wat vinden julie een reele prijs voor 24/7 weidegang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

wat vinden julie een reele prijs voor 24/7 weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:43

er zijn veel topics over stallingsgeld, maar eigenlijk niet veel over altijd weide, behalve zomers. Maar ik bedoel de hele hele jaar door.

Ik ga mijn prijzen niet noemen op internet, vind ik niet zo netjes Clown Maar ik vraag me wel af wat julie een normale prijs vinden? Ik heb ongeveer een stuk wei van 1000m2 (op een vrij grote pensionstal waar de normale gang van zaken is snachts op stal..) daar staat mijn c-pony en mijn mini shetlandveulen. Er zijn nog 2 grote shetten bijgekomen, maar goed dat terzijde.

Ik mag onbeperkt hooi voeren in de winter, zomers moeten ze het eigenlijk met het gras doen. Brok zit er niet bij in, heb wel een goede buitenbak en duin uitrijmogelijkheden.

Coconut

Re: wat vinden julie een reele prijs voor 24/7 weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:46

Ik sta momenteel gratis...dat vind je bijna nergens natuurlijk..

Maar ik vind rond de 50 - 60 euro per maand een redelijk bedrag voor weidegang met hooi en water. Lachen

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:59

laat ik er nog even bijvermelden dat de prijsen bij ons wel per stokmaat verschillen..
ik betaal het voor mijn shet de helft van wat ik voor de c pony betaal. Je moet ergens een grens trekken he..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:24

Ik ben bij een wei wezen kijken waar ik 30 euro per maand zou gaan betalen. Met schuilstal in de wei even wat verderop ligt de boerderij van de eigenaresse waar een bak is en een goede paddock/longeerbak, waar je gewoon gebruik van mag maken. Hooi zat er niet bij in en krachtvoer ook niet. Weiland had wel dag en nacht toezicht.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:07

in deze omgeving is dat 90.00 euro in de maand, met rijbodem en leidingwater, ook staan de paarden achter stroomkoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:08

zomer 50/ 60 euro
winter idd zo rond de €90

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:59

Ik betaal 75 euro per maand, excl hooi, dat kopen we zelf in. Incl bak, zadelkast en leidingwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:23

Goede buitenbak, flinke wei, hooi & toezicht neem ik aan?
Zo'n 70 euro voor een pony & 30 voor shetjes?

jessy1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:28

Mijn zus betaald 120 euro (zonder eten wel hooi) ze zetten ze overdag buiten en s'avonds terug binnen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:01

hier betalen mensen 60 euro per maand in de zomermaanden en 80 euro in de wintermaanden. dit is zonder hooi. ( hooi wordt wel gegeven door verhuurder, vandaar het prijsverschil)
wel gebruik van de rijbak, automatische drinkbakken, poetsplaats en direct naast een natuurgebied.
toezicht, verzorging en eventueel rijden bij afwezigheid van eigenaar zitten wel bij de kosten inbegrepen Ja

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:06

vind 60 eruo in de winter omdat je paard dan hooi krijgt.
maar in de zomer zou ik hoogstens 30 ot 40 betalen.
omdat je er weinig bij krijgt vind ik.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:10

Lowara, die 80 euro in de winter, is dat nog zonder hooi, of toch met? Snap je uitleg niet helemaal Schijnheilig

Ik vind in de zomer 50 a 60 euro een mooie prijs voor alleen weidegang en eventueel water. In de winter daar nog de kosten van ruwvoer overheen. Overige kosten ieder voor zich.
Voor minder doe ik het in elk geval niet.

Ik ben iets duurder, maar dan met gelegenheid de paarden op te stallen in stal en/of schuilstal, buitenbak 20 bij 60 en gezamenlijk rooster voor verzorging. Als ze de kosten bij elkaar optellen in de winter zijn ze gemiddeld goedkoper uit dan op normale pensionstalling. Het hele jaar door gezien helemaal.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:14

hmmm, 30 of 40 euro?
Weet je wel wat een omheining onderhouden kost?
En bemesten?
En onkruid spuiten?
En doorzaaien?

En de rente voor de hypotheek voor de grond?

grondprijs grasland hier (in het noorden): ongeveer 25.000 euro per ha
hypotheekrente minimaal 4% per jaar (inmiddels hoger)
1000 euro per jaar per ha.
maximaal 2 paarden per ha is 500 euro per paard.
aan rente ben je die 40 euro al kwijt per paard per maand...

zo'n zakcentje is leuk als je verder toch niets met je land doet en de huurder alles zelf betaald en verzorgd. (onderhoud omheining, land en paard)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-04-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:17

Dromen kan toch? Lachen

Maar hoogsten dat je dan een weitje vindt vol blub onkruid en afgezet met prikkeldraad... het is maar hoe je je dromen wilt hè Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:19

Wij willen straks 's zomers voor onze pensionstallen €110 vragen, dat is incl. bak, paddock, voer en warm en koud water en je kan voor hier in de omgeving ook nog wel redelijk buiten rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:20

ja, nou, dan ben ik liever " te duur" en geen andere paarden bij de mijne, dan dat ik extra kosten moet maken voor andermans paarden Schijnheilig Sorry Tong uitsteken

Ieder de kosten en verzorging van zijn eigen paard, dat is toch het minste wat het op moet leveren Knipoog (en dan verdelen we die verzorging zodat iedereen er vaker door vrij is... Win-win-situatie...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:21

