wat te doen tegen roddelen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:18

Ik weet niet of het hier goed staat,

Maar ik vraag me gewoon eens af:

Wat zouden jullie doen als er op stal geroddeld wordt en er dingen verzonnen worden, zodat de eigenaars met vragen komen die echt helemaal nergens op slaan. Ik wil er niet teveel over kwijt maar ik denk dat iedereen zich wel een aantal dingen kan bedenken die regelmatig voorkomen waarvan je echt niet kan begrijpen dat mensen ze bedenken en dat daar weer ander hun conclusie uit trekken.

ik wordt er allemaal een beetje moedeloos van en begin te twijfelen of ik nog wel zo veel zin heb in de paardensport. Verdrietig

Wat kun je er aan doen? Behalve op je tenen lopen. zou je in zo'n situatie je paard verhuizen?

ikenindi

Re: wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:20

het enige wat je daar aan kunt doen is iedereen uitmoorden. paardenlui roddelen gewoon te graag volgens mij... Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:21

Personen in kwestie er mee confronteren. Meer kun je niet doen en dat is vaak ook voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:23

Bij ons op stal gebeurd het gelukkig niet. Je moet naar degene gaan die over jou roddelt en vragen wat er aan de hand is natuurlijk. Je moet ook duidelijk maken bij andere stalgenoten dat er over je geroddeld wordt, desnoods ook bij de staleigenaar. Dan weten mensen dat als ze iets over jou horen dat het niet waar hoeft te zijn Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:26

in dit geval ging ik met een ander stalgenootje even mee, werd gelijk het ergste van gedacht, we zouden op zoek zijn naar een andere stal. tja sta er verder wel naar mijn zin paard heeft het goed, komen terug en gelijk was de aanval daar, en is het gelukt waarneer gaan jullie weg. vind het wel erg kort van vertrouwen, en dat is eigenlijk wat me het meeste dwars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:31

Achja, dat gebeurd nu eenmaal. Alles spreid zich als een lopend vuurtje in de paardenwereld. Niets van aantrekken en gewoon blijven op die stal (als je het er nog leuk vind).

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:43

Dat is toch niet leuk! Ik zou kijken of er niet iets van dezelfde kwaliteit in de buurt is qua stal. Anders moet je misschien kijken naar minder luxe, wanneer je luxe staat. Ik probeer niet te vooroordelen, maar van horen zeggen (tegenstrijdig Tong uitsteken) zijn ze, met name dressuurruiters, op luxe stallen vaak wat 'kattiger'. Misschien een manege proberen die ook pension heeft? Ik weet niet waar je staat hoor, misschien sta je al op een manege? Knipoog

Niet echt advies, maar meer van wat ik ervan denk. Lachen

Ninaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:46

Volgens mij wordt er op vrijwel elke stal geroddelt...tenminste dat is mijn ervaring.
Ik heb geleerd er me niets meer van aan te trekken. En als mensen een probleem hebben moeten ze maar naar mij toekomen. Je komt er tenslotte toch voor je paard en niet voor hun..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:51

Ik denk dat er op elke stal wel wat wordt geroddeld, de ene stal meer als de andere. Op mijn oude stal werd erg veel geroddeld en werd je achter je rug om zwart gemaakt. Dat is ook 1 van de zoveel redenen dat ik met mijn pony daar weg ben gegaan.
Op mijn nieuwe stal wordt een stuk minder geroddeld, maar het gebeurd wel en ik denk dat niemand daar ook iets aan kan doen.

Ik zou bij ernstige zaken de personen er op aan spreken en anders me er niet van aantrekken, ook al is dat soms heel moeilijk.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:54

Ach bij ons wordt ook ontzettend veel geroddeld.
Ik ga voor mijn paard en verder kan het mij allemaal gestolen worden.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:00

Ik zou er gewoon niks van maken, laat lekker praten. Helaas heb ik ook op zo'n stal gestaan en ben toen weg gegaan (ook om andere redenen, maar dit speelde wel mee) Op mijn nieuwe stal probeer ik me zo min mogelijk met anderen te bemoeien en ook niet te veel contact te zoeken. Tuurlijk een praatje op zijn tijd kan best maar ik ga niet met die mensen afspreken en dat soort dingen...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:11

