Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vjestagirl schreef:Ik geloof dat ik voor de 2de zou gaan. Een jaarling moet je niet dag en nacht binnen zetten. Zelf zou ik trouwens gaan voor de opfok...
oowie schreef:ze wordt van de zomer 2,
ik vind het fijn om haar wat dichter bij huis te hebben zodat ik alvast wat met haar kan gaan doen aan grondwerk van de zomer,en zodat ik ook gewoon regelmatig even heen kan.hier in de buurt is geen opfok plek te vinden voor zover ik weet.
meissielief schreef:BIj mijn in de buurt is ook geen opfok daarom staat hij ook op een pensionstal. Maar ik heb er wel naar gekeken dat ze elke dag zoveel mogelijk buiten komen het hele jaar
boemel schreef:Ik zou mijn gereden paard ook niet op stal 1 zetten. Ik kies bewust voor een stal waar mijn paard de hele dag naar buiten kan. Dat er geen binnenbak is en ik nog wel eens nat geregend ben, is jammer voor mij. Daar hoeft mijn paard niet onder te lijden.
Zammie schreef:Weet je zeker dat de buitenbak daarvor gebruikt mag worden? Ook bij slecht weer? Ik kan me namelijk voorstellen dat als er mensen in willen rijden de buitenbak wel erg slecht kan worden als daar de hele dag paarden in lopen en je dus kans hebt dat je paard er alleen met mooi weer in mag lopen.
oowie schreef:Zammie schreef:Weet je zeker dat de buitenbak daarvor gebruikt mag worden? Ook bij slecht weer? Ik kan me namelijk voorstellen dat als er mensen in willen rijden de buitenbak wel erg slecht kan worden als daar de hele dag paarden in lopen en je dus kans hebt dat je paard er alleen met mooi weer in mag lopen.
zo hebben ze dat wel gezegd ja,swinters zouden ze de hele dag met zn alle in de buitenbak kunnen,er is ook nog een binnenbak aanwezig namelijk.
nog even over het te vroeg beginnen met een paard: grondwerk zal ik echt niet dagelijks met haar gaan doen,longeren ook niet voordat ze 3 is,en inrijden pas waneer ze er aan toe is!dat kan met 3,5 zijn,maar ook met 4 of 5jaar!
ik denk dat er niks mis mee is als een paard vanaf een jaar of 2 dagelijks in handen komt en ook al de basisopvoeding krijgt,wat ik het belangrijkste vind is dat ze daarnaast ook paard kunnen zijn en lekker buiten kunnen lopen!
mocht ik niet op tijd een andere stal vinden dan zal ik van de zomer voor stal 1 kiezen,stal 2 vind ik toch wel een risico omdat iedereen daar zomaar met je paard in de weer gaat.
mocht van de winter de buitenbak nog niet aanwezig zijn bij stal 1,dan kan ik altijd nog naar stal 2 gaan,of misschien heb ik dan voor de winter al wat anders gevonden.
helaas is het erg moeilijk om hier in de omgeving iets te vinden waar de paarden swinters dag en nacht buiten lopen.

ikenindi schreef:2 denk ik, maar is er geen 3e stal?