Tips, goedkoop paarden houden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lie_ke

Tips, goedkoop paarden houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:27

wie weet er nog meer tips om toch paarden te houden maar het een beetje goedkoop te houden?
hier heb ik er zelf een paar;
-geen stro maar rubber matten
-vraag de plaatselijke supermarkt/bakker of je regelmatig voor een klein prijsje afgekeurd of overig brood/groente/fruit kan kopen als voer voor je paard
-gebruik een oude fietsband voor hulpteugels
-zorg dat je geen kosten drukt in belangrijke dingen als het zadel, beter in één keer een goed passend lederen zadel dan 3 keer een goedkope maar-die-toch-weer-steeds-kapot-gaat.
-koop niet meer dan je nodig hebt, 3 dekjes en één gevulde poetskoffer is in principe voldoende

nog meer?:)

Moon

Re: Tips, goedkoop paarden houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:28

ik mag toch serieus hopen dat dit geen serieus topic is Nagelbijten / Gniffelen

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:29

je was me net voor darkmoona..
een oude fietsband als hulpteugel Clown

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:29

Hey..Ik heb geen tips eigenlijk....
Denk eerlijk gezegd niet dat er een goedkope manier is....
DA kosten, hoefsmid, stalling e.d. blijf je altijd houden en dat zijn toch wel de duurdere dingen die terug blijven komen.........

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:30

-gebruik een oude fietsband voor hulpteugels..wat een tip Scheve mond

als wat wil je die gebruiken !!!

naja strax gaat je ook nog zeggen niet bekappen maar lekker veel over de weg dan slijt t ook Clown

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:31

Als een oude fietsband bij mij dus elke keer uit elkaar valt als ik er mee ga fietsen, hoe kan ik daar dan wel mee paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:32

En rubbermatten in plaats van stro? Wat dan als het dier pist, ligt het in zijn eigen zeik! Verder is een paard geen konijn, een paard kan niet leven van groente, fruit en brood.
Nee als het zo moet dan maar geen paard!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:34

suleilitha schreef:
En rubbermatten in plaats van stro? Wat dan als het dier pist, ligt het in zijn eigen zeik! Verder is een paard geen konijn, een paard kan niet leven van groente, fruit en brood.
Nee als het zo moet dan maar geen paard!

Precies, het is ook niet de bedoeling dat je enkel rubber matten in de stal hebt, je behoort daarop ook nog een laag zaagsel, vlas of eventueel stro overheen te doen. Anders heeft het geen nut, ik neem aan dat je niet elke dag de plas van je pony wilt wegvegen, en dat de pony hier heel de dag met zijn benen in moet staan?

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:35

Ja precies....Een paard draagt nou eenmaal vaste kosten met zich mee waar je absoluut niet op mag/kan besparen....
Dus als je al vantevoren gaat zoeken naar goedkope opties zou ik er al nie eens meer aan beginnen........

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:37

Wat een topic, ik vind dat je op dieren niet mag en kan gaan beknibbelen,je gaat zelf toch ook niet afgekeurd voedsel eten?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:37

lie_ke schreef:
wie weet er nog meer tips om toch paarden te houden maar het een beetje goedkoop te houden?
hier heb ik er zelf een paar;
-geen stro maar rubber matten
-vraag de plaatselijke supermarkt/bakker of je regelmatig voor een klein prijsje afgekeurd of overig brood/groente/fruit kan kopen als voer voor je paard
-gebruik een oude fietsband voor hulpteugels
-zorg dat je geen kosten drukt in belangrijke dingen als het zadel, beter in één keer een goed passend lederen zadel dan 3 keer een goedkope maar-die-toch-weer-steeds-kapot-gaat.
-koop niet meer dan je nodig hebt, 3 dekjes en één gevulde poetskoffer is in principe voldoende

nog meer?:)

Ja, koop een pluche paard bij Bart Smit, die zijn goedkoop in aanschaf en in onderhoud Go jij! Go jij!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:39

Volgens mij zag ik trouwens de zin van 'drie dekjes en een goedgevulde poetskoffer is genoeg' een keer in de penny staan. Misschien is de TS nog jong en neemt ze daar dingen van over.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:42

