Wat vind het paard nou het fijnst, stal, weide? En jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gipsylover

Wat vind het paard nou het fijnst, stal, weide? En jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:00

Heey,

De 1e keer dat je stemt- Ik ben benieuwd! Wat vinden jullie nou het fijnst. Als je zou moeten kiezen. Het paard vind het leuk wat jij graag wilt. Kies je dan voor de hele dag op de wei of de hele dag op stal?

De 2e keer dat je stemt- Wat denken jullie dat het paard het fijnst vind, om niet naar te kijken wat jezelf hebt?

Ik ben benieuwd! Licht je antwoord toe aub als je voor anders kiest!

Groetjes Hanneke Knipoog
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 22-03-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Wat vind het paard nou het fijnst, stal, weide? En jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:03

In de wei natuurlijk, maar wel MET schuilstal. Zonder schuilstal is het voor de paarden in de zomer een hel..
En ook met regen en koude vind ik dat je aan je paard verplicht bent hem een schuilplek te geven.

Helaas kan natuurlijk niet iedereen zijn paard op de wei doen. Veel stallen hebben te weinig wei en komen de paarden slechts kort buiten.
Dat zou niet mijn voorkeur genieten in elk geval. Maar ja soms kun je niet anders als er niks anders in de buurt is.

Als je paard dan wel op stal staat vind ik dat je tegenover je paard verplicht bent elke dag te komen om hem of haar even eruit te halen en te verzorgen.
Ookal zou die op de wei komen een paar uurtjes, dan nog heeft ie wat meer persoonlijke aandacht nodig dan een paard dat de hele dag buiten loopt te scharrelen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:05

Ik heb 2 keer voor anders gekozen. Mijn pony staat zelf het liefst de hele dag in de wei met schuilstal maar wil wel elke dag zo vaak mogelijk aandacht en dus niet een keer in de 2 dagen of 1 keer per dag..
Ik zelf vind het het fijnst om haar 's winters overdag in de wei en 's nachts op stal en 's zomers de hele dag in de wei met schuilstal en ook iedere dag aandacht..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:06

In de stal vind ik zeer on natuurlijk,ik heb hem daarom in de wei staan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:10

als ik kijk vanuit mezelf: ik zou een pony het liefst op een groep buiten hebben lopen, met schuilstal en overdekte voerplek.

als ik kijk vanuit een pony, waarschijnlijk hetzelfde.

en het allerliefst heb ik dan een grote groep pony's waar een pony tussen loopt, op een groot weiland met veel afwisseling, bosjes, heuvels, hoekjes, enz.
zodat ze echt een kudde lijken, en zich niet vervelen.

oja en ook geen dekens en al die dingen (persoonlijke voorkeur)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:31

Hier ook in de wei, mèt schuilstal.
Dat heb ik hier, en het is in mijn ogen het allerbeste wat je kan hebben (bij een gezond paard).

Soms is mijn paard de regen beu en gaat ze in de stal schuilen. Maar soms geeft ze er geen moer om en blijft rustig door eten doorheen de buien. Soms gaat ze binnen schuilen voor de koude, soms ziet ze het zonnetje uitbreken en gaat ze daar staan om op te warmen, soms schuilt ze tegen de vliegen en de hitte, soms gaat ze buiten in het zonnetje genieten...
Paard kiest alles volledig zelf, en het paard weet veel beter wat ze wil dan ik Lachen .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:07

Mijn paard is een mietje. Bij mooi weer staat hij heel graag buiten. Maar als het vol dazen zit, het regent, het is blubberig, het waait hard.... dan wil hij naar binnen. Hij moet wel naar buiten van me hoor, maar dan gaat hij heel zielig kijkend bij de draad staan, van 'Je zet een arm verhongerd weespaardje toch niet bij zulk weer buiten?!' Bloos!

