Mijn paarden staan op een kleigrond. Keihard als het droog is, maar 1 bende als het geregend heeft!
Nu heeft mijn merrie ijzers eronder omdat haar hoeven veel te kort zijn geworden. Ze kan (iig momenteel) dus echt niet zonder ijzers. En om nou te zeggen dat ze heel goed vast zitten is het ook niet op het moment (gewoon omdat ze zo kort zijn)
Nu hebben ze de hele winter in 1 wei gestaan, waar ze dus tot halverwege hun pijpbeen in de modder stonden. 's nachts gingen ze op stal, dus dat was geen probleem. Ze stonden buiten in ieder geval! Dat was het belangrijkste voor mij!
Nu ze dus ijzers onder heeft, en het flink geregent had, heb ik ze op een goeie wei gezet. Zoals je begrijpt is dat nu ook modder geworden, en ben ik heel erg bang dat de ijzers er weer af vliegen en er niks meer onder kan.
Ik heb nog 1 goeie wei over nu, die ik wil bewaren tot het droog is zodat ze gras hebben, en de rest weer klaar gemaakt kan worden.
Maar wat moet ik nu met ze. Ik heb geen bak, en de enige optie om buiten te komen is dus de wei.
Ook zit ik met de vraag of ik niet een bepaald stuk af moet zetten (bak formaat) in het vervolg zodat niet de hele wei kapot gelopen word.
Wie kan me helpen, en heeft er een tip voor me.