GRASPOLLEN !! Hoe krijg ik die weg !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moos24

GRASPOLLEN !! Hoe krijg ik die weg !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:33

Hoi hoi ! Haha!

Ik heb een dijk van 2000 m2, en die komt vol te zitten met graspollen. De dijk is te steil voor een trekker, en of maaier. Ben bezig geweest met een bosmaaier, maar wat een hels karwei is dat. Nu was ik aan het denken om die graspollen dood te spuiten, en weer opnieuw in te zaaien.

Heeft iemand betere tips of ervaringen ? Ik hoor ze echt graag, want ik wil het gewoon netjes houden.

Schapen is geen optie.

moos24

Re: GRASPOLLEN !! Hoe krijg ik die weg !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 13:40

Heeft er echt niemand ideen/ervaringen hierin ?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:10

Ze gaf al aan dat schapen geen optie was.

Ik denk dan toch dat zelf maaien de enige optie is. En met bespuiten vind ik het weer een risico als je er paarden opzet. Lijkt me niet echt gezond.

Je kunt ook een keer informeren bij een boer, kijken wat hij/zij als oplossing heeft.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:29

is de dijk om dieren op te laten grazen of moet hij helemaal gemaaid worden?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:06

Mijn mini pony's lopen erop. Die heb ik nu op een ander stuk gezet. Maar ik heb vorig jaar het allemaal met de bosmaaier gedaan, maar je bent letterlijk versleten.
Ik dacht misschien dat een ander een idee heeft, waar ik nog geen weet van had. vandaar dat ik dit topic opende.

Ik denk zelf dat er weinig opties over zijn buiten maaien. Het is jammer genoeg te steil voor een trekker, en de opening van de wei is daar ook te klein voor.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:11

ik denk dat het toch schapen lenen word Haha! deze eten alle lastige stukjes mooi kaal Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:36

of de paarden streepsgewijs op de dijk laten lopen, elke dag de draad een stuk verder dan eten zij het graas en pollen ook mooi op. Mocht dat dan toch niet genoeg zijn zou ik het restand maaien. Scheelt je een hoop werk mar ook de paarden kunnen eerder naar buiten als dat je met gif of ander spul aan de gang gaat. succes.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:23

Ben het helemaal met friesiszwart eens, en daarnaast vind ik gif niet zo'n verstandige keus. Ik weet natuurlijk niet hoe die dijk eruit ziet maar er bestaan maaiers met 'lange arm', dus dat de trekker op de dijk blijft rijden met een maaiarm omlaag.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:48

Ik heb 2 schapen bij mn mini;s lopen, maar die heb ik achter zo'n schapennet en dat verzet ik om de paar dagen een stukje. zo lopen eten ze precies de plekken weg die ik wil misschien is dat een optie?

En voor de rest doe ik het inderdaad met de bosmaaier, als de pony's naar het volgende stukje gaan maaien we de hoge pollen nog even na.