muizen :\ help

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

muizen :\ help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:59

Ik word echt helemaal niet goed van de muizen in mijn kast op stal. Alles zit al in afgesloten bakken (niet alleen het voer, maar ook beschermers, bandages, potjes enz enz) om te voorkomen dat ze aan mn spullen kunnen zitten, maar dan nog...
Ik wil niet elke dag opnieuw die beesten door mn kast zien wandelen, alle deksels onder de keutels zien zitten enz.

Gif kan/mag niet, ivm stalkatten die dan vergiftigde muizen zouden kunnen eten (alsof die katten ooit een muis eten, ze liggen rustig in mn kast te slapen terwijl er op de plank boven ze muizen rondlopen, maar ok Clown)
Klemmen in mn kast wil ik ook niet en ik heb geen stopcontact voor zo'n geluids-anti-muis-ding

Maar wat kan wel helpen??? Is er toevallig iets met een geur waar muizen bij weg blijven (zoals muggen en citronella enz) Andere tipc/trucs?

Ik vind t echt zo ranzig en t wordt alleen maar erger lijkt t..

just_kiki

Re: muizen :\ help

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:00

heb je geen dichte kast Lachen ?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:03

Nou, nee dus, anders zou ik t probleem niet hebben?
Zijn houten kasten, gemaakt door staleigenaar, erg fijn groot, maar niet geheel dicht aan alle kanten.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:05

Noukie schreef:
Nou, nee dus, anders zou ik t probleem niet hebben?
Zijn houten kasten, gemaakt door staleigenaar, erg fijn groot, maar niet geheel dicht aan alle kanten.

naja kan toch Clown dat er gaten in zaten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

*vond wat*
Citaat:
Muizen hebben een hekel aan de volgende luchtjes:
* Kamfer
* Kruizemunt
* Pepermunt
*Wilde Kamille
* en Oleander

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:06

Pff ken het probleem!! echt hinderlijk blijf meekijken voor de gouden tip:) Ik heb zo'n muisvriendelijke val gehaalt maar 2 muizen mee gevangen en nou word het eten eruit gepakt..liggen keutels in maar geen muizen meer Boos!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:20

Hier op bokt stond pas nog een advertentie voor een diervriendelijke muizenval, een soort metalen kist waar je zo'n 10 muizen per keer mee kan vangen.. even zoeken
[EA-CO] Muizenval / Vangkooi
Ik weet niet of het werkt, ik wil er ook eentje gaan aanschaffen, ze lijken erg handig

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:22

just_kiki schreef:
naja kan toch Clown dat er gaten in zaten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

*vond wat*
Citaat:
Muizen hebben een hekel aan de volgende luchtjes:
* Kamfer
* Kruizemunt
* Pepermunt
*Wilde Kamille
* en Oleander

naja, er zitten dus idd ook wel gaten (of kieren iig) in...
voorheen op stallen gestaan met dichte ijzeren kasten en dan waren er nooit muizen binnen. Dat was best relax Knipoog

Kijk, dat zijn geen verkeerde luchtjes op zich! Pepermunt enz zijn goed uit te proberen en voor mijzelf niet heel irritant (hooguit gaan de spullen in de kast ernaar ruiken en gaat paard proberen zn eigen beschermers op te eten, maar dat vind ik minder erg dan muizen Clown)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:24

MysticTinker schreef:
Hier op bokt stond pas nog een advertentie voor een diervriendelijke muizenval, een soort metalen kist waar je zo'n 10 muizen per keer mee kan vangen.. even zoeken
Ik weet niet of het werkt, ik wil er ook eentje gaan aanschaffen, ze lijken erg handig

tnx voor het zoeken..
dat klinkt opzich leuk, maar wat ik me dan afvraag (kan jij ook niet beantwoorden, zou ik aan de leverancier moeten vragen) is of muizen dan ook wegblijven.. Want vangen is leuk, maar als je dan de ene groep wegbrengt en vervolgens de volgende groep weer je kast in wandelt is t een soort dweilen met de kraan open.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:27

Muizen voorkomen en bestrijden
Gebruik geen muizenkorrels of -tarwe om muizen te bestrijden. Hiervan kunnen kinderen of huisdieren eten en bovendien loopt u de kans dat de vergiftigde muizen op een onbereikbare plek doodgaan en heel erg gaan stinken. Ook kan een huisdier de vergiftigde muis opeten en daar zelf aan sterven. U kunt het beste een muizenval kopen. Het meest diervriendelijk zijn vallen waarin de muis levend wordt gevangen. Deze zijn te koop in dierenwinkels. Laat een levende muis wel ongeveer een kilometer van uw huis los. Als alle muizen verdwenen zijn kunt u de muizengaatjes afdichten met gips of cement. En natuurlijk moet u alle levensmiddelen goed opbergen, om te voorkomen dat ze terugkomen.

* Met oleanderbladeren
Muizen verdrijft men, als men tot poeder gewreven oleanderbladeren met droog zand vermengt en in de gaten strooit.

* Met kamfer
Muizen verdrijft men uit de woning, als men kamfer in de gaten strooit.

* Met pepermunttakjes en wilde kamillen
Muizen verdrijft men door het neerleggen van pepermunttakjes en wilde kamillen. Ze kunnen de lucht van deze planten niet verdragen.

* Met fosfor
In de eetkamer doodt men, door het neerleggen van stukjes kaas, waarin men wat fosfor doet. Fosfor zit op de kop van een lucifers.

* Door muren met kalk en ijzervitriool bewerken Muizen en ratten blijven uit de kelder weg, als men elk voorjaar de muren met kalk bewerkt waaraan men wat ijzervitriool toegevoegd heeft.

* Met terpentijn
Door muizengaten dicht te stoppen met lappen natgemaakt met terpentijn.

* Met rozenhoutolie

Muizen lokt men gemakkelijker in de val, als men op het lokaas een druppel rozenhoutolie doet.

* Met moderne middelen
Bij de betere drogisterijen en huishoudwinkels zijn verschillende, dier(on)vriendelijke middelen te koop om muizen te weren of te bestrijden.

* In ernstige gevallen neemt u contact op met de Bestrijdings-dienst van uw gemeente.
Zij komen langs om het ongedierte te bestrijden.

Wist u dat?
Spitsmuizen, in de kelder ondergebracht, raken levensmiddelen niet aan, maar verdelgen pissebedden en verdrijven andere muizen.

http://www.frytex.nl/tips/ongedierte.php

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:32

Noukie schreef:
MysticTinker schreef:

tnx voor het zoeken..
dat klinkt opzich leuk, maar wat ik me dan afvraag (kan jij ook niet beantwoorden, zou ik aan de leverancier moeten vragen) is of muizen dan ook wegblijven.. Want vangen is leuk, maar als je dan de ene groep wegbrengt en vervolgens de volgende groep weer je kast in wandelt is t een soort dweilen met de kraan open.

Je moet ze natuurlijk wel ver genoeg uitzetten, ik t bos ofzo. Dan zullen die zelfde muizen niet terugkomen. Maarja ik denk dat er wel weer altijd nieuwe muisjes uit t veld en uit de stallen naar binnen zullen kruipen.. Dan zou je idd de gaatjes met cement ofzo kunnen dichtmaken, das wel een goed idee KiekKiek Ja