waar heb jij je paard staan manege/pension/thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waar heb jij je paard staan?

1) manege
29 (10%)
2) pension
117 (42%)
3) thuis
80 (29%)
4) anders
47 (17%)

Totaal aantal stemmen: 273

Kapi_Dust

waar heb jij je paard staan manege/pension/thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 09:22

Misschien een hele rare vraag, maar waar hebben jullie je paard staan en wat is het voordeel ervan?

Mijn paard staat op een manege.
(omdat dat de eerste plek was die ik zag toen ik ging verhuizen en ik niet op de hoogte was/ben van privestallen, pensionstallen).

_Jennifer_

Re: waar heb jij je paard staan manege/pension/thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:33

Ik heb nog geen paard. Maar wel binnenkort. Deze zou dan gaan staan op een boerderij/kleine pensionstalling. Het zijn ongeveer 7 stallen, een buitenbak en onbeperkt hooi/stro.
Het voordeel ervan vind ik dat er altijd wel mensen zijn, maar dat het nooit zo druk is als op een manege. Het is ook goedkoper dan op de manege en ze kunnen vaker naar buiten.
Nadeel tegenover de manege is weer dat ze weer minder faciliteiten hebben.

Mijn verzorgpaard staat op een boerderij met een zeer nette buitenbak met 1 ander paard en onbeperkt hooi/stro. Ik ben eigenlijk altijd alleen, soms vind ik dan absoluut niet erg, maar soms is het wel een beetje saai. Ook een nadeel is soms dat er werkzaamheden zijn die op een boererij plaatsvinden: campinawagens, koeienstallen mesten, tractoren, hopen aardappelen, noem maar op.
Het voordeel is ook weer dat ze ook 's winters overdag buiten kunnen staan. (en dit een schone boererij is, ik heb ook een verzorgpaard gehad die op een boererij stond waar het een blubberzooi was)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:39

mijn paard staat op pensionstal, voordeel daarvan is dat ik binnen en buiten bakken heb en verder ook veel andere dingen tot mijn beschikking heb. nog een voordeel is dat er geen manege lessen worden gegeven en je dus altijd overal kan rijden waar je wilt.
en oja nog een voordeel er worden wedstrijden bij ons op de pensionstal gehouden. zowel dressuur, springen, mennen als western.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:40

2 van mijn pony's staan thuis en de 3de komt binnenkort ook aan huis, want we gaan een bak bouwen Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:42

Mijn paard stond altijd bij een pensionstal/ manege, maar vanwege de slechte voeding enz. heb ik hem afgelopen week overgeplaatst naar een particulier die ook paarden heeft.
ben helemaal in mijn nopjes, want het is daar echt veel beter.
Nadeel is, dat ik geen binnenbak heb, maar voordeel dagelijkse weidegang en goede voeding en dat vind ik belangrijker.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:01

heb ze thuis staan, of nou ja bij mijn ouders thuis. voordeel is dat je lekker je eigen ding kan doen nadeel is dat je alles zelf moet doen dus buiten zetten binnen halen etc.
gelukkig sta ik samen met een vriendin dus regelen we het onderling Haha!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:06

Mijn paard staat bij mijn ouders, denk dat dat onder de noemer privestal valt. De reden dat ik mijn paard daar heb staan is omdat dat voor mij financieel gezien het handigste is aangezien ik zelf nog studeer.

Daarnaast wordt hij daar erg goed verzorgd en heb je als voordeel dat je veel dingen zelf kan bepalen, zoals welk voer, hoelang komt hij buiten, zou je even een deken kunnen wisselen, als ik een keer ziek ben dan kan ik mijn ouders vragen of zij hem even naar buiten kunnne laten.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:09

Ik heb ze bij mijn vader staan. Op zich ideaal want je kan inderdaad lekker je eigen ding doen. En ik vind dat ze er super staan,lekker buitenstal met uitloopje en zomers op de wei bij de vereniging die op 200m afstand zit en waar ik ook met ze rij.

