Wie heeft er een sleazy deken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Wie heeft er een sleazy deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:34

Ik heb een schimmel en ga regelmatig op concours. Ik was mijn paard netjes de dag voor concours, stralend wit is ze dan, de volgende ochtend zit heel haar hoofd onder de poep Clown Hamer In mijn speurtocht naar een oplossing voor dit probleem kwam ik de sleazy tegen;

http://www.blanketbarn.com/horse_hoods.asp

http://www.depaardendrogist.nl/index.as ... tID=37716#

Leek me uitermate handig, maar misschien wel een beetje onconfortabel voor het paard, en ze zijn behoorlijk prijzig. Daarom ben ik opzoek naar ervaringsverhalen. Dus kom maar op!

MieLo

Re: Wie heeft er een sleazy deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:35

ik doe even een stipje hier, mijn few spot ap is ook een ontzettende vieze tark Nagelbijten / Gniffelen zit ook altijd onder de vieze poepvlekken als ik wedstrijden heb.
vraag me ook wel af of deze dingen echt helpen, heb er zelf nog nooit van gehoord eerlijk gezegd

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:55

ik heb er een. niet een hele deken, maar 1 die alleen hoofd/hals bedekt.

ze zitten prima Ja

ik gebruik hem alleen eigenlijk nooit. hij heeft in de winter toch altijd een deken met hals op.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:04

heb er nooit van gehoord zelfs.
weet niet of het gaat helpen hoor.
vind eerlijk gezegt beetje raar ding zelfs
maarja het is het proberen altijd waard

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:33

niks raars aan hoor Lachen wordt in de westernwereld veel gebruik van gemaakt Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:06

zijn wel fijne dingen hoor en ze passen heel fijn, in amerika worden ze veel gebruikt en arabieernbezitters hebben ze ook veel.
heb er persoonlijk geen ervaring mee ,maar een kennisje van me heeft er een en is er heel tevreden over.

hier hebben ze een hals sleezy die niet zo duur is:

http://www.cowboystack.com/index.php?ta ... t_id=29905

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:41

gaat je paard vaker in de poep liggen of doet ze dat speciaal als je haar gewassen hebt?

Sommige paarden hebben een hekel aan de geur van de shampoo en doen dit soort dingen om weer een beetje 'paards' te ruiken. Baby shampoo schijnen ze helemaal walgelijk te vinden.
Misschien kun je eens experimenteren met verschillende shampoo's?

(of proberen te wassen met wit zand)

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:08

hier een western ruiter die gebruik maakt van sleezy's wel alleen de hals werkt super en vormt zich mooi naar het paard, ben van plan om eind van het jaar een hele deken aanteschaffen hoor alleen maar goeie verhalen erover

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:14

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:12

Ik heb haar al met verschillende shampoos gewassen, paardenshampoo, blauwe shampoo, goedkope mensen shampoo, biotex, en groene zeep. Het maakt allemaal geen verschil, ik denk dat het gaat jeuken als het opdroogt, dan gaan de haren natuurlijk anders liggen en dat kriebelt. Ik zorg overigens altijd dat ik haar goed afspoel, totdat het ruw wordt als je je hand er over haalt, dus daar kan het niet aan liggen. Ik haal overigens ook altijd 's avond laat de strontjes eruit, en doe extra stro in haar stal, maarja als ze echt willen vinden ze wel een strontje. hoor Knipoog

Maar over het algemeen goede ervaringen dus. Ik denk dat ik mijn spaarpot maar eens onderste boven moet gaan zetten Verdrietig