Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kasparonda schreef:Stalbandages is de grootste onzin die ooit bedacht is.
Rakni geeft de goede uitleg, maar beweging zou veel nuttiger zijn voor een paard met stalbenen.
kasparonda schreef:Stalbandages is de grootste onzin die ooit bedacht is.
Rakni geeft de goede uitleg, maar beweging zou veel nuttiger zijn voor een paard met stalbenen.
kasparonda schreef:Waarom moet een paard toch altijd op stal blijven als er iets mankeert, wat ik wel zou doen is niet met een hele groep op een grote wei zetten maar een tijdje in een kleinere weide of paddock alleen of met niet meer dan 1 vriendje.
Als wij iets hebben bijv arm gebroken en zit in het gips moeten we evengoed af en toe met de arm bewegen en met de vingers, dit is beter voor de doorbloeding en dus ook voor het herstel, plus het wordt minder dik.
Ik zeg niet dat je het advies niet moet volgen van je da, maar ik vraag me dat wel vaak af.
rakni schreef:deze werken tegen stalbenen (dikke benen door vocht wat zich ophoopt)
lees: paarden die hebben beweging nodig. Staan ze de hele dag op stal, kunnen ze stalbenen krijgen. Er zijn mensen die dan ipv hun paard meer beweging te geven, stalbandages omdoen.
kasparonda schreef:Dat kan maar daarmee knel je op dat moment de benen ook mee.
Mijn vader heeft dit ook door zijn lever die niet meer goed werkte, vocht in zijn benen.
Hiervoor kreeg hij van die kousen die superstrak worden gemaakt.
Maar als mijn vader meer liep was het vocht in zijn benen vanzelf minder.
dan hadden die kousen ook weinig effect meer.