Rubber stalmatten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxHHxx

Rubber stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:40

Hallo,

Ik ben op zoek naar rubber matten/tegels voor in de stal.
Het liefst vochtdoorlatend.

Wie iemand waar je deze een beetje betaalbaar kan krijgen.

Alvast bedankt

Draak

Re: Rubber stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:41

bij de boer Knipoog die hebben ze vaak in stallen liggen Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:49

zijn verschillende adressen, op marktplaats staat momenteel ook een interresante advertentie van een bedrijfje
verder op makrtplaats zoeken op
rubber tegels
rubbermatten
rubber matten

de koeien matten zijn een afrader, worden veel te snel, veel te glad

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:00

op marktplaats.
indd bij boeren.
maar ook soms bij manege's die nog oude hebben liggen

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:28

En bij mij Haha!

Zie mijn site uit mijn onderschrift.

Bora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:08

ik zou gewoon bij de boer vragen, of bij sommige tuincentra's hebben ze ze ook.

Maris_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:29

inderdaad bij boeren die hebben er genoeg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:03

neeeee, niet bij boeren vragen
en nee ik heb absoluut niets tegen boeren , integendeel zelfs
maar koeienmatten zijn gewoon niet geschikt voor paarden

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:25

draumpje schreef:
neeeee, niet bij boeren vragen
en nee ik heb absoluut niets tegen boeren , integendeel zelfs
maar koeienmatten zijn gewoon niet geschikt voor paarden

Helemaal mee eens!

DiezelPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:55

op marktplaats staan wel regelmatig stalmatten voor paarden

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 10:32

jottum schreef:
En bij mij Haha!

Zie mijn site uit mijn onderschrift.

Laten de matten van jou ook vocht door,
of zou je eventueel zelf gaatjes erin kunnen maken?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:53

Ik heb allebei, you name it, we've got it Knipoog

We hebben 2 waterdichte systemen, deze hebben persoonlijk mijn sterke voorkeur.
En we hebben 2 vochtdoorlatende systemen. Ook goed, maar minder hygienisch dan de waterdichte.

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 22:27

jottum schreef:
Ik heb allebei, you name it, we've got it Knipoog

We hebben 2 waterdichte systemen, deze hebben persoonlijk mijn sterke voorkeur.
En we hebben 2 vochtdoorlatende systemen. Ook goed, maar minder hygienisch dan de waterdichte.

Bij ons loopt de stal iets af naar achteren en daar is een afvoer, daarom lijkt het mij beter dat het dan vochtdoorlatend is? Toch?
Maar ik heb er geen verstand van?!

Kan je me misschien PB wat de prijzen zijn?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:30

heb je nog wel stalvulling nodig bij het gebruik van stalmatten? als een soort dun toplaagje om de urine te 'vangen' tegen het kletteren?

galisarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:31

vaak kun je bij een boer wel wat krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:42

galisarie schreef:
vaak kun je bij een boer wel wat krijgen.

en ik blijf het roepen
neeeeeee niet bij een boer, koeienmatten zijn niet geschikt voor paardenstallen, zijn te glad

Chev, persoonlijk zou ik wel ietsje stro oid gebruiken voor het idee en om gespetter tegen te gaan bij het piesen Knipoog
maar ja, bij vochtdoorlatende matten heb je dan weer verstoppingsgevaar door stof uit het stro

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:25

Ik volg dit even. Voor onze nieuwe, bijna klare uitloopstallen zijn we ook op zoek naar rubbermatten. De matten zijn bedoeld om de ponnies, als het buiten echt bar en boos weer is en ze dus niet in de zandbak gaan liggen, binnen droog te laten slapen. Matten lijken me comfortabeler dan de betonnen vloer die er nu ligt, maar het is niet de bedoeling er stro op te leggen, omdat dat ongetwijfeld de hele paddock door gaat.
Mijn grootste vereiste is, zoals draumpje ook al zegt, dat de matten stroef zijn. Wel of niet vochtdoorlatend ben ik eerlijk gezegd nog niet uit. De ene stal heeft wel putjes, de ander niet, en met de tuinslang/hogedrukspuit moet het toch ook schoon te krijgen zijn. In onze bejaarde trailer hebben we een toffe mat liggen met ribbelstructuur, die is natuurlijk veel te klein, maar ik was eigenlijk naar zoiets op zoek.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:38

Cheveyo schreef:
heb je nog wel stalvulling nodig bij het gebruik van stalmatten? als een soort dun toplaagje om de urine te 'vangen' tegen het kletteren?