Helaas woon ik daar zelf niet meer door scheiding van mijn ouders en moet ik het voeren aan mijn vader over laten. Hij laat het aan mijn stiefzusje over die de paarden ook leuk vind, ik heb daar persoonlijk alleen een beetje moeite mee... Stel ik me nou aan of is dat best wel logisch?

c_en_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:17

Mijn paard staat op een prive stal .
Er staan in totaal maar 3 paarden .
We hebben daar zeer veel weiden dus onze paarden mogen elke dag buiten , er is een mooie grote buitenpiste , wasplaats , solarium , ...
Ik ben zeer blij dat ik op een prive stal sta .
Het is er rustig , netjes , nooit overbevolkt ,...
En vooral het feit dat je zelf kiest wat je paard eet ( gewoon emmers klaarmaken ) . De eigenaar van de stal geeft de paarden eten en zet ze buiten .
Wij moeten zelf onze stal doen , eten aankopen en stro kopen het hooi is inbegrepen in de prijs omdat dit van zijn eigen weides komt .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:19

Silence staat op een kleinschalige pensionstalling.
Heeft lang geduurd voor we echt een goed plekje hadden, maar hier durf ik hem met een 300% veilig gevoel achter te laten.

Mijn grote droom is om hem aan huis te kunnen houden.
Of dat ooit uitkomt weet ik niet.....toch maar blijven hopen dat de Staatloterij ons eens uitkiest.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:36

Daan_Ordeal schreef:
Ik heb ze bij mijn vader staan. Op zich ideaal want je kan inderdaad lekker je eigen ding doen. En ik vind dat ze er super staan,lekker buitenstal met uitloopje en zomers op de wei bij de vereniging die op 200m afstand zit en waar ik ook met ze rij.

Helaas woon ik daar zelf niet meer door scheiding van mijn ouders en moet ik het voeren aan mijn vader over laten. Hij laat het aan mijn stiefzusje over die de paarden ook leuk vind, ik heb daar persoonlijk alleen een beetje moeite mee... Stel ik me nou aan of is dat best wel logisch?

vind ik wel logisch ja.. maar ik kan er zo wie zo slecht tegen als anderen mijn paarden doen (ben een echte controlfreak) woon gelukkig maar 10min van mijn ouders vandaan en daarbij willen mijn ouders niks doen (hebben ze van ter voren gezegt, en tuurlijk als de nood aan de man is wel) dus ik doe alles zelf. vriendin woont een half uur met de auto weg dus ik doe wel het meest voeren en buitenzetten etc..
gewoon goede afspraken maken Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:39

Mijn paard staat bij een fokker, die ook een paar pensionklanten heeft.
Voordeel van deze stal vind ik de rust, en mijn paard wordt er echt super verzorgd!
Ze zijn ook echt betrokken, dat vind ik erg leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:41

ik sta inmiddels gelukkig op een pension!
Ben begonnen op een manege, wat erg gezellig was, maar waar ook een boel regels waren. Daarnaast was de bak vaak bezet en werd mijn pony niet altijd met rust gelaten.

Nu ik op pension sta heb ik geen last van lastige manege kindjes en drukte. Ook de regels zijn een stuk minder streng Cool

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:51

Mijn paard staat op een pension stalling. In Elten. (D.)
Niet zo heel groot, 15 stallen.
Ik hoef alleen maar de stal te mesten en 2 emmertjes voer klaar te zetten. De staleigenaar geeft dit dan om 8 uur 's morgens en als ze 's avonds vanuit de wei weer op stal komen.
Als ik een keer niet kan, sms ik een stalgenoot en dan doet zij voor mij de stal en het voer.
Erg gemakkelijk dus!
Het is 5km vanaf mijn huis dus ook op de fiets te doen. Maar dat heb ik pas 1x gedaan haha. Tong uitsteken

Er is een verlichte rijbak en mogelijkheid tot prive les wanneer je dit zelf regelt uiteraard.
Vijf minuten loopafstand van het bos.
We hebben momenteel 3 stallen vrij.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:54

