Pony's die graag op stal willen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pony's die graag op stal willen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:54

Volgens mij heb ik hele maffe pony's maar goed Clown Soms laat ik het hek van de wei wel eens open staan,
en dan ontsnapt er soms nog wel een pony Tong uitsteken En het eerste wat hij doet is gelijk op stal! En mestal wil hij er ook nog niet eens uit ook Tong uitsteken Vandaag weer, ik was in de wei om ze een knuffel te geven, en mijn broer moet natuurlijk weer het hel wagenwijd open zetten zodat ze er uit kunnen Rolleyes en jahoor gelijk naar stal Tong uitsteken Nouwja dan maar een half uurtje eerder op stal Tong uitsteken
Ik vrag me af waarom ze zo graag hun stalletje in willen Lachen

sjorsie

Re: Pony's die graag op stal willen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:55

krijgen ze altijd eten zodra ze op stal komen, dan snap ikwel waarom ze naar stal rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:58

Meestal licht er ook een plukje hooi, maar ze staan ook graag in het schuil stalletje, zonder dat het regen of de zon fel schijnt ofzo Tong uitsteken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:59

De welshpony van kennissen van me, is weleens het huis ingelopen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:00

Hahah Huilen van het lachen Mijne komen soms ook wel eens in mijn huis Tong uitsteken Als ik het hoofstelletje ga showen ofzo Tong uitsteken

_Paardjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:03

Paulaa_ schreef:
Meestal licht er ook een plukje hooi, maar ze staan ook graag in het schuil stalletje, zonder dat het regen of de zon fel schijnt ofzo Tong uitsteken

mijn pony staat ook veel op stal (inloopstal)
als ze op de paddock staat dan zie je haar meer in de stal staan onderhand dan buiten de stal Knipoog
terwijl ze meestal buiten worden gevoerd ook brokjes enzo wordt buiten gevoerd.
ze vind het volgens mij gewoon fijn op stal, lekker uit de wind, stal is gewoon veilig voor haar.
in de zomer vorigjaar rende ze gewoon vanaf de wei naar de stal rond de schemer 1 keer, maar z eheeft dan ook zomereczeem en rond de schemer zijn die beesjes het ergst, net of ze gewoon weet dat dan die beesjes erh et meeste zitten, en dat ze in de stal daar bjna geen last van heeft.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 08:50

Vaak weten ze dat er op stal eten ligt Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 08:52

die van mij willen ook erg graag naar binnen. zekrijgen binnen en buiten eten maar savonds zijn ze het buiten zo mega beu dat zelfs mn pony(die kwam vroeger door een raampje de stallen uit. kon echt niet op stal staan) die staat het eerste binnen nou ken de staldeuren open laten maar ze blijvn in hun stal staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 08:53

Omdat ze daar lekkere brokken krijgen. Zeker als je een half uur vroeger komt, zitten ze al in het ritme dat ze zodadelijk brokken krijgen, zien ze jouw dan is het feest, BROKKEN.. Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 08:54

Silence doet het ook regelmatig.
Dan heeft hij genoeg van de wei, duikt onder de draad door en loopt naar stal.
Alle staldeuren staan dan open, maar hij kiest echt zijn eigen stalletje en gaat daar dan gewoon rustig staan wachten tot de rest ook binnen komt. Al kan dat soms nog uren duren. Dan ligt er dus ook absoluut nog geen eten in zijn stal.
De eerste keer schrokken de staleigenaren zich kapot, want ze dachten dat ie weg was.
Nu weten ze hem wel te vinden als hij niet meer op de wei staat.
Al krijgt ie het nu niet meer voor elkaar aangezien er een extra draad gespannen is voor de veulens waar hij mee op de wei staat..
Als hij eens in een andere wei staat, dan doet ie het nog wel.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:19

ook mijn paardje vind het heerlijk op stal, hij staat in een uitloop, maar staat toch wel heel vaak binnen, lekker warm, droog en uit de wind.
verder heb ik ook een beetje een mietjes paard, hij houd totaal niet van regen en wil dan altijd gelijk zijn stal in. zelfs als hij dan op het land staat gaat ie net zo hard rennen en hinneken totdat hij weer naar binnen wordt gehaald.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:44

Mijn paard heeft het ook al verschillende keren gepresteerd om onder het draad door te kruipen en ergens anders te gaan staan. Naar stal is ze ook al eens gelopen, maar na een paar uur wei is ze het blijkbaar beu en gaat ze her en der staan rondbuurten.... in eerste instantie heeft de stalhouder haar toen in de wei gezet waar ze zelf altijd naartoe wandelde. Maar ook die wei was na korte tijd niet meer interessant genoeg. Nu wordt er weer een extra draadje gespannen, is het probleem ook opgelost (oja, ze staat niet alleen, maar met anderen eromheen, ze kunnen bij elkaar). Misschien dat niet alle paarden het zo prachtig vinden om heel de dag in de wei te staan. Hoewel... raar paard ben je dan? Wat is er nou zo leuk aan een stal (behalve voer).

