Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)en ik ben ook tinkereigenaar
er al achter gekomen dat ik vooral goed kon opschieten en rijden met de iets makkere en soms wat minder werkwillige warmbloedjes (haaa, lekker jezelf samen met het paard in het zweet werken, da's pas rijden
). Ik ben er ook wel achter gekomen dat deze paardjes genoeg bij de warmbloedjes rondlopen dus ik had ook gewoon een KWPN-er/NRPS-er of wat dan ook kunnen nemen. Maar toen werd er een schattig Tinkerveulentje bij goede vrienden geboren en na een zomertje veulenpassen
was ik helemaal verkocht. Ik ben ook geen wedstrijdruiter, lekker recreatief dressuren, springen en buitenrijden. De moeder van Fayette vind ik eigenlijk te mak, die schrikt werkelijk nergens van. Fayette daarentegen is altijd al een pittige tante geweest. Ze kan zich zelf heel goed opfokken. Auto's, vrachtwagens, tractoren, rennende pinken in de wei die zijn niet eng (de laatsten zijn alleen bar interessant
) maar een vogeltje die voorbij komt vliegen of bewegende grassprietjes juist wel weer
Verder heb ik nog het geluk gehad dat Fayette heel rijtypisch is gebouwd en dat ze een hele mooie uitgestrekte draf heeft. Dus met dressuren zal ze niet zoveel moeite hebben, en (los) springen vind ze ook nog eens heel erg leuk
. Het lijkt er dus op dat ik het ideale paardje heb gekocht toen ze 4 maanden oud was: over het algemeen wel het rustige Tinkerkarakter (eigenlijk eerder berustende karakter: och, vrouwtje zegt dat het oke is dan zal het dan ook wel oke zijn) maar toch echt wel pittig en de goede bouw om recreatief te kunnen dressuren en springen.
En duidelijk werd dat er wel degelijk Tinkers waren die heel behoorlijk konden lopen en helemaal niet lomp waren.
Hij is echt heel lief maar oh zo lui om te werken. Hij haalt allerhande truukjes uit om de leiding over te nemen en mij maar te dwarsbomen. Ik vermoed dat ik nog wel een jaar strijd met hem heb, want ik durf niet altijd goed door te pakken en hij is nog geen 5 dus lekker aan het puberen.

die van mij zijn super druk, hartstikke wild en lekker irritant...en werken 'als ik er zin in heb'
behalve met kinderen zijn ze vreselijk lief (behalve vinessa, die geeft die kinderen kopstoten), verder knettergek, er vallen hier regelmatig mensjes uit de lucht omdat paardjes iets wat te enthousiast aan het bokken zijn
)