natuurlijk houden, en dan toch scheren?
nou kijk
de shet heeft ZULK lang haar, het is zo'n verschrikkelijke klitboel aan haar buik, oksels voor en achter en tussen de benen voor en achter.
Ik krijg eigenlijk het idee, ookal zie ik dat niet aan dr, dat ze pijn heeft . bedoel raskatten, of honden met onhandelbare vacht schijnen ook een trekgevoel te krijgen als de vacht niet goed verzorgt word en vast komt te zitten.
Bij de shet zit het ook erg vast, door de modder.
ze worden dus natuurlijk gehouden, maar nu is alles blubber. meest van de winter is dit wel. ik mag haar bijna niet borstelen (nu is ze ook neit van mij, maar eigenaar lukt het ook niet) maar dit kan ook nog komen omdat ze nog geen 3 jaar oud is dus nog niet zo goed stil kan staan
maar toch , ik weet dat het niet prettig is, als dr buik met misschien wel 5 cm lange haren keihard is door de blubber en dat er dan iemand met een borstel doorheen komt. en dat gaat niet makkelijk hoor!vanmiddag weer bij de bovekant benen alles losgeborsteld, buik gaat niet eens zo'n plakkaat van blubber is dat.
Nu dacht ik, er zijn paarden die worden geschoren. of een deken opgelegd om vacht tegen te gaan.
maar het druist zo tegen mn gevoel is. een deken op? bij een shet??? maar, als ze daardoor nou beter beweegt en niet zo'n last heeft ervan?
Of misschien alleen de oksels scheren voor? en de buik bij houden? Maar zou ze het dan niet koud krijgen ? Want je scheert de vacht af, terwijl ze die aanmaakt voor de kou.
Ik vind het moeilijk, zijn er mensen die dit ook hebben met de shet? Of is die van ons gewoon extra langharig?
Mijn pony van 1.50 heeft het niet. maar die staat ook niet zo dicht opde grond, die heeft wel vieze buik, maar flink borstelen en het is er af. ook omdat ze niet zulke lange haren hebt zoals de shet.
ik hoop op tips/verhalen etc!
) maar niets wat er moeilijk af gaat. De e-pony wil ik nog weleens een beetje borstelen (gewoon met een harde borstel geen ros- of iets dergelijks) en ik veeg de opgedroogde modder er dan zo af.
dan zou ze bevriezen t arme beest
ik weet niet meer wat ik doe!
!