Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lotje_s schreef:Als een paard schuurt, kunnen ze hem beter een wormenspuit geven.
Dierenmishandeling vind ik dat.
kan dat ook nog dan..
Naranga schreef:Een paard kan ook schuren omdat ie eczeem heeft oid. En soms is dat heel lastig/niet voldoende te behandelen. Als de stal groot genoeg is dat het paard zich makkelijk kan bewegen zonder tegen de wanden (met de stroomdraad) aan hoeft te komen is er niets gemeens aan... Paard is zelf slim genoeg om na 2x te bedenken dat ie beter van die draadjes af kan blijven. Paarden met eczeem kunnen zich tot bloedens toe en hele open wonden openschuren als je ze hun gang laat gaan, en dan vind ik een beetje stroomdraad in de box daar een heel goed alternatief voor. Anders komt het neer op je paard zo hard platspuiten met allerlei medicijnen dat ie of de jeuk niet meer voelt... of zo suf is dat t m niet meer kan schelen, nou dat is ook geen oplossing.
Tja, die hengst staat gewoon in een te kleine stal, maar misschen is er niet beters voor handen, je kunt niet alle hengsten zo maar in alle stallen plaatsen, sommige worden daar heel lastig van. En tja of ie er nou uit komt... jij bent niet 24/7 op die stal aanwezig dus daar ga ik verder niet op in.
Naranga schreef:Een paard kan ook schuren omdat ie eczeem heeft oid. En soms is dat heel lastig/niet voldoende te behandelen. Als de stal groot genoeg is dat het paard zich makkelijk kan bewegen zonder tegen de wanden (met de stroomdraad) aan hoeft te komen is er niets gemeens aan... Paard is zelf slim genoeg om na 2x te bedenken dat ie beter van die draadjes af kan blijven. Paarden met eczeem kunnen zich tot bloedens toe en hele open wonden openschuren als je ze hun gang laat gaan, en dan vind ik een beetje stroomdraad in de box daar een heel goed alternatief voor. Anders komt het neer op je paard zo hard platspuiten met allerlei medicijnen dat ie of de jeuk niet meer voelt... of zo suf is dat t m niet meer kan schelen, nou dat is ook geen oplossing.
Tja, die hengst staat gewoon in een te kleine stal, maar misschen is er niet beters voor handen, je kunt niet alle hengsten zo maar in alle stallen plaatsen, sommige worden daar heel lastig van. En tja of ie er nou uit komt... jij bent niet 24/7 op die stal aanwezig dus daar ga ik verder niet op in.
AaronYve schreef:Stroom in de stal? WAAROM?
Wat zeggen deze mensen hierover dan?
Is er iets met de paarden doet ze het zo gaan oplossen?
En er staat ook nog een veulen in 1 van die stallen? Paard zal 's nachts maar eens vast moeten komen te liggen tegen de stroom aan :S
Vind het echt onverantwoord! Ook niet voor exceem paarden, er zijn zat andere oplossingen.
Citaat:Is er niets gemeens aan? Omdat paardje snel doorheeft dat ie niet aan de draad moet komen en dus geen schokken krijgt? Dus dan is het niet gemeen?
Jij gaat even helemaal aan het feit voorbij dat het niet gaat om de schokken, maar dat het gaat over het feit dat paard jeuk heeft en niet kan schuren/krabben.
Laat jij je handen eens op je rug binden als je een paar flinke muggebulten hebt. Een zien of het dan nog steeds niet gemeen is.
stef schreef:waarom spreek je de eigenaar er dan niet op aan?

Zijn we ook direct vertrokken