Op een pensionstal thuis, mag dat ook? Haha!
We wonen in een huis, aan de rand van het terrein waar de pensionstal van de paarden is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:03

een privé stal, met mijn paard staan er 4 paarden, hij word gevoerd en binnen-buiten gezet. Ook heb ik eht geluk dat ze en binnenbak hebben Haha! en het bos is op 2 minuten afstand

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:11

ik sta met m'n paard vol pension...en ik geniet elke dag dat ik er ben.m'n paard word volledig verzorgt,krijgt topvoer,grote stal,warm en koud stromend water,solarium,ruime binnenbak met topbodem,stapmolen,staat zo'n 6 uur per dag op de wei.elk paard heeft een individueel voerschema,alleen de baas voert en zet ze in de wei en mest ze uit,zo krijg je geen gezeur over wel of niet gevoerd,ongelukjes die door "leken" zijn veroorzaakt(zoals wel het geval was op m'n vorige stal).het is de beste keus die ik gemaakt heb om mijn paard van de boer te verhuizen naar deze stal,ook omdat ik toch verder wil in de sport en op deze stal word er semi-professioneel met je paard omgegaan.de baas heeft er echt over nagedacht hoe het moet en wat een paard nodig heeft zeg maar.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:12

nu mn shet bij huis en mn paard 4 huizen verder, vanaf morgen lekker allebei bij huis!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:13

Sheila staat op een pensionstal met zo'n 20 paarden. Ze stond eerst op een veel kleinere stal maar hier is het veel gezelliger. Lachen

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:17

Mijn paard staat op een pension stal. Voordeel : geen lessen die gegeven worden, lekker gezellig, niet teveel volk. We zijn hier vrij om te doen wat we willen.
Paarden worden gevoerd en buiten gelaten (stal wordt open gedaan en de paarden lopen met hun vaste groep op elk hun deel van de weide). Wel spijtig dat we geen binnenbak hebben, maar de buitenbak is altijd in zeer goeie staat, altijd te berijden als het geregend heeft.
Er staan ongeveer 15 paarden in totaal.
EN geen kleine kinderen Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:28

Mijn paard staat op een manege, waar ze uitstekend verzorgd wordt.
Ik vind het zelf een voordeel dat er altijd toezicht is. Ze heeft heel even door omstandigheden op een plek met 2 andere paarden gestaan aan de rand van een dorp. Daar was ik dan vaak in mijn eentje met haar bezig. Nadat ik een paar keer lastig was gevallen door een vent die maar riep dat alle dieren vrij moesten zijn, was ik erg blij haar weer terug te brengen naar een plek waar meer mensen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:31

Voorheen pension, nu thuis

Zelf zou ik nooit op een manege willen staan.
Steeds vreemd volk. Dat vind ik niks. En veel te druk.
Verder is de bak steeds bezet door de lessen, terwijl je wel betaald voor de voorziening binnenbak.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:33

Beide paarden staan op dezelfde pension stal.
Met ongeveer 30-35 paarden.
Ik vindt het gezellig omdat er bijna altijd wel iemand is.
Terwijl je geen last hebt van lessen etc., wat je op een manege wel hebt.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:38

Ik sta met men pony op een privéstalling, met ongeveer 60-tal stallen.
Misschien veel, maar ik vind dit heel god meevallen er zijn dagen dat het heel druk is maat dat compenseerd meestal wel.
We hebben een buitenpiste en 2 binnenpisten.
Bij ons staan de paarden alleen vanaf midden april tot het echt slecht begint te worden op de wei.
Ben over het algemeen wel blij met waar ik nu sta Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:14

Mijn paard staat bij mijn vriendin op stal. Nou ja, uitloopstal om precies te zijn Haha! .
We doen alles met zijn tweeën voordeel is dat ik precies weet wat er met je paard gebeurt. Nadeel is dat ik 3 tot 4 keer in de week 's-morgens moet voeren, en als ik tot 2 uur 's-nachts dienst heb gehad doet dat toch zeer als de wekker weer op tijd gaat. En dan is 5 km toch te ver weg voor even op en neer en weer terug in mijn mandje Haha! .