
Maar mocht je gaan bouwen, bouw dan een gierkelder(tje) onder de stallen, zodat de urine weg kan lopen. Indien afvoer lastig is, sluit de kelder eventueel aan op het riool. Vloerdelen van Swaans beton uit Heeze erop leggen en je hebt kurkdroge stallen.
Indien een kelder niet kan of mag, is het alternatief één of twee flinke buizen (rond 300 - 400mm) in de stalvloer verwerken en dan gaten in de vloer boren, tot in de buizen. Gaten 20 - 25 mm rond. Maak wel een voorziening dat je de buizen door kunt spuiten, bijvoorbeeld met een put of een deksel op het uiteinde. Dit doorspuiten moet je één of twee keer per jaar doen, om het systeem schoon en werkend te houden.
Waar je ook op moet letten is dat je regelmatig (wekelijks of zo) even de gaten doorprikt met een ijzeren staaf of zoiets. De gaten groeien wel dicht door stof en kleine zooi, maar het werkt verder echt perfect. Je bent een sukkeltje als je niet iets dergelijks zou maken, nu je de kans zou hebben. Een stal hier in de buurt heeft beide (buis en kelder), kom gerust kijken, als je het in het echt wil zien voordat je gaat bouwen.
Succes met de koop, ik hoop voor je dat het iets wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 06:59

Zal het gecontroleerd worden als je gewoon gaten in de vloer boort zodat de urine de grond in loopt?? Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:09

russel schreef:
Zal het gecontroleerd worden als je gewoon gaten in de vloer boort zodat de urine de grond in loopt?? Knipoog

Nee, dat niet, maar ik betwijfel of het blijft werken op de lange duur. Bovendien is urine niet zo best voor beton en zal de onderekant van je vloer relatief nat blijven van de urine, met alle gevolgen van dien.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:25

een bak, een hek voor om de wei en een stal voor twee paarden heeft volgens mij bij mij 50.000 euro gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:32

ikke schreef:
russel schreef:

Nee, dat niet, maar ik betwijfel of het blijft werken op de lange duur. Bovendien is urine niet zo best voor beton en zal de onderekant van je vloer relatief nat blijven van de urine, met alle gevolgen van dien.

Ja daar heb je ook weer gelijk in. Stel een afvoerbuis aan de achterkant van je stal die uitmond in een grote ton? Vloer wat af laten lopen en achterkant een randje open??

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:14

Mijn vriend zet stallen. Je kan er echt zo gek in gaan als je wilt. Een tijd geleden heeft hij een stal gezet (2 stallen + opslagruimte) die al bij al een kleine 5000 euro gekost heeft, maar nu is hij bezig aan eentje van hetzelfde formaat die naar de 23.000 gaat. Het is maar wat je wilt.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:46

ok bedankt
zal nog eens goed hier en daar info inwinnen

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:39

www.uwstal.nl Da's heel goedkoop Haha!
Maar.. Moet je perse van die afvoerbuizen? Kan je niet gewoon elke dag de stront en het natte er uit scheppen, en 1x per week alles? En dan bijv. 1x in de 3 maanden bij het alles eruitscheppen, de vloer schoonspuiten??

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:08

Laatst zag ik op Marktplaats nog de stallen die wij ook hebben staan. Hebben wij trouwens niet zelf neergezet, wij huren het geheel. Maar dan kan je zelf kiezen hoeveel stallen of zadelkamer erbij of overkapping etc. Als ik het weer terug kan vinden zet ik de link hier wel neer.
Voor foto van onze stal zie profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:26

hoi, wij hebben laatst ook een stal gezet.ook met afvoer.

onze stal loopt een kleinbeetje scheef zodat de nattigheid in een afvoer komt die gewoon uitkomt in het riool. verder staat ons paard op vlas. voor de wanden hebben wij niet voor een orgineele wand gekozen die je in winkels kan kopen. (ivm redelijk hooge kosten als je na gaat hoeveel het ons nu heeft gekost) wat wij nu hebben is 4 ijzeren paalen in de grond die doorlopen tot het plafond (als je een heel hoog plafond heb zo ik ze niet door laten lopen) verder tegen die palen aan hebben wij houten planken die horizontaal bevestigd zijn. het boven stuk is gewoon open zodat hett paard gewoon naar "buiten" kan kijken. aan de zijkant hebben we een standaar wand die je ook vaak op maneges ziet. deze stond er al dus was dat net vo makkelijk. en verder gewoon een schuifdeur. als je wil kan ik van middag wel een foto maken.