Als ik zelf mag kiezen: de stal. Vind het toch wel prettig om hem warm, droog en schoon van stal te halen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:49

Zowel paard en ik zijn van mening dat ze lekker buiten moeten kunnen staan met soortgenootjes.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:11

Urielle schreef:
Mijn paard is een mietje. Bij mooi weer staat hij heel graag buiten. Maar als het vol dazen zit, het regent, het is blubberig, het waait hard.... dan wil hij naar binnen. Hij moet wel naar buiten van me hoor, maar dan gaat hij heel zielig kijkend bij de draad staan, van 'Je zet een arm verhongerd weespaardje toch niet bij zulk weer buiten?!' Bloos!

Als ik zelf mag kiezen: de stal. Vind het toch wel prettig om hem warm, droog en schoon van stal te halen.

Zo ken ik er ook een Haha! Dat is per paard verschillend denk ik Lachen Sommige zijn het liefst de hele dag vrij buiten en andere verkiezen de luxe en aandacht van stal Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:52

Mijn pony staat veel buiten en in de zomer 24/7 maar met vies weer in de winter komt ze graag binnen.
Met vies weer blijven ze een dag binnen, komt zelden voor.
Maar mijn pony vind dat nooit zo erg, haar motto is als er maar eten is.
Verder zorg ik er op zo'n dag voor dat ze minimaal 1x toch effe buiten komt.
Laatst heeft het bijna de hele dag geregent toen het wat opklaarde ben ik weer effe naar stal gereden en heb haar buiten gezet, kwam er toen plensregen uit niet normaal.
Ze had een deken op maar na een uur in de regen was ze het zat.
Ze had effe lekker gerent en gek gedaan en wat gras gegeten maar een warme stal was haar toch liever.
Ik heb haar binnen gezet en lekker de zweetdeken op, want het had zo hard geregent dat het via de hals onder de deken behoorlijk nat was.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:01

Mijn paarden staan van 's morgens half 9/half 10 tot 's avonds half 5/5 uur op de wei.
Ze vinden het superfijn en ik vind het heel erg belangrijk dat ze buitenkomen, ik vind het dieptriest dat sommige paarden niet buitenkomen op grote maneges bijvoorbeeld.
Als mijn paarden bijvoorbeeld 2 dagen niet op de wei zijn geweest(vanwege heel erg rot weer) dan merk ik dat ze wat chagerijniger zijn dan normaal!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:12

Absoluut de weide! voor mijn paardjes, en voor mijzelf ook. Zou geen paard willen als er geen weiland voor was!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:32

Zelf zal ik mijn paard het liefst buiten zien (met schuilstal)
maar helaas denkt paard zelf daar anders over Clown
ze heeft een inloopstal ze kan dus naar buiten wanneer ze wil
maar mevrouw komt hoogstens af en toe eens een frisse neus halen maar verder blijft ze binnen Rolleyes

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:21

1) Liefst weide met (schuil)stal. Maar het valt te zien, of er poetsplaats is enzo; Want mijn merrie stond eerst in mijn straat op een stukje weide met stal gevuld met vlas. Was echt niet leuk om te borstelen of op te zadelen, want met een beetje regen lag alles vol modder en was voor mijn merrie zeker geen pretje. Nu staat ze heel de dag op de weide met andere paarden en 's avonds komt ze op stal.

2) Ze is graag op de weide, maar er moet wel een schuilstal zijn of iets dergelijks.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:08

eerst even lezen voor iedereen begint te spuien.
voor mezelf zou k haar het liefst insealen en in een stalletje leggen (want staan word dan ook moeilijk.)
dan is ze elke dag schoon en helemaal heel.

maar voor mijn paard natuurlijk het liefst een schuilstal met grooooot weiland en een flinke kude.

ze staat snachts op stal en overdag samen met een vriendinnetje op de wei

aangezien ik wil dat ze gelukkig is, is ze dus niet ingeseald. en komt ze elke dag buiten

edit typfout

lani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:51

Mijn paard staat altijd lekker buiten met de anderen maar als het slecht weer is of erg warm
zet ik haar binnen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:38

[PP] -> [VSW]