Je kunt aan roddelen maar één ding doen - er ver, heel ver boven staan. De waarheid komt toch wel boven water. Als je er niet op reageert gaat de lol er vanzelf af... en zoeken ze een ander roddelslachtoffer... want stoppen doet het nooit. Er is ook een spreekwoord over: Doe wat je wilt - kletsen doen ze toch Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:12

Iedereen zegt niks van aan trekken, maar toch is dat erg moeilijk.
Want soms wordje gewoon in zo'n gesprek meegesleept als je toevallig voorbij loopt, lop je dan gewoon door omdat je dat gesprek wil mijden of je zegt dat je daar niet aan mee doet, dan ben je een arrogante trut.
Daarbij wordt er altijd wel eens positief/ negatief over iemand gekletst dat hoef niet meteen roddelen te zijn.
Verder vind ik gewoon dat iedereen eens eerlijk moet zijn tegenover elkaar en niet liggen banketstaaf tegen anderen dat scheelt al een hoop.
negatieve dingen worden gewoon vaak makkelijker onthouden dan positieve.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:12

IK snap joun verhaal! Ik was vroeger altijd met drie meisjes bij een manege en toen kon een een keer niet en toen zij dat andere meisje tegen mij''Ik vind het veel leuker met jou dan met dat andere meisje'' en toen was ik er een keer niet en toen had iik ook gehoord dat ze dat ook tegen die andere had gezegt Gaaaap Anders moet je je er gewoon niks van aantrekken!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:17

Trek het je niet aan! Je weet zelf het beste wat waar is en wat niet waar is wat over je verteld/geroddeld word.
Probeer zelf ook niet mee te doen met het roddelen over andere mensen!
Als het je echt teveel word kun je mischien een andere stal gaan zoeken, maar houd er rekening mee dat de kans groot is dat het daar ook gebeurd!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:57

Paardenmensen zijn zooooooo erg op het gebied van roddelen. Huilen

Ik heb op dit moment ook last van iemand die mij zwart maakt bij anderen. Ik doe mijn best om het te negeren en vooral de eer bij mezelf te houden, maar het is zo verdomde moeilijk hé! Clown

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:06

Vervelend ja ..

Laat maar mooi gaan , jij moet er boven staan, & jij weet wel beter! Knipoog

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:16

Er sowieso niet in mee gaan doen. De eer aan jezelf houden. Als mensen met vreemde dingen naar je toe komen eerlijk antwoord geven en vragen van wie ze die roddel hebben gehoord. Die persoon er eventueel mee confronteren en duidelijk maken dat je er niet van gediend bent.
Roddelen is denk ik een vorm van jalouzie, zo van ik wou dat ik het ook had maar jij hebt het wel en ik gun het je niet, daarom maak ik je maar zwart door over je te gaan roddelen..

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:17

Dat houd je toch wel in de paardensport...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:20

Waar (veel) mensen bij elkaar zijn wordt er gerodelt. Niet enkel in de paardensport hoor Lachen.

De enige oplossing daarvoor is zichzelf er boven stellen en met een smile op je gezicht verder gaan Lachen.

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:45

niks van aan trekken dan hebben ze je waar ze je hebben willen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:38

Ninaomi schreef:
Volgens mij wordt er op vrijwel elke stal geroddelt...tenminste dat is mijn ervaring.
Ik heb geleerd er me niets meer van aan te trekken. En als mensen een probleem hebben moeten ze maar naar mij toekomen. Je komt er tenslotte toch voor je paard en niet voor hun..

Inderdaad! Volgens mij is dat ook het beste om te doen!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:42

Ik roddel niet op stal. Wie wel iets over mij te zeggen heeft, moet dat vooral doen. Leuk toch, als mensen je interessant genoeg vinden om over te praten? Lachen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:49

Ze kunnen beter over je roddelen dan van je vreten Vork zei de boerin vanmorgen bij ons op stal
hihihi was het helemaal met haar eens Knipoog
Ik kom er voor mijn paardjes en de rest lekker laten banketstaaf.
Brede rug krijg je er van hoor

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:17

En het is niet eens specefiek stallen waar veel geroddeld word.
Alle plekken waar veel mensen bij mekaar zijn word geroddeld!