Paard in zen oren bijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:49

Nogmaals pak dat ding dan harder aan dan dat je nu doet,want blijkbaar werkt jou manier van aanpakken niet dus zal je toch wat harder voor hem moeten worden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:11

je moet hem zelf harder aanpakken, je zegt zelf dat toen je vader hem sloeg, hij meteen in de hoek stond en het de rest van de avond niet meer heeft gedaan, dus je vader heeft indruk op hem gemaakt

dat moet jij ook doen!

sla hem zo hard als je kan als hij bijt! 1x heel hard slaan is genoeg, kijk maar hoe braaf hij was nadat je vader hem een flinke mep had gegeven!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:53

moet eerlijk zeggen, jaaaaaaren geleden heb ik dit ook gedaan, was toen 14 ofzo. Ik had een verzorgshet met hengstveulen. Veulen was nogal een happert, en iemand adviseerde me idd om in de oren te bijten. Dus ik gedaan, veulen trekt zijn hoofd weg, en ik mijn bakkes vol met haar... Laat maar

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:23

Ik ken dit hengstje Oscar persoonlijk.
Ik was hem samen aan het poetsen samen met Parouscha toen hij begon te trappen mijn richting op.
Parouscha heeft hem toen zo'n harde trap in z'n buik gegeven dat het er even beduusd van was. Maar 2 tellen later begon hij alweer met bijten, ik stond van verbazing te kijken.
Ik hoef Laica allleen maar kwaad aan te kijken (bij wijze van spreken) en ze dijnst al terug alsof ze een mep tegen d'r kop krijgt.
Als je Oscar nog harder aan zou moeten pakken dan heb je echt het idee alsof je hem helemaal in elkaar slaat, en of dat de bedoeling is?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:41

stef schreef:
moet eerlijk zeggen, jaaaaaaren geleden heb ik dit ook gedaan, was toen 14 ofzo. Ik had een verzorgshet met hengstveulen. Veulen was nogal een happert, en iemand adviseerde me idd om in de oren te bijten. Dus ik gedaan, veulen trekt zijn hoofd weg, en ik mijn bakkes vol met haar... Laat maar


Haha!
Whahaha, zie het voor me.

Maar het moraal? Heeft het geholpen? Tong uitsteken

BTW, als je paard je vastdrukt tussen de muur en zichzelf, hem vastdrukken tegen de muur en jou, zal hem leren...... Haha! Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:02

zit het hem trouwens niet in gebrek aan opvoeding VOOR ie van parouscha was?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 10:09

Hij heeft als veulen geen andere eigenaars gehad.
En heeft dus ook als veulen alleen maar in het land gestaan.
Wist ook niet wat mensen enz.. waren

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:12

owh sorry, dan ben ik even abuis, ik dacht dat jij hem als 2 jarige had gekocht

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 10:18

maar het is dus duidelijk dat hij als je hem slaat of iets dergelijks, echt voor zich zelf op komt, door met zen kont naar je toe te gaan staan.
Toen roos er was(littleroosie) was ze um aan het poetsen en tegelijke tijd zat er een merrie aan zen kont, waarna hij probeerde naar de merrie te slaan(word hij n.l wat hitsig Haha! ) maar dan nog mag hij niet schoppen....
En heb ik hem idd geschopt.
Maar om je pony nou echt inelkaar te slaan is geen optie.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:28

inelkaar slaan klinkt meteen weer zo hard,lijkt het je dan toch niet handig om hem te RUINeren?(castreren dus)
Waarom wil je hem hengst houden?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 10:33

Omdat hij eerst naar de keuring moet Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:15

Ik zou hem toch harder aanpakken, want anders is het gewoon gevaarlijk. Hij moet respect voor je hebben en dat heeft hij duidelijk niet.
Ik heb ook 2 van dat soort shethengstjes gekent, de ene was na 2 maanden toch wel opgehouden, af en toe nog een poging, maar dat was snel op te lossen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 15:21

Ik had ook zo'n pony (fjord, Loki).
Die was ook in de pubertijd en die bleef je maar uitproberen. Het deed hem helemaal niets als ik hem een mep gaf.

Ik heb hem uiteindelijk moeten verkopen, omdat dit leidde tot levensgevaarlijke situaties en ik echt geen steek verder met hem kwam. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:38

Shaienne schreef:
Ik had ook zo'n pony (fjord, Loki).
Die was ook in de pubertijd en die bleef je maar uitproberen. Het deed hem helemaal niets als ik hem een mep gaf.
(


Maar je hebt meppen en meppen. Het gaat niet eens om hoe hard een lel is, maar ook om hoe je je hierbij zelf opstelt. Als jij meteen in elkaar duikt omdat je verwacht dat hij terug boos wordt, stel je je dus meteen na je lel onderdanig op. Leuker kun je het je paard niet maken, want dat betekent dat hij terug mag slaan (in paardentaal) want jij bent onderdanig.
Ik denk dat een deel van het probleem in de lichaamstaal van de verzorger kan zitten.
En weer eens een keer in het feit dat niet iedereen geschikt is om met hengsten (hoe klein dan ook) te werken.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 18:50

Vandaag was hij super braaf en rustig.
Hopelijk blijft het een beetje zo Lachen

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:39

Waarom wil je hem niet laten castreren? Als je hem als hengst niet aan kan, en bedenkt dat het veel prettiiger is voor het dier om lekker de kudde in te kunnen, lijkt het me de meest logische oplossing om te castreren. Fokken met een Shetlander is alleen interessant als je goede (en dan bedoel ik echt goede) ouderdieren hebt, de meeste Shetveulens komen bij de slacht terecht.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:41

Geef um een schop, daar schrikt ie wel van hoor! Mijn Shet schraapte altijd zo irritant, je kent het wel. Ik kan me daar echt mateloos aan irriteren.
Vroeger gaf ik haar altijd een klap, maar daar reageerde ze niet meer op na een tijdje, toen ebn ik maar overgegaan op schoppen, en nu schraapt ze nooit meer. En als ze het stiekum wel doet, hoef ik maar op d'r af te lopen of ze stopt al. En het klink misschien zielig dat schoppen, maar wat doen paarden dan bij elkaar? Juist, ze schoppen ook. Dus je kan hem best een flinke trap verkopen!