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:42

die van mij heeft 24/7 weidegang met schuilstal Lachen heb hem nu in een ruim half jaar 1x uit zijn stalletje moeten vissen, dat was met lekker weer (niet warm oid) maar meneer vond dat het gras te kort was, dus hij was aan zijn berg hooi begonnen Tong uitsteken
verder geniet hij heerlijk van regen, hagel, sneeuw enz Lachen

en ik vind het niet erg hoor, als hij half verregend met zijn vrolijke koppie op me afgestapt komt weet ik al dat ik hem er een plezier mee doe op deze manier Lachen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:48

Als ik zelf mag kiezen, dan de wei. Het is gewoon heerlijk als je pony je opmerkt, hinnikt en naar je toe komt. (en omdat mn Becca de leider is, komen alle paarden mee Tong uitsteken )

En als ik vanuit het paard zn standpunt kijk is de keuze vlug gemaakt: een wei (met schuilstal natuurlijk)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:56

Mijn paard: Vindt een hele grote weide het ALLERALLERfijnst, vooral het stuk land waar hij nu op staat (natuurgebied). Naast de vele ruimte is hij ook het gelukkigst in zijn 'eigen' kudde. Vriendschappen en sociaal contact zijn voor hem superbelangrijk naast de vrijheid, die hij heeft.

Ik zie hem zelf het liefst: op het land waar hij nu op staat met een schuilstal voor vooral mijn eigen gemoedsrust (mijn paard staat er nooit in, weet ik van waar hij hiervoor gestaan heeft Clown ). Helaas mogen er bij ons geen stallen in het natuurgebied gebouwd worden. Gelukkig staan er bomen en struiken en heb ik een regendeken bij extreem nat weer (wat eigenlijk niet eens zo vaak voor komt Knipoog ).

Mijn paard staat zijn hele leven al buiten en is een echt buitendier in alle opzichten. Opstallen maakt hem diep ongelukkig. Zelfs voor een paar uurtjes. Dus voor mensen die dat 'zielig' vinden. Jullie kennen mijn paard niet. Tong uitsteken

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:58

trickrider89 schreef:
Urielle schreef:

Zo ken ik er ook een Haha! Dat is per paard verschillend denk ik Lachen Sommige zijn het liefst de hele dag vrij buiten en andere verkiezen de luxe en aandacht van stal Lachen

Zo heb ik er 3 !!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:00

De situatie voor mijn paard hoe hij nu is vind ik wel ideaal. Hij kan overdag's van half 9 tot 5 zelf beslissen wat hij doet. De staldeuren gaan open en ze kunnen in de paddock of op de wei. Of natuurlijk gewoon lekker op huh stal blijven staan. Weer of geen weer de deuren staan overdag's open. Wel zou de ruimte wat groter mogen zijn en t terrein wat luxer Haha!

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:06

Als ik mag kiezen: weide met schuilstal
als mijn paard kiest: idem denk ik...

maarja, niet elk paard is hetzelfde... Ik ken meerdere paarden die er niets aan vinden om een hele dag op de weide te staan...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:08

Buiten (met schuilstal), zowel vanuit mezelf als voor mijn pony. Hij is geen mietje, hij staat eigenlijk nooit binnen. Ik vind het wel fijn dat hij de hele dag met zijn vriendjes rond kan wandelen en doen wat hij wil. Als het rotweer is, heeft hij een deken op en als het echt hard regent, kan ik toch niet rijden vanwege de bak, dus dat is geen drama.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:10

Mijn pony,s heb ik ook liever 24 uur per dag buiten in de wei.
Maar ,helaas kan dit niet meer bij de boerderij waar we staan.
Ze gaan met de nacht in de winter op stal.
Ach ze vinden het niet zo heel erg volgens mij
Alleen als het rotweer is wat nu nog wel voor komt
staan ze dag en nacht op stal en daar baal ik flink van.
nog even vol houden maar want, per 1 mei gaan ze weer
lekker heel de dag naar buiten.