Haren breken af door Equistar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Haren breken af door Equistar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:06

Hallo bokkers

Zoals de titel al zegt : De staartharen van mijn paard lijken af te breken door deze antiklit..
Denk dat jullie hem allemaal wel kennen, de antiklit in de oranje fles.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, wat de halen breken echt met tientallen tegelijk af...

Wat is volgens jullie een goed alternatief ?

Simba_

Re: Haren breken af door Equistar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:30

Niemand Huilen Clown ??

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:34

ik heb nergens last van, gebruik het toch redelijk vaak, kan het niet door zijn deken komen die schuurt ofzo ?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:40

malih schreef:
ik heb nergens last van, gebruik het toch redelijk vaak, kan het niet door zijn deken komen die schuurt ofzo ?

Nee...
Ik dacht het al eens eerder gelezen te hebben in een HK topic vorig jaar, maar kan het niet meer vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:00

Haren breken inderdaad af door anti-klit sprays. Er zijn steeds meer mensen die er achter komen gelukkig Lachen
Anti-klit bevat siliconen, en die maken het haar broos waardoor het gaat breken.
Het beste alternatief: cowboy magic detangler. Dit is een amerikaanse anti-klit gel die goed getest is en zelfs bij mensen kan worden gebruikt (veel beroemde amerikaanse popsterren gebruiken het ook), CM voedt het haar en er zitten geen siliconen in, echt geweldig spul Ja
Het is vrij duur, maar je hebt dan ook maar een dikke druppel nodig.
Het is bij elke westernwinkel te koop, maar ook bij sommige gewone ruitersportwinkels en bij paardenverzorgingswinkels Lachen

Ik heb zelf een boel spullen van cowboy magic, ze zijn allemaal super; de 'yellow out shampoo' om de gele gloed uit een witte staart te wassen, de 'greenspot remover' is een droogshampoo voor kleine vlekjes weg te poetsen.. Allemaal super spul Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:03

Ik had het ook gemerkt!!
Daarom gebruik ik het niet meer zo vaak.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:24

Nou, ik gebruik het nu bijna 2 jaar en krijg juist complimenten dat hij zo'n volle, lange bos krijgt. En zijn staart is helemaal mooi aangegroeid..... Nergens last van, hoor. Haha!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:10

Ik gebruik het ook al een tijdje, heb ook nergens last van! Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:18

Ik gebruik het ook en heb ook nergens last van.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:20

Ik heb het dus ook al jaren gebruikt.
Maar nu begon het bij mijn schimmel, die ik net een jaar heb, echt op te vallen. Zeker als ik de staart (losjes) heb gevlochten...
@ MysticTinker
Hoe kun je met 'n druppel een hele staart doorwerken Lachen ?
Die Yellowspot klinkt ook goed, ik heb een schimmel en dus een witte staart Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:08

Simba_ schreef:
@ MysticTinker

Voor de staart heb je meestal iets meer nodig Knipoog Maar voor de manen heb je genoeg aan een druppel ter grootte van een euro op je hand Lachen Zelfs bij mijn tinker met zijn manen van 80 cm lang kom ik al heel ver met zo'n dikke druppel. Het blijft ook heel erg lang zitten.

In het begin dacht ik ook dat die normale anti-klit goed werkte. De klitten gingen er tenslotte mooi uit, en hij had een dikke volle staart, ik kon er onderaan nog nét mijn hand omheen doen. Maar sinds ik cowboy magic gebruik is hij alleen maar dikker geworden, en nu, drie jaar later, krijg ik mijn hand er onderaan echt niet meer omheen, de staart is nog zeker 2x zo dik geworden Haha! Het is echt t proberen waard!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 13:42

MysticTinker schreef:
Simba_ schreef:
@ MysticTinker

Voor de staart heb je meestal iets meer nodig Knipoog Maar voor de manen heb je genoeg aan een druppel ter grootte van een euro op je hand Lachen Zelfs bij mijn tinker met zijn manen van 80 cm lang kom ik al heel ver met zo'n dikke druppel. Het blijft ook heel erg lang zitten.

In het begin dacht ik ook dat die normale anti-klit goed werkte. De klitten gingen er tenslotte mooi uit, en hij had een dikke volle staart, ik kon er onderaan nog nét mijn hand omheen doen. Maar sinds ik cowboy magic gebruik is hij alleen maar dikker geworden, en nu, drie jaar later, krijg ik mijn hand er onderaan echt niet meer omheen, de staart is nog zeker 2x zo dik geworden Haha! Het is echt t proberen waard!

Dat ga ik zeker doen.
Want het is echt erg.. Hij had zo'n mooie staart, en nu heel erg veel sprieten door alle afgebroken haren Huilen

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:31

Op mijn oude stal gebruiken wij het wekelijks voor de staart en manen van 10 Friezen paarden. DIt doen wij de afgelopen 15 jaar en heb er nooit last van gehad. Misschien is het individueel. Dat het ene paard er wel tegen kan en het andere paard niet. Ik kan zelf enkel tegen nivea middelen en kan daarom ook niets anders gebruiken.