Stripbegrazing: hoe praktisch aan te pakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Stripbegrazing: hoe praktisch aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 13:29

Hallo

ik wil zo snel mogelijk mijn pony naar huis halen omdat ze nu te weinig buiten komt naar mijn zin. Maar aangezien ze ooit hoefbevangen is geweest, zal ik aan stripbegrazing moeten doen.

Ik ken wel het principe van stripbegrazing maar hoe pak ik dat nu praktisch aan?

Mijn wei is afgespannen met steekpaaltjes rondom, omdat het mijn wei niet is en er prikkeldraad rond staat.

Dus er moet IN mijn wei nog een rij steekpaaltjes komen met een draadje. MAAR hoe bevestig ik in godsnaan de uiteindes van dat verplaatsbaar gedeelte aan mijn vaste (nou ja je weet wel) omheining??
Het is uiteraard ook de bedoeling dat de stroom ook door dat verplaatsbaar gedeelte gaat..

Foto's zouden héééééééééééééél handig zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door Lieke_M op 14-03-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaan81

Re: Stripbegraing: hoe praktisch aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:39

Ik weet niet helemaal zeker of ik je verhaal goed begrijp, maar als je er voor zorgt, dat het draad van je middenstuk aan het draad van je buitenstuk vastzit (kan je gewoon eraan vast knopen) en je draad verder volledig rond gaat, loopt de stroom overal goed door.

Snap je wat ik bedoel? En help ik je daarmee? Hoop t! Succes!

Lieke_M

Re: Stripbegraing: hoe praktisch aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 13:44

Ok klinkt makkelijk..

Judje

Re: Stripbegrazing: hoe praktisch aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:45

He Lieke!
Volgens mij heb ik een ander deel van je verhaal in een ander topic gelezen, of niet?

Strokenbeweiding kan inderdaad heel makkelijk.
1 rij met paaltjes in de wei zetten, 1 of meerdere rijden schriklint/draad en dan steeds de uiteindtjes vast knopen aan je vaste omheining of kijken of je nog handvaten kan regelen, zodat je ze bij het verplaatsen niet los en vast hoeft te halen, maar gewoon aan je eigen omheining kan hangen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:52

Als je wei met steekpaaltjes is afgerasterd is het wel lastig om je verplaatsbare linten strak te krijgen.Oftewel dat is een grote ergernis Tong uitsteken
Kun je het verplaatsbaren stuk niet op de een of andere manier vastmaken met handvaten aan de palen van het prikkeldraad?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:56

Je hebt speciale hoekpalen, zal kijken of ik een link kan vinden.
Dat zijn ijzeren verzinkte palen met 1 lange punt die in de grond kan en in een hoek van 90 graden een soort v-vorm met nog 2 pinnen die de grond in gaan. Ze buigen niet door, en dankzij die extra steunen worden ze minder snel omgetrokken. Zo kun je wel redelijk goed een draad spannen.

haspelpaal/hoekpaal"
http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+afrastering&hc=Weide&pid=0007121&sssc=None&ssc=Haspels