Je kunt in een hoek of langs een rand wat strooisel leggen hiervoor. Dat is ook fijn omdat de rest van de mat droog blijft. Knipoog

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:41

Sientje, onze systemen zijn allemaal stroef! Vooral de Ultimat is speciaal ontwikkeld voor paarden die moeite hebben met gaan staan en liggen. Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:42

Mijn matten komen van een transportband. Het zijn repen van 50cm breed en 2m lang. Heeft me niets gekost, een oude transportband is voor boeren afval, ze zijn allang blij met je, dat je rubber wilt meenemen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:19

Oud transportband heb ik ook, maar ik zou dat nooit verkopen als stalbedekking. Het is absoluut niet schokabsorberend, het verschuift en is nooit op goede maat voor een box, dus er komen naden in en daar gaat vuil tussen zitten.
Dan nog liever betontegels on der een dikke laag strooisel.

Wij gebruiken transportband voor looppaden naar de wei, of bij het hek van de wei.
Het is idd erg goedkoop, maar niet geschikt voor stallen!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:27

jottum schreef:
Oud transportband heb ik ook, maar ik zou dat nooit verkopen als stalbedekking. Het is absoluut niet schokabsorberend, het verschuift en is nooit op goede maat voor een box, dus er komen naden in en daar gaat vuil tussen zitten.
Dan nog liever betontegels on der een dikke laag strooisel.

Wij gebruiken transportband voor looppaden naar de wei, of bij het hek van de wei.
Het is idd erg goedkoop, maar niet geschikt voor stallen!

Ik heb ook geen transportbanden gekocht, maar gekregen, maar dat even buiten beschouwing. Ik ben het met je eens dat deze matten wel het één en ander aan onderhoud nodig hebben (lees: naden afknippen, mesten kost iets meer tijd en regelmatig recht leggen). Wij mesten dagelijks en kunnen zo de box goed schoonhouden. Maar waarom vind jij ze niet geschikt? De matten voldoen erg goed en vervullen precies de functie waarvoor ik ze aangeschaft heb. Ik heb ze niet gekocht als schokabsorberend materiaal, daar zijn ze ook iets te dun voor. Mijn merrie 'woelt' al haar strooisel aan de kant en gaat dan op het beton liggen met alle gevolgen van dien. Sinds ik matten heb, heb ik een 'kras-vrij paard'. Knipoog Ze vervullen dus exact hun functie, zijn ietwat onderhoudsgevoelig, maar als je alles goed bijhoudt is dat geen probleem! Dus, ik zie het probleem niet...

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:33

In eerste in stantie vanwege de hygiene, vuil blijft tussen de naden zitten, die je met het uitmesten niet meeneemt.
Het heeft al regelmatig voor ernstige beschadigingen gezorgd bij paarden, omdat de boel ging verschuiven, al dan niet veroorzaakt door het paard zelf.
Het is glad als het nat wordt en dat is zeker bij de strammere paarden niet fijn.
Bovendien is de functie tegen optrekkend vocht en kou ook weg als de transportband verschoven is.

Als het voor jou werkt is dat natuurlijk prima, ik geef alleen maar aan dat ik het nooit zou adviseren en dus ook zeker niet als stalmateriaal zal verkopen. Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:56

jottum schreef:
In eerste in stantie vanwege de hygiene, vuil blijft tussen de naden zitten, die je met het uitmesten niet meeneemt.
Het heeft al regelmatig voor ernstige beschadigingen gezorgd bij paarden, omdat de boel ging verschuiven, al dan niet veroorzaakt door het paard zelf.
Het is glad als het nat wordt en dat is zeker bij de strammere paarden niet fijn.
Bovendien is de functie tegen optrekkend vocht en kou ook weg als de transportband verschoven is.

Als het voor jou werkt is dat natuurlijk prima, ik geef alleen maar aan dat ik het nooit zou adviseren en dus ook zeker niet als stalmateriaal zal verkopen. Knipoog

Ik heb net je website even bekeken, interessant! Het uitmesten is inderdaad een klein probleem, er blijft altijd wel iets tussen of onder de matten achter. Ondanks dat ik de matten iedere zaterdag eruit haal, blijf je het houden. Dat is wel een nadeel, maar mijn paard staat voornamelijk buiten en we proberen alles zo goed mogelijk schoon te houden en dat lukt aardig. Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:02

jottum schreef:
Sientje, onze systemen zijn allemaal stroef! Vooral de Ultimat is speciaal ontwikkeld voor paarden die moeite hebben met gaan staan en liggen. Knipoog

Ook ik heb op je site rondgeneusd, maar kon nergens prijsindicaties vinden. Zou je die kunnen geven?