Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pellie schreef:waarom zou je ze schoon willen houden? t'is toch een paard en die mogen best vies zijn
MysticTinker schreef:Inderdaad, waarom moeten ze schoon zijn?
De sokken horen vettig te zijn, zodat er geen water in de koten komt.
De sokken van mijn tinker zijn met dit weer altijd helemaal zwart, maar als het een tijdje droog is valt het zand er vanzelf uit en zijn ze weer een stuk witter.
En als ik eens naar de keuring moet, of stel je wil een wedstrijdje rijden, dan zet je de hoef in een emmer met water en soda, even laten inwerken, dan uitspoelen, dan inzepen met cowboy magic yellow out, 10 minuten laten inwerken, uitspoelen, en dan zijn de spierwit. Maar dat moet je echt niet te vaak doen, zoals ik al zei, dan zijn ze niet meer waterdicht.
Daar staan verschillende topics helemaal over hun sokken en over mok.

Sanne_Lieve schreef:Pellie schreef:waarom zou je ze schoon willen houden? t'is toch een paard en die mogen best vies zijnMysticTinker schreef:Inderdaad, waarom moeten ze schoon zijn?
De sokken horen vettig te zijn, zodat er geen water in de koten komt.
De sokken van mijn tinker zijn met dit weer altijd helemaal zwart, maar als het een tijdje droog is valt het zand er vanzelf uit en zijn ze weer een stuk witter.
En als ik eens naar de keuring moet, of stel je wil een wedstrijdje rijden, dan zet je de hoef in een emmer met water en soda, even laten inwerken, dan uitspoelen, dan inzepen met cowboy magic yellow out, 10 minuten laten inwerken, uitspoelen, en dan zijn de spierwit. Maar dat moet je echt niet te vaak doen, zoals ik al zei, dan zijn ze niet meer waterdicht.
Oke, dan heb ik mijn vraag misschien verkeerd geformuleerd, het is ook niet de bedoeling om ze spierwit te houden.
Laat ik de vraag anders formuleren: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie tinker geen mok krijgt, aangezien de mok toch wel erg fijn verstopt zit onder de sokken...