Flexislang of gewone oproltuinslang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Flexislang of gewone oproltuinslang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 08:41

Ik moet nog een nieuwe slang voor de spuitplaats.
Nu zijn er 2 mogelijkheden.

Je hebt van die tuinslangen in cassettes die zich automatisch op- en afrollen.
Zijn die handig in gebruik ?

En de tweede is zo'n flexislang, een wat dunnere slang die je uitkunt trekken. Hij zit niet echt ergens opgeborgen maar rekt wel mee.

Hoe zijn jullie ervaringen?

joyce B

Re: Flexislang of gewone oproltuinslang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:47

als je een beweegbare stang hebt (zwenkarm?), boven het paard, waar de flexislang aan zit, dan is die wel heel handig. Vooral als je een vaste spuitplaats hebt. Je slang ligt niet op de grond zodat ze er niet op of overheen stappen. Nadeel, soms is de slang wat aan de korte kant.

Zo'n oprolslang kan ook handig zijn, maar dan moet hij niet gelijk automatisch terugrollen (niet handig als je net aan de andere kant van het paard staat) en je hebt eerder dat ze er op gaan staan of overheen stappen. Voordeel is wel dat deze vaak een langere slang eraan hebben dus dat het makkelijker is om ook ergens anders te komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:13

Ik heb wel een vaste afspuitplaats maar deze kan ook als box gebruikt worden, dus ik heb liever behalve de vastzetringen er geen vaste dingen in die gesloopt kunnen worden door logeerpaarden.
Dus die flexislang komt dan ook van buiten. Ik begreep wel dat die er ook in 20 m zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:12

Het is vooral fijn als je slang niet op de grond hoeft te liggen. Dat is veel gedoe. Ik ken meerdere plekken waar ze constructies hebben bedacht dat de slangen opgehangen zijn. Dat werkt veel fijner.

Misschien kun je de zwenkarm uitneembaar maken? Soort van scharnieropeningen hoog in de box waar de arm met een "pen" in past en zo kan draaien? Dan haal je de arm met slang er zo uit als je de stal als box wilt gebruiken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:16

Heb je misschien een voorbeeld? Snap niet helemaal wat je bedoeld.

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:21

wij hebben zo`n tuinslang in cassette, erg fijn te gebruiken Lachen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:24

Zo'n tuinslang in casette vind ik drama: ding gaat in de knoop met oprollen dan wel niet met uitrollen. Paard gaat op tuinslang staan. Nee dan zou ik voor zo'n flexislang gaan. Lachen

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:45

h