Kleine stal MET warm water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goodolded

Kleine stal MET warm water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 12:36

Ik heb een aantal vraagjes mbt warm water voor de eigenaren of klanten van kleine pensionstallen of prive-stallen.

Als jullie warm water hebben, hoe is dat dan geregeld? Hoe is de aansluiting? Is het mogelijk om een boiler ergens aan te sluiten in een zadelkamer zodat we de paarden met warm water kunnen afspuiten? Hebben jullie een aparte meter er tussen zitten?

We zijn op zoek naar ideeen en tips om een kleine stal van warm water te voorzien op een veilige manier. Huis staat namelijk een eindje van de stallen af, dus een gas lek of zo wordt in de nacht niet tegelijk opgemerkt.

ilseshad

Re: Kleine stal MET warm water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:39

Wij hebben in de stal een wastafeltje met daarboven een boiler, precies als jullie is de stal een eindje lopen. De wastafel is gewoon naast de poetsplaats en daar dichtbij is ook de meterkast, maar net ver genoeg zodat het helemaal veilig is Knipoog
Ik weet niet of je vraag nu beantwoord is maar als je nog vragen hebt moet je maar ff pm'en.
Groetjes Ilse

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:40

wij hebben een losse boiler hangen in de zadelkamer. deze is gewoon aangesloten op de leidingen die er al lagen.
wij mogen onbeperkt warm water gebruiken, dus hebben er geen teller of meter tussen zitten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:21

Hoi,
IK ken een stal waar ze warmtedraden over de leidingen hebben.
Zelf hebben we ook verwarmd water dmv een verwarmingselement.
Het is niet echt warm water, maar de temewratuur blijft zo dat het niet bevriesd,

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:27

Wij zijn nu momenteel ook bezig met het inrichten van een schuur voor onze paarden,wilde ook graag warm water voor de wasplaats. Wij krijgen een klein cv keteltje in de voer/zadelkamer. Die wordt gewoon aangesloten op de leidingen die vanuit het huis komen zeg maar.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:30

Ik zou gewoon een boilertje nemen. Op mijn vorige stal hadden ze een kleine boiler, ik denk 15 liter ofzo. Dat vond ik te weinig. Je kon niet twee paarden achter elkaar afspuiten met warm water. Dus ik zou een iets grotere nemen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:03

Een boiler op stroom of natuurlijk een speciaal waterverwarmingsapparaat. Daar stroom koud waterr boven erin en onder komt warm water eruit, kost wel veel stroom denk ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:10

Wat afspuiten van paarden betreft: bij ons hangt bij de wasplaats een automaat waar muntjes in moeten. 1 muntje levert zo 8 minuten goed warm water.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:52

wij hebben ook een boilertje hangen van ongeveer 15 liter. maar ik krijg daar helaas geen paard mee gewassen met warm water. En weer opwarmen tussendoor duurt vrij lang.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:41

Ik kan een waterslang aansluiten in de "garage" van de stalhouder voor warm water.
Dit ga ik wel doen om te wassen voor de wedstrijden.

Momenteel heb ik twee waterkokers waar elk 2 liter in kan.
Als ik paard wil afsponzen/staart wassen zet ik die aan. Mengen met koud en voila..

Is wat behelpen, maar prima te doen Lachen

Binolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:52

Bij ons op stal hebben we ook gewoon warm water, maar ik heb alleen geen flauw idee hoe dat geregeld is... Bloos

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:54

Wij hebben ook warm water, in de zadelkamer hangt de geizer.
Hoe het zit met de meter weet ik niet.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:54

Wij hebben op stal ook warm water.. Volgens mij hebben we een geizer hangen in de zadelkamer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:26

Ik heb op stal ook een boiler hangen.
Ik heb deze op een tijdklok aangesloten zodat hij alleen op nachtstroom aanspringt.
Dan heb ik gewoon overdag warm water.
Maar ga ik het paard echt wassen zet ik de knop van de tijdschakelaar ff uit, zodat de boiler dan ook aan kan springen.
Ik kan daarmee mijn schimmel gewoon wassen zonder water tekort.
Meerdere paarden direct achter elkaar geeft denk ik wel problemen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:29

bij ons hebben ze het gewoon via huis, die zit eraan vast.

hadden eerst een boiler, maar die is onploft, dus dat durfden ze niet meer aan... werkt prima zo Ja duurt alleen 1 a 2 min voordat het water in de stal is.