Reken maar dattie het afleert!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:47

je kan hem ook een knal met een bezemsteel verkopen. Komt harder aan dan een hand... hihi. 'T is maar een idee, heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd. Wat je ook kan die is een bezem (de veegkant) in z'n Face douwen. Schrikt ie ook van. hihi. Ook nog nooit geprobeerd, hoor!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:55

Eliesje schreef:
je kan hem ook een knal met een bezemsteel verkopen. Komt harder aan dan een hand... hihi. 'T is maar een idee, heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd. Wat je ook kan die is een bezem (de veegkant) in z'n Face douwen. Schrikt ie ook van. hihi. Ook nog nooit geprobeerd, hoor!


Lijkt me niet zo geslaagd met 'n bezem. En als die bezemharen in z'n oog komen?

Ik verzorgde ook 'n shethengstje dat na 'n paar minuten lief knuffelen opeens beet. Slaan hielp in 't begin goed, maar later niet, dus kreeg hij 'n flinke trap. Doet ie 'n paar stapjes 'geschrokken' achteruit en komt dan weer knuffelen en herhaalt het zich (alleen duurt 't knuffelen toch wat langer voordat ie bijt Haha!). In verhouding tot het begin dat ik 'm verzorgde (heb 'm 1,5 jaar verzorgd, vanaf dat ie net 1 was geworden) is ie wel 'n stuk minder gaan bi jten, maar heeft het niet afgeleerd...

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 02:03

geef hem een ram op zijn neus.
verschillende pony's heeft dit geholpen ze zijn net als die van jou hardleers en na een ram op hun neus hoef je alleen nog maar boos te kijken e halen het niet meer in hun hoofd.

ik heb ook wel eens een pony gebeten. bleh al die haren!! maar het hielp wel!!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 02:12

Irishje schreef:
geef hem een ram op zijn neus.
verschillende pony's heeft dit geholpen ze zijn net als die van jou hardleers en na een ram op hun neus hoef je alleen nog maar boos te kijken e halen het niet meer in hun hoofd.


Worden ze dan niet kopschuw als je dat iedere keer doet?

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 02:18

bij sommige hoeft het maar een keer en dan worden ze meestal niet kopschuw maar je moet het ook niet elke keer doen want als dat moet dan helpt het niet en dan moet je iets anders verzinnen.

in alles conseqent zijn helpt ook een stuk nee is nee.
maar ik denk dat je dat wel weet.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 10:33

Miran schreef:
Waarom wil je hem niet laten castreren? Als je hem als hengst niet aan kan, en bedenkt dat het veel prettiiger is voor het dier om lekker de kudde in te kunnen, lijkt het me de meest logische oplossing om te castreren. Fokken met een Shetlander is alleen interessant als je goede (en dan bedoel ik echt goede) ouderdieren hebt, de meeste Shetveulens komen bij de slacht terecht.


Hij is nu 3 jaar oud.
En ik heb er zelf niet echt problemen mee, maar ja het is niet fijn als je een keer je vinger tussen zen tanden krijgt.
Hij loopt nu ook gewoon buiten , en zomers ook.
Dus hij heeft het best lekker Haha!

In maart moet hij naar de keuring waarschijnlijk, en dan zien we het wel...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:42

Sonja"]
[quote="Shaienne schreef:
Ik had ook zo'n pony (fjord, Loki).
Die was ook in de pubertijd en die bleef je maar uitproberen. Het deed hem helemaal niets als ik hem een mep gaf.
(


Maar je hebt meppen en meppen. Het gaat niet eens om hoe hard een lel is, maar ook om hoe je je hierbij zelf opstelt. Als jij meteen in elkaar duikt omdat je verwacht dat hij terug boos wordt, stel je je dus meteen na je lel onderdanig op. Leuker kun je het je paard niet maken, want dat betekent dat hij terug mag slaan (in paardentaal) want jij bent onderdanig.
Ik denk dat een deel van het probleem in de lichaamstaal van de verzorger kan zitten.
En weer eens een keer in het feit dat niet iedereen geschikt is om met hengsten (hoe klein dan ook) te werken.
[/quote]

Ja daar heb je wel gelijk in.
Maar...als die fjord in de kudde kwam met andere pony's, dan bleef hij maar vechten en vechten. Als hij een trap kreeg van de leider, dan deed hem dat echt niets, hij ging alleen maar harder terug meppen.
Het enige wat hij deed was vechten en opjagen en dat deed ie dus ook met mij.

Maar goed, het gaat hier niet over mijn vorige pony maar over die van parouscha.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:02

Ik keek ook al naar de titel en dacht Verward .Zelf nooit in het oor gebeten of zo iets. Als Bobo zoiets doet krijgt ze een mep op haar achterste en dan weet ze dat ze dan niet meer mag doen. Bij mij probeert ze het geen tweede keer uit te halen want als ze dat toch doet kan ze wel aan mijn stem horen dat ik boos ben. Hier zul je waarschijnlijk niet veel aan hebben. Maar ik had hier nooit van gehoord, maar dan weet ik het dan ook weer! Een paard wegduwen helpt toch nooit *LOL*