Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
die hebben ze vaak in stallen liggen
draumpje schreef:neeeee, niet bij boeren vragen
en nee ik heb absoluut niets tegen boeren , integendeel zelfs
maar koeienmatten zijn gewoon niet geschikt voor paarden
jottum schreef:En bij mij![]()
Zie mijn site uit mijn onderschrift.
jottum schreef:Ik heb allebei, you name it, we've got it![]()
We hebben 2 waterdichte systemen, deze hebben persoonlijk mijn sterke voorkeur.
En we hebben 2 vochtdoorlatende systemen. Ook goed, maar minder hygienisch dan de waterdichte.
galisarie schreef:vaak kun je bij een boer wel wat krijgen.

Cheveyo schreef:heb je nog wel stalvulling nodig bij het gebruik van stalmatten? als een soort dun toplaagje om de urine te 'vangen' tegen het kletteren?
jottum schreef:Oud transportband heb ik ook, maar ik zou dat nooit verkopen als stalbedekking. Het is absoluut niet schokabsorberend, het verschuift en is nooit op goede maat voor een box, dus er komen naden in en daar gaat vuil tussen zitten.
Dan nog liever betontegels on der een dikke laag strooisel.
Wij gebruiken transportband voor looppaden naar de wei, of bij het hek van de wei.
Het is idd erg goedkoop, maar niet geschikt voor stallen!
Ze vervullen dus exact hun functie, zijn ietwat onderhoudsgevoelig, maar als je alles goed bijhoudt is dat geen probleem! Dus, ik zie het probleem niet...
jottum schreef:In eerste in stantie vanwege de hygiene, vuil blijft tussen de naden zitten, die je met het uitmesten niet meeneemt.
Het heeft al regelmatig voor ernstige beschadigingen gezorgd bij paarden, omdat de boel ging verschuiven, al dan niet veroorzaakt door het paard zelf.
Het is glad als het nat wordt en dat is zeker bij de strammere paarden niet fijn.
Bovendien is de functie tegen optrekkend vocht en kou ook weg als de transportband verschoven is.
Als het voor jou werkt is dat natuurlijk prima, ik geef alleen maar aan dat ik het nooit zou adviseren en dus ook zeker niet als stalmateriaal zal verkopen.
jottum schreef:Sientje, onze systemen zijn allemaal stroef! Vooral de Ultimat is speciaal ontwikkeld voor paarden die moeite hebben met gaan staan en liggen.