Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

hihi. Waarschijnlijk zul je de konijnen moeten zien te verjagen. Ik vind dat altijd zo sneu, is eigenlijk gewoon natuur. Maar ja, paard met gebroken been is ook niet leuk natuurlijk... 
Wat gemeen zeg, babykonijntjes verdrinken.. Dat zou ik echt nóóit kunnen!
)
[***] schreef:Jonge konijntjes verzuipen zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen, dan liever voorkomen.
odje schreef:Dat je dat zo makkelijk kunt vertellen zeg...
We hadden paar jaar geleden wel een mollenplaag. Iedere keer als mijn pa er een zag lopen, zette hij ze in een emmer om ze in de uiterwaarden vrij te laten. En de katten hier in de buurt hebben er een aantal gepakt. sindsdien nergens geen last meer van gehad.
fjordnina schreef:Een hol wordt meestal gegraven (en daarna steeds open gehouden) door een konijn dat jongen moet krijgen. Als je zo'n hol hebt is het meest makkelijke om er water in te laten lopen totdat dat water echt naar boven komt. Met een beetje mazzel komen ook gelijk de jongen eruit drijven en ben je die direct kwijt. Daarna gooi je het gat gewoon weer dicht met zand.
Meestal komen ze dan daar niet meer terug.
.