De waarheid over Jollybals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

De waarheid over Jollybals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:47

Voor ik dit topic begin wil ik even zeggen dat ik de zoekfunctie heb uitgespit met als zoekwoord 'jollybal'. Als antwoord kreeg ik zeker 50 antwoorden in de trant van: 'mijn paard heeft een jollybal in de stal'. Ja, okay, mooi.

Maar eigenlijk wil ik wat langere antwoorden dan dat. Gebruik je de jollybal in de paddock, in de bak, in de stal, opgehangen of niet, wat doet je paard ermee, laat hij/zij het links liggen, is het ding snel kapot.... Kan goed dat het antwoord voorkomt in oude topics, maar daar ga ik er geen 50 voor uitspitten. Clown

Wat is nu de waarheid over Jollyballs? Clown

Corellaa

Re: De waarheid over Jollybals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:50

Ik heb in elke wei een jollyball!
dus gewoon op de grond Lachen

mijn speelse paard speelt er regelmatig mee!
dan paktie hem op en gooit hem weer weg!
of hij schraapt met zijn voet tegen of op de bal enz

Clown ik heb m ook al eens zien galopeeren, en toen spring hij over die bal Scheve mond
tja.. springpaard he Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:51

Ik heb er ook een in de weide liggen.
Het was 3 dagen erg interessant, nu leidt het een eenzaam leven.

Gaat niet snel kapot, en ze hebben er zeker een paar dagen lol aan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:52

wij hebben er 2 in de paddock liggen, de paarden pakken ze bij het handvat en gaan ermee schudden, soms hangen er 2 (flinke) paarden aan 1 jollybal.

Mag duidelijk zijn dat ze niet zo lang meegaan, ze gaan er ook op staan, gooien ermee, rammen elkaar ermee........ maar.... we hebben wel 5 speelse ruinen staan

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:52

Ik heb er ooit 1 in de wei gehad waar 1 van de paarden wel mee speelde en nu hangt er 1 boven de boxdeur van mijn paard om haar wat af te remmen van haar ijsbeertactieken in de box. Hij helpt niet tegen het ijsberen maar ze vind het wel leuk om hem tegen je hoofd aan te smijten als je langsloopt. Verder is mijn ervaring dat ze zo'n ding wel even leuk vinden maar alleen tot de eerste nieuwschierigheid voorbij is, of je moet al een heel speels paard hebben. Die van mij hebben wel heel lang plezier gehad van zo'n grote oranje pion die je wel langs de weg ziet bij werkzaamheden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:55

Ze hebben er bij mij 1 in de stal hangen. Niemand heeft er ooit naar omgekeken, op mijzelf na (ja.. die ballen zijn ook leuk om zelf op te zitten en rond te slingeren... Schijnheilig )

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:57

Wij heben er 1 in de bak, voor het veulen. En hij vond hem erg intresant, dan hields hij hem vats en liep er mee door de bak. Maar nu is hij al een beetje saai geworden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:58

van die oranje pionnen hebben we er ook 2, die reizen de hele paddock door, ze doen er vanalles mee, we hebben ook 2 lege olievaten liggen en hier en daar een autobandje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:59

Ook 1 in de bak/weide
Nog geen 2 minuten aan gekeken.
Ze vonden het niet interesant. Of het snel kapot gaat... geen idee. Iig niet binnen 2 minuten Tong uitsteken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:02

Hier werd de bal niet interessant gevonden. Uiteindelijk heb ik hem anderhalf jaar geleden aan de hond gedoneerd en hij heeft er nog steeds minimaal 2x per week veel plezier aan.

En ja, je kunt stellen dat de bal sterk is, oersterk. Onze hond is namelijk een jonge, wilde duitse dog...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:03

de bal is idd oersterk!
hie hangen ze vaak met 2 grote paardenmonde aan die bal Clown
mn paard staat erop enz

en ze zijn nog steeds heel Knipoog

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:04

Ik heb er een in de stal van mijn haf hangen
Maar hij vind er geen klap aan, hij doet er niets mee
En ik stof hem dus maar af en toe af Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:05

As heeft er ook 1, had hem gekocht omdat ie in de vorige stal in de weekenden bleef i.v.m slecht tot geen gras en hij heeft al ernstige zandkoliek gehad..
Indd zoals de meesten al aangeven, in het begin super interessant, maar daarna ... Enige wat As deed (nu niet meer altijd) is standaard als hij de stal in ging er een keer met zn hoofd tegenaan drukken..

Overigens vind ie halsters die bij de nieuwe stal over een ketting aan zn stal hangen wel heel cool, hij draait gewoon z'n hoofd over de deur heen en begint aan de ketting te trekken tot hij het te pakken heeft. of het op de grond valt.. heb het touw dan ook heel laag hangen Vork

Een vrouwtje op stal vond het een goed idee om de Jollybal dus ook maar aan de buitenkant te hangen haha , hij lijkt er nu wel meer mee te doen.. wil hem binnenkort eens bij Asra in de paddock gooien

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:05

Wij hebben er 1 in de stal. Gewoon op de grond.
Als het paard met de rest in de bak gaat overdag gaat de bal mee. Op de wei ook maar dan doet ze er niks mee. Want gras is toch intressanter. De pony's doen er beide niks mee.

