hoeveel graszaad nodig voor bijzaaien 2500 m2?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

hoeveel graszaad nodig voor bijzaaien 2500 m2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 09:02

ik wil voordat mijn vriend de weide gaat bemesten over een week graag weten hoeveel graszaad je nodig hebt om dus een weiland van 2500 m2 bij te zaaien.
het is de bedoeling dat het graszaad wat uitgestrooid word over de wei op de klaere plekken en er daarna wat gecomposteerde paardenmest overheen word gestrooid.

ik weet dat er veel mensen zijn die vinden dat het geen zin heeft dus daar hoef ik geen antwoorden ik want ik wil het gewoon proberen.

dus wat ik graag wil weten zijn tips over de hoeveelheid graszaad en wat voor graszaad jullie gebruikt hebben en hoeveel? Knipoog

ik weet dat je bij de welkoop en de bond kunt kijken en er zijn ook nog speciale bedrijven die het verkopen, nog tips?

ellepel

Re: hoeveel graszaad nodig voor bijzaaien 2500 m2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:05

graszaad van http://www.barenbrug.nl/ nemen,hebben wij ook en zijn er dik tevreden over.
volgens mij staat op hun site ook hoeveel je dan moet gebruiken

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 09:11

ja ik had die link ook al op bokt gevonden en heb hun ook om een info via mail gestuurd, zij hebben ook 2 verkoop adressen hier in de buurt dus even mailtje afwachten.

maar toch alvast bedankt he en ik zal nog eens gaan kijken of er iets van de hoeveelheid op hun site staat!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:01

Bij mij op de zakken staat dat je 50 kg per hectare nodig hebt, zal wel per merk verschillen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:02

de hoeveelheid is afhankelijk van de grassoort. Je hebt zg een 'geweldig' product als 'horsemaster' maar dat geeft helemaal geen mooie zode. Ja, het eerstejaar wel maar na 5 jaar kan je opnieuw beginnen.... Dus in verhouding is het onwijs duur product. Je kan beter je vraag stellen aan een neutraal persoon, die vond ik bij dierenhealthplan.nl. Succes