Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
die heeft mij deze uitleg gegeven.
En daarnaast is het ook gewoon onkruid. In principe kan het geen kwaad, tenzij ze door die boterbloemen niet meer gewoon gras kunnen eten.
Maya schreef:Weides die volstaan met boterbloemen zijn overbeweid / bemestEn daarnaast is het ook gewoon onkruid. In principe kan het geen kwaad, tenzij ze door die boterbloemen niet meer gewoon gras kunnen eten.
Best om te verwijderen is dus om ze er allemaal met de hand, met wortel en al uit te trekken. Doe dan alleen zelf wel handschoenen en iets met lange mouwen aan, anders raakt je huid enorm geirriteerd (en dat weet ik helaas uit ervaring).

spinet schreef:Weet je dat ik met mijn halve hec er toe in staat ben
Wij hebben het in 2e gedeelt een rijk stuk waar ze een paar uur per dag op staan en een schraal stuk. Het rijke stuk heeft veel boterbloemen. De rest krijg volgens mij nu de kans niet
spinet schreef:wat kost dat spul eigenlijk?
het handigste is als je ze eruit haalt om het te doen als het lekker nat is. doe ik met de zuring ook. Heb gewoon een prut weide. Mijn stal was ook prut en dat is nu een plaatje, dus komt met de weide ook goed.