Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dinopino schreef:Met koord zijn al heel veel enge ongelukken gebeurd. Juist omdat het goedkoop is en goed blijft zitten wordt het goed verkocht maar het is absoluut niet veilig. Omdat het niet breekt richt het meer schade aan. Een paard of pony die aan de kant rolt en er in komt met zijn been krijgt hele zware verwondingen. Mijn ervaring is, dat zolang je niet aan een drukke weg staat met je wei gewoon lint nemen wat snel knapt. Je moet wel veel repareren maar je paarden blijven heel.
). Wel controleer ik een aantal keer of er genoeg stroom op staat en houd ik de randen van het weiland bij (denk aan gras e.d. wat tegen het lint aangroeit waardoor het stroom weglekt). Het ene land hebben we afgerasterd met bruin lint: ako topline 40 mm het andere stuk met wit lint : ako premiumline ook 40 mm. Dinopino schreef:Alana onzin zou ik niet willen zeggen. Ervaring ja helaas. Koord op heuphoogte. Veulen erin gekomen. koord heel, isolatoren geknapt, bloed op koord. Van het been was onderaan alleen nog maar bot. Alles was door pezen en spieren alles. Paar maanden kliniek. Vraag maar eens aan de kliniek hazewinkel in oldenzaal. Weet niet wat voor koord jij hebt. Wanneer je mesje ertussen hebt die knappen oke, maar koord dat wat ik had knapte echt niet.
En wanneer je dat hebt meegemaakt let je er heel erg op en kom je dus inderdaad vaker paarden tegen die in het koord hebben gezeten.
Paarden rennen meestal niet door de omheining om echt uit te breken. Ze rollen vaak aan de rand en kunnen er dan in terecht komen of ze vergissen zich bij een sprintje of maken een domme bok. Ook al hebben ze respect voor de omheining kan dat altijd gebeuren. Mijn lint knapt maar uitbreken doen ze niet. Het getik op de grond schrikt genoeg af. Wat anders wanneer je aan een drukke weg staat. Maar dan neem ik een hele andere omheining. Wel effe metselen.