Zoals het er nu uitziet ga ik in Oktober voor een aantal maanden weg naar het buitenland. Heel veel zin in, maar ik heb nog een jong paard van dan 3 jaar staan. Hij is nog vrij slungelig en nog niet gecastreerd.
Sowieso had ik al het plan om hem pas in het voorjaar van 2009 op te pakken, omdat hij dus voor mijn gevoel niet voldoende ontwikkeld is.
Logischerwijs wil ik hem niet zomaar achterlaten. Ik heb veel mensen die voor hem willen zorgen, maar eigenlijk wil ik hem gewoon nog die maanden gunnen om door te groeien en paard te zijn. Gezien zijn gedrag heeft het absoluut geen haast/ noodzaak hem nu al te castreren, vandaar dat ik nu dus in dubio zit.
Mijn vraag is wat jullie zouden doen qua castreren (najaar 2008 of voorjaar 2009) en of mensen hier een mooie plek of plekken weten (waar dan ook in NL) waar ik mijn paard kan zetten voor een aantal maanden in een groep, liefst buiten.
Wel een plaats waar ik er 100% zeker van kan zijn dat er geen vreemden op klimmen of penny's die denken te kunnen rijden, maar wel waar goed toezicht is
Ik heb indertijd een veulen gekocht zodat ik een paard zou hebben wat helemaal naar mijn hand staat, dat is tot nu toe perfect gelukt en ook het inrijden wil ik onder deskundige begeleiding zelf gaan doen. Ik wil gewoon niet dat er iemand anders op gaat voor ik dat heb gedaan/ zonder dat ik erbij ben. Liefst een plek waar hij dus gewoon paard kan zijn, maar waar het wel mogelijk is om hem te bezoeken (mijn vriend en enkele vriendinnen moeten me natuurlijk regelmatig op de hoogte houden :vork:)Het gaat dus om de eerlijkste en prettigste keuze voor hem, ongeacht de plaats in NL waar ik hem dan heen zou moeten brengen!

Alvast bedankt voor het meedenken!