Pachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evies

Pachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 15:52

Zoals de meeste heb ik een vraag. Ik heb gehoord dat het pachten van land niet zo gek veel kost per jaar en ik zou daar graag meer over willen weten. Is er iemand die ook land pacht? Zo ja, van de gemeente of wat? En hoe kom je erachter waar je land kunt pachten enz.? Verder vroeg ik me af of je, op het land dat je pacht ook een schuilstal mag bouwen of moet je hier weer bouwvergunningen voor aanvragen? Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven hierover!

Alvast bedankt!

Woody2015

Re: Pachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:00

dat verschilt echt ontzettend per eigenaar!
je hebt boeren die het voor een paar honderd euro per jaar doen maar er zijn ook mensen die maandelijks een gelijksoortig bedrag willen zien, verder is de ligging van belang en de voorzieningen die op het land liggen.
als er al een stal endergelijke staat dan kost het ook wat meer he dus dat zul je gewoon moeten uitzoeken, verder verschilt het ook nogal per regio en de hoeveelheid aanbod land.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:01

Mijn verzorgpaarden staan op een gehuurd land voor 300 euro per jaar, het is vrij groot (kan er even geen maat op plakken sorry) met enkele eenvoudige stallen op.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:17

of je er mag bouwen?? verschilt per gemeente en ook per weide. verder lijkt een eigen landje vaak goedkoper maar ook dit heeft enorm veel onderhoud nodig.

Verder is het vaak zo dat als de gemeente besluit het gehuurde landje te bebouwen kun je in veelal gevallen weer vertrekken , en dan ook nog voor je weg gaat mag je natuurlijk je zelf geboude stal nog even weer afbreken.

Ook wij hebben ons hierover bij de gemeente veel over laten informeren , omdat mijn ouders dit vroeger ook deden , tot de gemeente besloot dat het een andere bestemming kreeg.
zijn wij tot de conclusie gekomen dat het niet uit kon voor ons.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:57

Wij zijn ook een tijd lang op zoek geweest om weiland te pachten, maar dat was nog moeilijk te vinden waar je niet op mocht bouwen of iets simpels mocht neerzetten.
Ik volg dit topic even !

dekeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:39

het bouwen van een schuilstal dat ligt 1ste aan de gemeente .
verder huren zal steeds moeilijker worden omdat de boeren voor de mestwet elk stukje grond wel willen hebben en hier betalen ze al gauw 700 tot 800 € voor een hectare ze zijn dan goed koper uit als het afvoeren van mest