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:39

[PP] -> [VSW]

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:01

Die van mij hebben er ook een handje van, voorheen wilden ze nooit naar stal. Nu staan ze vaak te popelen.
Dan staan ze alweer te draaien bij het hek, maak ik het hek los en zjoeff! Ze staan al op stal Haha!
Mijn 2 pony's krijgen niet eens hardvoer, dus daar kan het niet aan liggen. Ze zullen natte voeten wel niet zo prettig vinden Haha!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:17

heey,
mijn pony wil ook altijd heel graag de box in.
ik hoef het hek van de weide maar open t zetten en hij is weg.
veel plezier met je paardjee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:16

Silence schreef:
Silence doet het ook regelmatig.
Dan heeft hij genoeg van de wei, duikt onder de draad door en loopt naar stal.
Alle staldeuren staan dan open, maar hij kiest echt zijn eigen stalletje en gaat daar dan gewoon rustig staan wachten tot de rest ook binnen komt. Al kan dat soms nog uren duren. Dan ligt er dus ook absoluut nog geen eten in zijn stal.
De eerste keer schrokken de staleigenaren zich kapot, want ze dachten dat ie weg was.
Nu weten ze hem wel te vinden als hij niet meer op de wei staat.
Al krijgt ie het nu niet meer voor elkaar aangezien er een extra draad gespannen is voor de veulens waar hij mee op de wei staat..
Als hij eens in een andere wei staat, dan doet ie het nog wel.

Zo hebben wij er ook 2 staan, waarvan er eentje echt extreem is. Die is het na een half uur wei al beu, gaat door het lint heen en op stal staan, terwijl alle pony's op dat moment gewoon op de wei staan. Ze komt dan ook niet meer haar stal uit, wil er echt in blijven staan. En nee hoor, ligt geen eten.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:30

Mijn paard staat vaak na 2 uur op de wei al weer bij het draad te wachten tot dat hij op stal kan.
Tijdsstip maakt niet uit en voedsel ook niet, soms heeft die het wel naar zin zin in de wei en dan komt die ook echt niet:D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:49

ik denk dat het ook veel te maken heeft met de weers omstandigheden en of ze in de bak staan of in de wei met lekker mals gras.
ik merk dat die van mij met het weer van de laatste tijd ook niet graag na buiten gaan en ze zijn maar al te blij als ze s''avonds weer naar binnen mogen.
ze staan nu wel in de rijbak, dit is op dit moment een modder poel maar omdat ik dus de weien moet sparen heb ik weinig keus anders heb ik straks helemaal geen grassprietje meer staan Knipoog
vanochtend was het ook weer zon kriem om ze buioten te krijgen, mijn haflinger probeerde ook steeds weer terug naar binnen te gaan terwijl ik aan t mesten was haha Clown
tja en binnen kunnen ze lekker liggen en hooi eten en welk paard vind dat nu niet fijner, in de zomer is het een ander verhaal, dan hebben ze weer gras en staan ze graag buiten!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:29

Mijn pony wil ook altijd naar binnen. Die kun je geen grote plezier doen dan lekker binnen laten staan. En als ze al naar buiten gaat begint rond een uur of 4/5 het gedonder, zoals hinnikken, rennen, bokken, en idioot voor het hek staan te klooien omdat ze naar binnen wil. Ze vind het heerlijk om buiten te zijn, maar zodra ze ons bij het hek ziet, MOET ze naar binnen, anders breekt ze de tent af..Lachen

Ook krijgt ze in de wei hooi bij, omdat ze eigenlijk geen gras meer mag eten. Dus het is niet zo dat ze perse de stal in wil om te eten.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:37

Onze 2 pony's doen het ook. Ze mogen van de pensioneigenaren gewoon samen al in een weide en als het weer mooi zonnig is blijven ze rustig op het land (maar als ik kom, komen ze meteen aangegaloppeerd en staan aan het hek te drentelen), is het weer wat slechter en is er wat meer modder in paddock of weiland, proberen ze echt actief te ontsnappen en staan ze voor de stal.....

Daarbij zijn het nog shetlanders ook!

Maf toch? Dan denk je het zo goed te doen, ik haast me kapot om ze 's morgens naar buiten te zetten en 's avonds zo laat mogelijk naar binnen onder het mom van "paard zoveel mogelijk naar buiten" en wat doen zij? Aangeven dat ze naar binnen willen, stelletje mafketels!

's Zomers stond Rohan zonder problemen dag en nacht buiten en zou je hem echt de stal niet inkrijgen maar nu zien ze het duidelijk nog niet zitten....

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:46

Mijn pony is ook zo'n echte huismus. Nagelbijten / Gniffelen

Als het buiten droog is vind ze het heerlijk om buiten te staan
maar owéé als het te lang duurt dan wil mevrouw lekker droog
en warm naar binnen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:48

Mijn pony staat ook graag op stal. Ze wil wel naar buiten maar niet zo lang, vooral niet als het wat slechter weer is. ze gaat als ze geen zin meer heeft aan het hek staan hinniken! ROFL

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:05

Chocotof schreef:
Mijn pony is ook zo'n echte huismus. Nagelbijten / Gniffelen

Als het buiten droog is vind ze het heerlijk om buiten te staan
maar owéé als het te lang duurt dan wil mevrouw lekker droog
en warm naar binnen.

Precies mijn pony! Als het buiten slecht weer is of ze staat al te lang in het weiland, wilt ze naar binnen.
Offtopic: Mooie pony trouwens, Chocotof! Vingers aflikken (Even in je profiel gespiekt)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:11

Mijn pony's staan 24/7 buiten, en staan af en toe op stal als ze schoon moeten blijven ofzo. Ik heb er een par die de boel afbreken, maar ook 1 die ik er bijna niet meer uit krijg.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:38

mijn pony's willen met dit weer wel graag de stal in maar wel met de deur open,als ik de duer dicht doe breekt onze draver de stal af,dan raakt ze in paniek.
gelukkig hoeft de deur nooit dicht en genieten ze van de mogelijkheid dat ze naar binnen en naar buiten kunnen wanneer ze dat zelf willen.