reeen in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

reeen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:37

Ik vind het echt een prachtig zicht! Ik heb het dus echt over "wilde" reeen. Pling Alleen een ding, momenteel is er aan de bosrand maar een draad gespannen, dus ik neem aan dat ze onder de draad door komen. Persoonlijk vind ik 1 draad maar wat dunnetjes, vooral omdat er heel wat drukke wegen in de buurt zijn. Dus als mijn paard gaat verhuizen, zal er minstens een tweede draad bij gespannen worden.

Maar ja verlies ik de reeen dan niet? Of riskeer ik dan juist dat de omheining kapot gaat, door dat ze er in vast komen te zitten ofzo?

Ik zal op moeten letten voor wormen neem ik aan, maar voor de rest wat te doen voor een vreedzaam en veilig heenkomen voor paard, ree en omheining? Ervaringen?

ellepel

Re: reeen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:16

je hebt ze zeker nooit zien springen?
ze springen er bij ons gewoon overheen, ook al staan de draden nog zo hoog.

maak de draden wel duidelijk zichtbaar voor ze,dat is wel zo fijn Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:18

jep die beesten kunnen aardig springen hoor. ik geniet er ook zo van van wilde dieren op mn wei.
hertjes staan een tukje verder bij braakliggnd terrein maar kan daar echt van genieten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:20

Reeen kunnen inderdaad enorme sprongen maken. Ik zou me geen zorgen maken om de draad.
Er lopen er hier ook nogal eens in de wei. Meestal 's avond en 's ochtends vroeg. Ik heb nog nooit gehoord dat ze wormschade aanrichten bij een paard. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:08

Nee ik heb ze nog niet zien springen. :d Ik ben erg blij om dit te horen! Dat is toch stukken beter dan avondje tv-gapen.

De worminfecties lijken me logisch, maar dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben wel benieuwd hoe mijn paard erop gaat reageren...zal boeiend worden om er naar te kijken!

Zou je ze kunnen stimuleren om terug te kunnen blijven komen door bij te voeren in de winter? Of zou dat te veel ingrijpen op hun normaal eco-systeem?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:57

mijn weiden hebben een afrastering bestaande uit 3 schriklinten boven elkaar, de hoogste is 100 cm hoog, de onderste 30 cm vanaf de grond. Toch heb ik zeer regelmatig reeën in de wei hoor!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:01

Mijn paard staat ook aan de bosrand en ook wij hebben (wilde) reeen. Ze springen inderdaad over het draad heen (we hebben drie linten). We hebben ook een brutale ree, die het aandurft om uit de automatische waterbak te drinken. De paarden worden dan helemaal dol en die ree maar drinken. Haha! Toch een beetje vreemd, want de waterbak maakt geluid en reeen zijn vrij schikkerig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:10

Dat is dan Dambi!

(Dappere Bambi)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:11

Maanling schreef:
Dat is dan Dambi!

(Dappere Bambi)

Heel dapper en aandoenlijk *LOL*

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:06

echt fijn om te horen! Ik zou het zo jammer vinden moesten ze weggaan, maar zo te horen niet!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:14

reeen kunnen ontzettend goed springen!
Hier op de wei heb ik ze nooit aangezien hier een hek van 1.50 omheen zit maar afgelopen winter hebben ze toch echt regelmatig de resten hooi en water van de paarden uit de paddock gesnoept, waar 2 linten omheen zitten van 1m hoog.
Vanochtend waren ze er ook nog weer (4 stuks geloof ik) tot ik met de kruiwagen hooi aan kwam lopen, toen schrokken ze en waren ze weg, maar wel waren de waterbakken leeg en was het hooi dat gister overgebleven was op..... Hoop dat het straks nog leuker wordt aangezien ik vrij zeker weet dat er 1 of 2 jonkies zijn (zag ze gisteravond in de schemer achterop het tarveland scharrelen met zn allen waaronder 1 of 2 ukjes....zo'n mooi gezicht