Ik ben nogal een 'stille' bokker. Meestal als ik vragen heb bekijk ik andere topics en heb daar veel aan. Nu weet ik het ff niet meer dus vraag ik jullie hulp.
Ik heb sinds driekwart een arabische vobloed merrie van 6 jaar oud. Alles gaat prima, maar blijvende bron van voornamelijk mijn ergernis is dat ze een nogal dun en gevoelig huidje heeft. In de zomer betekent dit dat dr hele lichaam onder de muggenbulten zit en in de winter kreeg ze last van een extreme vorm van regenschurft (antibiotica en maar wassen in de winter). Verder hoeft ze zich maar te stoten of ze ligt open. Ze staat overdag ook met andere paarden in de paddock en bij onenigheden, je raadt het al, ligt ze weer open. Nu maakt een krasje hier en daar me niet uit, maar ondertussen is de bovenkant van haar vacht, en dan met name dr kont een grote ruine. Omdat ik alles heel natural wilde doen heb ik dr dit jaar geen dekens opgelegd (ook gezien het feit dat ik dat in de zomer wel heb gedaan met een vliegendek waar ze weer schuurplekken van kreeg) en heeft ze nu een hele dikke wintervacht die nu overiegens flink in de rui is. De rest van dr vacht is trouwens heel mooi en glanzend.
Moet ik nu maar accepteren dat hier niks aan te doen is of hebben jullie tips om dr vacht weer ok te krijgen? HELLLLUP!!!!