Goedkoop paarden houden is er niet meer bij, de prijzen van het brok en stro en vlas ect stijgen nog steeds, en dat zijn toch echt de basisbehoeften.
Naast een goede smit en DA.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:45

ik bespaar ook op kosten, maar toch echt zo!!!
paarden staan dik in het stro en krijgen normaal en goed paardenvoer Haha!
dat ik stro goedkoop inkoop vanaf het land en zelf opsla is een geluk. zakken muesli bestel ik (omdat de leverancier het niet standaart heeft liggen) per pallet en krijg dan ook korting Knipoog hooi komt voor een vriendenprijsje van een boer af... zulke dingen zijn meer toeval dan dat ik er echt naar gezocht heb!
tuurlijk kan je op onnodige dingen geld besparen, maar verzorging van je paard in de vorm van eten en bodembedekking kan je echt niet zoals de TS wil besparen...

Nathaliia

ik hoop dat dit een grapje is? maar een paard is een duur ding, ik denk dat er geen goedkope manier is van een paard houden.. Knipoog iig niet op jou manier van doen..

( Huilen van het lachen )
Laatst bijgewerkt door Nathaliia op 20-04-08 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nou, gezien de overige posts van deze topicstarter ga ik er van uit dat we dit maar niet al te serieus moeten nemen, hoor...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:56

Sommige kosten kan je inderdaad wel lager houden. Bij een vriendin van mij gaat het als volgende.
*Haar papa heeft een cursus gevolgt en kan nu paarden bekappen.. (GOED GEDAAN!)
*het brood dat zij over hebben laten ze drogen als knabbeltje voor haar paard
*paard staat aan huis
*ze halen gratis zaagsel van bij de houtzagerij (voor hen goedkoop, en voor de houtzagerij een simpelere oplossing voor het zaagsel weg te krijgen)
*ze is heel handig, en maakt zelf halsters, aan materiaal komt ze uit op een €3 à €4 per halster
*ze koopt eenvoudige dekjes en maakt er zelf unieke creaties van (naam, tekeningen, etc.)

Natuurlijk bezuinigt ze niet op spullen zoals het gewone voer, DA, zadel, hoofdstel, en zo'n dingen..

Xx.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:58

Citaat:

Is hij dan nu hoefsmid, of is het zo'n doe het zelf cursus?? In het laatste geval moet je eens zien wat het kost om verprutste hoeven weer goed te krijgen!!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:00

mootjah schreef:
je was me net voor darkmoona..
een oude fietsband als hulpteugel Clown

is anders nog niet zo verkeerd hoor.

Touwtje + oude binneband... geeft een mooie hulpteugel tijdens het longeren die tenminste ook nog wat meegeeft.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:01

suleilitha schreef:
Citaat:

Is hij dan nu hoefsmid, of is het zo'n doe het zelf cursus??

Gewoon om het paard van zijn dochter te kunnen bekappen. Dus geen hoefsmid die dat voor iedereen doet. Dat komt echt stukken goedkoper uit, vermits het paardje ook niet op ijzers staat. (staat meestal in de wei naast hun huis, dus ijzers zijn niet echt nodig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:04

Moet je kijken hoeveel paarden er op die manier al naar de kloten zijn geholpen, Candy.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:05

suleilitha schreef:
Is hij dan nu hoefsmid, of is het zo'n doe het zelf cursus?? In het laatste geval moet je eens zien wat het kost om verprutste hoeven weer goed te krijgen!!!!

hoeven worden echt niet verprutst hoor.! hij heeft een serieus goede cursus gevolgt, mag ook wel voor €280, en zo gaat dat al 3 jaar, niets mis met Laïs haar hoeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:06

Hm, ik zie dat je veertien bent, je moet nog heel wat meemaken in paardenland..... ZZZZZZZZZZZZZZ.........

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

Candy_x3 schreef:
suleilitha schreef:

hoeven worden echt niet verprutst hoor.! hij heeft een serieus goede cursus gevolgt, mag ook wel voor €280, en zo gaat dat al 3 jaar, niets mis met Laïs haar hoeven!

hoefsmid zijn is een vak, dat leer je niet in een weekend

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

Hehe voor 280 euro...Wat denk je dat een opleiding tot hoefsmid kost?? Toch wel heel wat meer.....Goede materialen kosten al meer Clown