heb gehoord dat de nieuwe wet is (of gaat worden) dat je een paard niet meer zijn neus, oog en oorharen mag scheren als je hem scheert. In engeland schijnt (naar zeggen) het al verboden te zijn en nu zou deze wet ook naar nederland doorgevoerd worden.
Ik scheer mijn paarden wel maar laat zijn hele hoofd altijd zitten en probeer de lijn achter de kaak zo mooi mogelijk over te laten vloeien. de plukjes die echt uit de oren steken knip ik wel iets af.
De wedstrijdpaarden op de stal waar ik gewerkt heb werden wel volledig geschoren ook de oren ogen en neus. vind het persoonlijk wel mooi maar het oogt niet natuurlijk.
Hoe scheren jullie en wat ik jullie mening hierover.
Zou ook wel graag willen weten of jullie je paard een praam opzetten of spuiten zodat ze rustiger zijn.
Heb bij mijn paard de eerste keer er 6dagen over gedaan om hem helemaal te scheren, telkens stukje voor stukje zonder wat te gebruiken. als ik hem nu wil scheren blijft hij de hele tijd netjes staan en vind het heerlijk. als ik voor anderen een paard moet scheren probeer ik zo lang mogelijk zonder maar als het echt niet wil gebruik ik wel eens een praam, met spuiten heb ik geen ervaring.