Elk jaar denk ik in het voorjaar (zo ook nu
): dit jaar gaan we er iets aan doen! Maar elk voorjaar droogt het op, groeit er gras (of onkruid
) en vind ik het wel prima. Maar elk najaar vervloek ik mezelf weer, want dan is het weer een bende. Heb even gezocht naar een foto, zodat iedereen een beetje weet om wat voor stuk het gaat:

Ik heb mijn stal dus op de wei staan, in de winter staan ze op stal en doet mijn oom 's ochtends de deur open en kunnen ze de hele dag de wei op. In de zomer staan ze 24/7 buiten.
In de winter staan de koeien van mijn oom binnen en mogen ze de grote wei op, een stuk van ongeveer 1.5 hectare, die ook een stukje hoger ligt dan mijn weides en waar ze in de winter prinsheerlijk van de ruimte genieten. In de zomer staan ze op een kleiner stuk.
Het stuk modder waar ik het dus over heb, gaat vanaf de bestrating tot waar je op de foto ziet waar de wei breder wordt. Denk dat het een stuk is van 20x60m, ben niet goed in schatten, maar daar komt het vast wel bij in de buurt dus. Best een flink stuk iig.
En eigenlijk ook een stuk wat ik niet graag mis als grasweide. In de winter geen probleem, maar in de zomer is het wel een fijn stuk.
Nou goed, wat te doen? Paarden op een ander stuk weide zetten is geen optie. Zat zelf te denken om de wei op te hogen met extra zand, maar geen idee of dat eigenlijk wel zin heeft. Draineren ben ik eigenlijk niet van plan, omdat ik geen idee heb hoe lang dit nog mijn weide blijft en omdat draineren ook een dure optie is. Mijn oom gaat met pensioen over 3 jaar en wellicht dat er dan wel het een en ander zal gaan veranderen.
Iemand een grandioos plan?