omheining: stroom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misteryke

omheining: stroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:21

hallo,

aan de hand van welke "regel" kan je bepalen hoe zwaar je batterij moet zijn voor voldoende stroom te leveren aan je omheining? Ik weet natuurlijk wel dat het meespeelt hoe groot de de weide is en dus de lengte van de omheining enzo, maar is er een standaardregel dat bepaald hoe zwaar je machientje moet zijn? Hoeveel volt moet er op de stroomdraad staan?

Alvast bedankt

Griet

joyce B

Re: omheining: stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:28

op de machines staat voor hoeveel meter of kilometer omheining je batterij/apparaat geschikt is. Bij webwinkels kun je in de omschrijving vaak wel lezen tot hoeveel kilometer het apparaat geschikt is en hoe gevoelig het is voor stroomlekken.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:57

het is zo dat ik dit nodig heb voor mijn eindwerk aan te vullen. Ik maak dit over "het houden van paarden" en moet hierin dus alles bespreken wat er bij komt kijken, dus ook de weide en bijhorende omheining. daarmee zocht ik een manier om te bepalen hoe zwaar je batterij moet zijn. Ik heb namelijk al op erg veel sites gekeken en nergens leggen ze uit hoe dit wordt berekend.
Toch bedankt

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:26

je kan contact opnemen met gallagher, die geven je wel info. Hoeveel volt? dat varieert van 8000 (paddestoelen) tot 20.000 volt (netspanning). Haha! Ongelooflijk? nee, kijk maar op de apparaten......