Ze heeft last van zomer-exceem. Daardoor waren haar manen, dicht bij de schoft, een beetje afgeschuurd, maar dat was niet echt erg.
Een paar maanden geleden is er een schimmel bij ons op stal gekomen. Een jong paardje die zijn hele leven al op de wei staat. Die schimmel stond dus bij Chica op de wei. Ze konden het goed vinden. Misschien iets té goed, want ze waren elkaar de hele dag aan het 'poetsen'. Chica's manen werden steeds korter en we dachten eerst dat ze last had van exceem, maar later bleek dat die schimmel ze gewoon opvrat.
Daar gingen Chica's manen dus...
Nu is 1/3 van haar manen erg lang, wel drie handbreedtes, maar de rest is nog geen handbreedte lang en ze heeft op sommige stukken zelfs nauwelijks haar. De lange stukken manen zitten aan het begin van haar hals.
Nu vroeg ik me wat ik nu het beste met de lange manen kon doen. Ze net zo kort trekken als de andere, wat mij denk ik het beste lijkt, of ze gewoon zo laten? Wat denken jullie?

Alleen heeft Mikado het dus zelf gedaan... Maar die heeft nu ook korte maantjes. Scheelt wel weer met bijgroeien straks, zal *hopenlijk* sneller weer op één lengte zijn.