Morgen is er op mijn manege een dressuurwedstrijdje. Vandaag na de les (ik heb de laatste les) kwamen er een kinje en een vader hun pony even poetsen voor morgen. Allees goed en aardig maar ze hadden een IJZEREN ROSKAM! Een zilverachtige vierkante met vertschillende rijen kartels. Ik heb geprobeert te zoeken naar een plaatje en deze kwam het dichtste in de buurt maar het was een zilveren en met meer richels zal ik maar zeggen.

Nu gingen ze een staart wassen met koud waten! Echt dom en toen gingen ze ook nog met die ijzeren roskam een pony poetsen! Dat ging allemaal echt te ver en daar heb ik ook wat van gezegd. Ik had gezegd dat dat was om borstels mee schoon te maken en niet om een pony mee te borstelen, dat dat veel te pijnlijk was. Hun antwoord: in de ruitershop zeiden ze dat het voor het poetsen was!
Mijn vraag, dat is toch echt voor het schoonmaken, of ben ik nou zo dom?

Het lijkt er wel op, maarja...
waarom is een stalen roskam nou weer slecht?? Ik gebruik dagelijks mijn stalen roskam op Kore dr geschoren vachtje, en dat vind ze heerlijk! Ok, die van mij heeft dan wel geen punten... Met een stalen roskam masseer je ook nog eens lekker de huid, en spieren, wat met een zacht borsteltje natuurlijk niet het geval is.