Paard accepteerd nieuwe pony niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucienne

Paard accepteerd nieuwe pony niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 18:26

Ik heb een 10 jarige KWPN merrie. Ze staat op stal/wei samen met een ander paard. Hier staat ze al 8 maanden.
Mijn paard heeft een dominant karaker en is tot nu toe nagenoeg altijd de baas geweest. (of heel hoog in de rangorde)
Mijn paard heeft al in verschillende groepen gestaan. van 3 tot 15 paarden Dit ging eigenlijk altijd goed.

Nu is er sinds kort een nieuwe pony bij. De pony is een ruin, leeftijd is 16, stokmaat ong. 115 cm. De pony heeft altijd met andere paarden gestaan
We hebben geprobeerd om ze samen in de wei te zetten. (nadat ze elkaar een paar dagen hebben kunnen bekijken) Mijn paard valt de pony aan. Met het andere paard en de pony gaat het wel goed.

Hoe is dit het beste op te lossen, kan het zo zijn dat ze nooit bij elkaar kunnen(wat eigenlijk geen optie is)?

Alvast bedankt!

ellepel

Re: Paard accepteerd nieuwe pony niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:54

eerst een tijd langer apart met een draad ertussen zodat ze kunnen wennen aan elkaar?
bij ons gaan alle nieuwe paarden eerst 2 weken apart en dan bij elkaar,gaat altijd goed,maar we hebben dan ook een hele grote wei waarin ze makkelijk hun eigen ruimte kunnen opzoeken.

ja en anders toch gaan opsplitsen als je ziet dat ze elkaar echt niet mogen