Bal overleeft de raarste fratsen hier en is nog steeds heel. Soms moet je hem alleen even uitdeuken omdat er dan een deuk in blijft zitten. Maar voor de rest prima!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:06

ravellie schreef:
Ik heb er een in de stal van mijn haf hangen
Maar hij vind er geen klap aan, hij doet er niets mee
En ik stof hem dus maar af en toe af Clown

jah ik ook haha

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:09

Ik heb een 7 maanden geleden een jollyball gekocht voor mn veulen. Hij heeft een paar dagen in de stal gelegen, en toen het weer beter werd, is hij ook mee verhuisd naar de weide.
Ik moet zeggen dat beide veulens er wel wat aandacht aan gaven, de bal lag steeds op een andere plaats, en ik heb ze ook meerdere malen zien 'spelen', als in tegen de bal schoppen, hem proberen oprapen met hun mondjes, er op kappen en er in bijten.

Maar ondertussen is hij wel stuk, momenteel ligt hij ergens in hun stal, goed plat getrapt. Af en toe zeulen ze er nog wel eens mee, maar ze hebben minder intresse nu hij niet meer rond is Knipoog

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:25

dblijham schreef:
Ik heb er ooit 1 in de wei gehad waar 1 van de paarden wel mee speelde en nu hangt er 1 boven de boxdeur van mijn paard om haar wat af te remmen van haar ijsbeertactieken in de box. Hij helpt niet tegen het ijsberen maar ze vind het wel leuk om hem tegen je hoofd aan te smijten als je langsloopt. Verder is mijn ervaring dat ze zo'n ding wel even leuk vinden maar alleen tot de eerste nieuwschierigheid voorbij is, of je moet al een heel speels paard hebben. Die van mij hebben wel heel lang plezier gehad van zo'n grote oranje pion die je wel langs de weg ziet bij werkzaamheden.

Oh my god dit vind ik wel grappig om te lezen Huilen van het lachen Bij de volgende promotie schaf ik me die jollybal aan om het eens uit te proberen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:28

Ik heb niet echt een jollyball,
ik heb voor mijn veulen een jollyapple!
Deze hangt gewoon in de stal voor als hij daar
eens staat en zich even verveelt,
maar hij staat het meeste in het land bij de andere paarden,
maar als hij even in de stal staat speelt hij er graag mee!
Vind het zelf ook een erg leuk ding Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:29

Wij hadden er 1 in de wei, maa alle paarden vonden hem eng Huilen van het lachen
Hoefde maar een klein beetje te bewegen door de wind en *zoef* alle paarden weg!
Even later heeft het slechte weer hem te pakke gekregen en is hij kapot...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:30

In de stal. Af en toe krijgt hij het weer op de heupen en speelt hij er heel lang mee. En soms kijkt hij er weer een hele tijd niet naar om. Wij wisselen hem ook meestal tussen de 2 stallen uit (2 paarden) en als hij dan weer hangt is het "nieuw" zegmaar en gaat hij er weer goed mee aan de speel.

Edit: het is een kleintje en hij hangt aan een halstertouw aan de box. Ze vinden het geweldig om het over de rand van de box heen te gooien en dan moet ik hem weer terug gooien Bloos

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

Mijn schoonouders hebben er 1 Haha! en af en toe neem ik hem even mee naar huis.
Gooi hem dan in de bak,mijn paard pakt hem dan vast bij het handvat en slaat onze shet ermee.
Heb ook een hele grote flostouw en die vind ze ook geweldig.
Wissel het vaak af zodat het niet gewoon wordt en dus interessant blijft.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:36

meliza schreef:
Mijn schoonouders hebben er 1 Haha! en af en toe neem ik hem even mee naar huis.
Gooi hem dan in de bak,mijn paard pakt hem dan vast bij het handvat en slaat onze shet ermee.

Slaat je Shet ermee?! Huilen van het lachen Whaha.. 't arme ding...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:43

Misschien heb ik een intelligent paard maar hij had bij de eerste binnen drie uur door hoe je hem kapot kreeg: men zette zijn hoef op de bal, pakt het handvat in de mond en begint te scheuren. De tweede leefde op zijn hoogst vijf minuten en toen ben ik gestopt. De wegwerkerspion werkte beter en was net zo leuk Haha!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:47

Musetta schreef:
meliza schreef:

Slaat je Shet ermee?! Huilen van het lachen Whaha.. 't arme ding...

Valt mee hoor zo zielig is hij niet. Schijnheilig
Zij doet het juist om dat ze met hem wil spelen.
Heb een foto van ze in mijn profiel staan dat ze met de flostouw spelen.
Daarop kan je zien dat ze hem met beleid slaat Nagelbijten / Gniffelen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:50

Ik heb ook een jollybal in de stal liggen. Die van mij kijkt er echt niet naar om. Ik leg hem dan wel eens bij hem in de voerbak. Dan wordt hij vastgepakt en achter in de stal geslingerd, om vervolgens niet meer naar om te kijken.