Wat heb ik nu? Een Andalusiër of een tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Wat heb ik nu? Een Andalusiër of een tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:08

Hoi,

Ik denk dat meer bokkers hier wel een topic over hebben, maar ik heb een Andalusiër en hij lijkt soms op een tinker. Ik vind zelf tinkers niet mooi vandaar ik een Andalusiër heb gekozen, maar meneer zelf had toch liever bruine vlekken gehad...

Hij staat in een mooie buiten box bij mij achter. Als ik hem poets ontstaan er 'gele' plekken. Dat maakt me niet zo heel zeer uit, maar ik krijg z'n knieën niet schoon!. Ik wil hem liever niet wassen, omdat hij alweer 17 is en ik hem liever niet ziek wil hebben Knipoog. Ik kan poetsen wat ik wil.. Maar wat doen jullie? Doen jullie gewoon net zo op je paard boenen tot dat hij schoon is...?

Ik hoor het graag van jullie!

xxx Denise!

AnnemiekvM

Re: Wat heb ik nu? Een Andalusiër of een tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:10

Nou, jouw paard lijkt echt niet op een tinker hoor! Even in je profiel gespiekt.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:14

vind je paard ook niks weg hebben van een tinker maargoed,
ik denk dat je toch op wassen uitkomt..
ik weet hoe lastig het is ik krijg zelf mijn half witte pony ook nooit schoon

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:17

Hoe kun je daar nou een tinker inzien, super mooie dieren!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:18

Schoonhouden is altijd moeilijk. Je kunt hem wassen als het weer wat beter is. Als hij een deken heeft dan scheelt dat ook alweer een hele hoop.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:20

als je niet wil wassen er is tegenwoordig een soort spray dat werkt als een shampoo en je hebt er geen water bij nodig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:05

De TS denkt echt niet echt dat ze een tinker heeft hoor Knipoog

Zonder wassen is het lastig om een wit paard schoon te houden. Misschien helpt het om hem één keer wel te wassen en daarna regelmatig anti klit op de snel vies wordende plekken te spuiten, dan hecht het vuil minder

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 18:30

Nee, jullie snapen hem niet. Ik bedoel als hij 'poep'plekken heeft dan lijkt hij net een tinker. Zo zeggen wij dat altijd.

@ikke20 Weet jij misschien hoe dat heet?? En de kosten? Haha!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:01

Op een warmere dag kun je best de benen wassen hoor. En eventueel kun je het daarna gewoon droogmaken met een handoek. En anders pak je een emmer warm water en was je het daarmee met betadine shampoo.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:02

Knieen kan je best wassen hoor, daar worden ze echt niet ziek van.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:33

Oké Knipoog . Bedankt!

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:16

Het komt inderdaad al snel uit op wassen wil je een wit paard schoon houden. En je kunt wel de poepvlekken wassen als je je paard maar weer droog maakt. Dan zal die niet zo snel ziek worden.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:20

Bij hebben alleen een bron en anders moeten we een slang aan de douche maken en dan hebben we pas warm water... En het gaat eigenlijk alleen maar om z'n benen..

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 08:44

Iemand wel eens gehoord van 'bleek'? Ik kreeg reactie op een andere site dat het ook met Bleek kan... Nog nooit van gehoord.. Jullie misschien?

PeelieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:00

ik kan me haast niet voorstellen dat dat gezond is voor je paard... Dat gaat voor huidirritaties zorgen. De knieen kan je makelijk wassen... de rest van het lichaam kan je wassen als het warmer weer is. waarom wil je hem eigenlijk wassen?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:06

AnnemiekvM schreef:
Nou, jouw paard lijkt echt niet op een tinker hoor! Even in je profiel gespiekt.

mee eens
kijk jj paard is wit gaat in de poep liggen enz0.

PeelieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:24

ze bedoelt het ook niet zo... ze zecht dat haar paard op een tinker lijkt kwa kleur doordat hij overal gele en bruine vlekken heeft. Je moet het niet te letterlijk nemen... Knipoog

viervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:27

Hoi Je hebt gewoon een wit paard en die zijn altijd snel vies. Ik heb een bonte KWPN er en zij heeft ook altijd vieze hakken en knieën. Als t lekker weer is was ik haar benen goed en verder kijk ik er maar gwoon niet naar. En ik was haar altijd voor ze weer op stal gaat. Wij hebben ook alleen koud water, maar een waterkoker doet wonderen!
Succes met boenen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:30

Jouw paard heeft niks weg van een tinker hoor Knipoog Ik denk dat het gewoon viezigheid is, je zou hem ook in de zomer op een warme dag kunnen wassen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:28

Hmm ik ken het probleem, ik heb ook zo'n smeerlap! Alleen is de mijne dan een haflinger. Ik poets hem elke dag netjes schoon, maar toch krijgt ie het elke keer voor elkaar om weer zo vies te worden. Soms heeft ie van die lelijke groene vlekken, ook in zijn manen.. weet niet waar die groene vlekken vandaan komen want dan staat die gewoon in stal (kan dus niet van het gras zijn). Zal dus wel van zijn poep zijn, maarja.. daar krijgt die dus groene vlekken van.
Ik heb daar een hele fijne oplossing voor, ik heb sinds kort een massageborstel, met van die rubbere spitse punten, er zit best veel ruimte tussen die punten. Ik ga met die borstel grondig over die vieze plekken heen, en dan krijg je ze (bijna) helemaal weg! Scheelt echt een hoop..
Als het mooi weer word zou je hem eens kunnen wassen met badedas, dat is dat gele/groene badschuim is die groene bus. Werkt kei goed! En is ook nog eens bacterieel Knipoog
Nee nu moet je hem idd nog niet wassen, is het nog ietsie te koud voor.. Maar het mooie weer komt eraan Lachen Dus dan kunnen we ze weer lekker gaan wassen!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:17

Peelie schreef:
ze bedoelt het ook niet zo... ze zecht dat haar paard op een tinker lijkt kwa kleur doordat hij overal gele en bruine vlekken heeft. Je moet het niet te letterlijk nemen... Knipoog

Eindelijk iemand die leest Haha!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:32

Peelie schreef:
ik kan me haast niet voorstellen dat dat gezond is voor je paard... Dat gaat voor huidirritaties zorgen. De knieen kan je makelijk wassen... de rest van het lichaam kan je wassen als het warmer weer is. waarom wil je hem eigenlijk wassen?

Ik wil hem NIET wassen, maar ik zoek iets waar ik hem gewoon wit mee kan maken zonder te wassen. Dus een spuiter Knipoog .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:12

Cowboy magic greenspot remover.. Dat is een droogshampoo, moet je erop sprayen, laten intrekken en met een warm, nat doekje eraf wrijven.
Wat ook goed helpt: in de modder laten rollen. Dat laat je dan opdrogen, en de dag erna borstel je het uit. De modder neemt dan de meeste gele plekken mee..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:52

Ik stel voor dat je de zoekfunctie even gebruikt want hier zijn wel erg veel topics over geweest.
Hier alvast de link naar een recent topic: [VSW] Schimmel wit krijgen en behouden daar graag verder, hier een slotje.