Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gelukkig zag ik 'm dan niet over het hoofd.bonheur90 schreef:Helemaal niets gaat vanzelf weer weg
daniella74 schreef:Bij dieren weghalen met een speciale tang en even de DA bellen wat je het beste kunt doen en bij mensen direct naar de HA voor behandeling.
Arvanti_haf schreef:Het schijnt dat als je ze binnen 24 uur verwijdert dat de kans op Lyme veel kleiner is. Natuurlijk moet je het in de gaten houden, bij mensen dan. Paarden kunnen Lyme niet krijgen. Gewoon verwijderen, door te draaien, en natuurlijk houd je het in de gaten of het niet gaat ontsteken
oOoKellyoOo schreef:Ik wou net zeggen een teken beet is niet niks, ik heb voor een paar jaar terug ook een teek gehad en dus ook de ziekte van Lyme gekregen.
Zorg er voor dat het kopje eruit is, daarna de wond ontsmetten, zelf effe de huisarts bellen ivm je entingen zoals tetanis enz, En de da even navragen. Soms is er niks te zien na een beet soms verschijnt er pas na een week of langer ook kring omheen. Dus ja het is zeker iets om in de gaten te houden.

Arvanti_haf schreef:Het schijnt dat als je ze binnen 24 uur verwijdert dat de kans op Lyme veel kleiner is. Natuurlijk moet je het in de gaten houden, bij mensen dan. Paarden kunnen Lyme niet krijgen. Gewoon verwijderen, door te draaien, en natuurlijk houd je het in de gaten of het niet gaat ontsteken