Wanneer 24/7 naar buiten, raar weer geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Wanneer 24/7 naar buiten, raar weer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:58

Hallo,

Het weerd is de laatste tijd eigenlijk wat raar, dan is het weer warm en schijnt het zonnetje lekker en dan is het weer aan het vriezen geweest.
Daarom ben ik eigenlijk benieuwd of jullie pony's al dag en nacht op de weide staan of dat jullie ze in de avond nog wel binnen zetten!

Tevens een volgende vraag, lijk tme onnodig om daar een nieuw topic over aan te maken.
Ik heb een bonte pony die weer lekker on de vieze modder en gele vlekken zit. In de vriesperiodes (dag en nacht vriesweer) was ik haar zowieso niet. Ik vraag me af of ik haar nu wel zou kunnen wassen en eventueel een fleece en ongevoerde regendeken op zou kunnen doen, zonder dat ze het koud krijgt en ziek wordt.
Ook deze vraag in verband met het rare weer dat warm is met een lekker zonnetje en het andere moment vriest het.

8nnemiek

Re: Wanneer 24/7 naar buiten, raar weer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:30

Als ze een uitloopstal of dichte schuilstal hebben kunnen ze makkelijk 24/7 naar buiten Lachen Als ze het niet gewend zijn, en geen schuilstal hebben buiten, dan denk ik dat het nog wat te koud is 's nachts. Maar dat zou je per paard apart moeten zien. De ene heeft een dikke wintervacht en kan prima naar buiten 's nachts, de ander heeft al een dun zomervachtje, dan zou ik nog even voorzichtig zijn.

De bonte pony zou ik nog niet wassen, pas als het buiten lekker warm is met een zonnetje, minimaal 15 graden.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:58

mij pony is nog helemaal de wei niet op
gewoon nog op stal en naar buiten los gooien en rijden

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:41

het duurt nog wel even dat mijn paarden dag en nacht naar buiten gaan. Minimaal 11 graden in de nacht en het land zo wie zo droog. Eerder komen zij niet buiten.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:36

Die van mij lopen gewoon het hele jaar door buiten, dag en nacht.
Ze zijn niet van suiker, en worden echt niet snel ziek.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:24

mijn 9 maanden oude merrie staat samen met mijn zus haar paard de hele dag in de paddock.
in de avond gaan ze op stal.
gewoon omdat wij het fijn vinden dat ze op stal staan en dan toch even gescheiden zijn van elkaar.
tevens kunnen ze de hele dag kiezen of ze naar stal willen of in de paddock...
ik vind dit gewoon iedeaal. Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:25

Mijn paard staat in de opfok, en zij gaat eind april naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:42

Als alle veulens geboren zijn, dat zal in juni zijn. Dan gaan ze ongeveer tot januari 24/7 naar buiten met zijn allen (met schuilstal)
Tot de veulens er zijn gaan ze van zonsopgang tot zonsondergang naar buiten.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:09

Ik hoop dat ze bij ons eind april naar buiten kunnen! Lachen
Nu staan ze van 9 tot 4/5 uur op het land, en gaan ze s'nachts naar binnen. Als ze weer dag en nacht buiten staan, haal ik Dandy ook soms nog wel een nachtje binnen. Als er veel regen wordt voorspelt bijvoorbeeld, of als ik het idee heb dat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Sowieso staat hij als hij 24/7 buiten staat, elke dag 1 á 2 uur op stal, om hooi/kuil te eten, en dan krijgt hij krachtvoer/mueslimix enzo. Gewoon dat hij wat kracht opdoet Knipoog

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:22

mijn paardje staat met twee tinkers dag en nacht buiten \binnen [grote loopstal].
dus die zijn goed/slecht weer gewent.
ze kunnen zelf kiezen waar ze staan.
voor een paard wat s nachts nog binnen heeft gestaan , ist het weer nog te wisselend
om nu 24 uur buiten te staan denk ik.

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:36

Bij ons gaan ze meestal in april 24/7 naar buiten mits het weer het toelaat. het moet in de nacht in ieder geval niet meer vriezen.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:47

De mijne staan lekker 24-7 buiten de het hele jaar door tenzij het stormt onweert of iets dan zet ik ze liever op stal. Mijn tinker die ik elke dag rij met deken. En naarmate het warmer - kouder word deken er af of erbij. de ander staat buiten zonder dekens zij heeft de vacht ervoor en de shetjes wel snachts binnen maar dit meer omdat ik ze anders de volgende ochtend 6 deuren verder aantref Tong uitsteken