Onze Arabier gaat volgende week naar een hoog en droog landje van 50m bij 50 m.. Hij wordt vanuit huis ni de gaten gehouden en krijgt veel ruwvoer. De shet gaat gratis mee. 100 euro per maand, voor 5 maanden. Is vrij veel denk ik, maar het landje is echt super. hij heeft peesblessure.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:25

Ik denk dat sommige onder jullie inderdaad onderschatten wat een wei aan onderhoud kost, en wat de kosten zijn aan hooi als dat 24/7 bijgevoerd moet worden. Er worden echt belachelijk lage bedragen genoemd..daar kan je leuk een konijn van onderhouden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:36

Ho ik weet niet of dat op mijn tekst was.
De mensen waar ik het over heb, hebben het puur voor de hobby, ze vinden het leuk paarden op en rond het erf. Ze hoefden er niet aan te verdienen, dat was de reden dat ze 30 euro per maand vroegen. Kan ik ook niets aan doen, Lachen
De prijs per maand per paard stond mij absoluut aan.
Zij vertelde mij hoeveel ze zelf betaalde per maand aan dit weiland en dat was niet veel. Vond het toen wel een mooie prijs.

Als ik hier kijk in de omgeving betaal je minimaal 60 euro, dat verschilt veel.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:41

Bij ons zomer en winter €50 per maand, dat is inclusief hooi/kuil

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:46

tja, iemand die een weiland al 20 jaar in eigendom heeft, zal ook niet zo'n hypotheek hebben op dat stukje grond als iemand die het de laatste 5 jaar heeft gekocht... Grond wordt steeds duurder en schaarser.
Boeren zijn vaak pas rijk als ze hun bedrijf verkocht hebben, dan zijn ze ineens miljonair (als ze tenminste afgelost hebben in plaats van alleen maar bijlenen) en kunnen ze van hun pensioen genieten... Of ze moeten een kind hebben die het bedrijf over wil nemen, dan halen ze meestal niet al het geld eruit, maar regelen ze het anders.

En natuurlijk fijn als mensen het voor de hobby doen en niet alle kosten rekenen, maar ga het alsjeblieft niet gewoon vinden en als norm hanteren en dan andere mensen " te duur" noemen... Tong uitsteken Dat is de omgekeerde wereld Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:51

Ik snap zeker wat je bedoeld!
Maar ik vraag me dan ook af of het per regio verschilt.
Nu betaal ikzelf bijvoorbeeld 50 euro incl een een stal, stro en hooi. Of dat hij nu naar buiten gaat of op stal gaat de prijs is 50 euro.
Dan de plek die ik net aangaf en daar in de buurt ben ik verder rond gaan kijken en is het 'normaal' 30 a 40 euro.

Ook ken ik waar ze 100 euro per maand vragen. Lachen
De prijzen per maand verschillen dus heel erg.
Maar echt ik snap wat je bedoelt, onderhoud is niet goedkoop.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:45

joyce B schreef:
Lowara, die 80 euro in de winter, is dat nog zonder hooi, of toch met? Snap je uitleg niet helemaal Schijnheilig

Ik vind in de zomer 50 a 60 euro een mooie prijs voor alleen weidegang en eventueel water. In de winter daar nog de kosten van ruwvoer overheen. Overige kosten ieder voor zich.
Voor minder doe ik het in elk geval niet.

Ik ben iets duurder, maar dan met gelegenheid de paarden op te stallen in stal en/of schuilstal, buitenbak 20 bij 60 en gezamenlijk rooster voor verzorging. Als ze de kosten bij elkaar optellen in de winter zijn ze gemiddeld goedkoper uit dan op normale pensionstalling. Het hele jaar door gezien helemaal.

die 80 euro is zonder hooi ( ben geen bedrijf, dus moet gewoon 3 euro de baal betalen, zou never nooit niet uitkomen als dit inclusief was, ben zelf per eigen privepaard denk ik wel zo'n 30 euro aan hooi kwijt per maand Nagelbijten / Gniffelen )
die 20 euro is extra omdat ik wel dan elke dag 2X de pensiondieren hooi moet geven, handmatig water heen en weer moet brengen etc.
eigenaren kunnen dus gerust zo 3 weken wegblijven als ze willen, dieren worden gewoon verzorgd en gevoerd Ja eventueel ook getraind als ze dit willen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:12

ok'e, nu snap ik het Knipoog
Vind het een eerlijke prijs voor beiden zo op die manier...

Ik ben inderdaad ook, als ze geen gras meer krijgen, zo'n 25 euro per paard aan hooi kwijt per maand, en dan heb ik goedkoper hooi (eigen land). Voordroogkuil is goedkoper. denk dat we komende oogst daar wat meer op in gaan zetten, ook vanwege mogelijke allergische reacties op hooi.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:53

Ik betaal 115 euro per maand (wat sommigen hier ook wel asociaal veel zullen vinden Clown)
Dit is inclusief hooi, krachtvoer, gebruik binnenbak en buitenbakken, poetsplaats etc.
Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dan dat ik er dit voor betaal. Het moet allemaal wel kostendekkend zijn natuurlijk.
En ik hoef niks zelf te doen.

Edit: de 1000 m2 uit de openingspost is trouwens wel erg weinig. Dat gras hebben ze zo op...