Paard verhuizen, waar op te letten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XplumX

Paard verhuizen, waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 17:49

Waar moet je nu op letten als je en paard gaat verhuizen van de ene naar een andere stal?
Hoe hebben jullie dat gedaan? Hoe moet dat met het voer, heb nl gehoord dat je dr dan niet gewoon door kunt blijven voeren aangezien t miss. ander voer is?
Kan ze meteen naar buiten, of toch eerst even op stal zetten?

Roept u maar. Clown

X

Zammie

Re: Paard verhuizen, waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:57

Als ik een nieuw paard op stal krijg, dan doe ik ze altijd eerst alleen in de bak. Weiland ligt er meteen achter, dus kunnen ze al kennis maken met elkaar. met voer (omdat het altijd nieuwe paarden zijn) geef ik altijd een klein beetje en bouw dit gewoon langzaam op. Hooi natuurlijk gewoon naar behoefte.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:40

Toen ik ging verhuizen van stal liet ik mijn pony kennis maken met het terrein, dus ben een rondje gaan lopen.
Daarna heb ik haar op stal gezet bij de andere pony's en de volgende dag ging ze direct naar buiten toe Lachen
Ik heb er eigenlijk niet veel aan veranderd.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:17

XplumX schreef:
Waar moet je nu op letten als je en paard gaat verhuizen van de ene naar een andere stal?

Dat je de trailer achter de auto hangt?

De keren dat ik verhuizingen van paarden heb mee gemaakt, aardig wat al, ging het gewoon goed.
Twee weken terug nog een paard opgehaald en thuis neergezet. Direct super relaxed. Ons voer was geen probleem, ons hooi ook niet.
De dag daarop (paard kwam na 19:00) is ze gelijk met de andere paarden naar buiten gegaan en dat ging direct super.

Mijn tip: niet te moeilijk over doen en denken!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:19

Als je paard ander voer krijgt, zou ik het in het begin gaan mengen.
Zodat je paard er aan kan wennen.
Bij ons op stal is de regel wanneer een nieuw paard komt, dat ie eerst een dag of 3 alleen staat. Of op stal of in een andere wei. Zodat ie kan wennen en toch de anderen paarden ziet.
Dan na 3 dagen ofzo gaat ie met de rest mee de wei in.
Dit gebeurt wel altijd in het weekend zodat andere eigenaren erbij kunnen zijn en eventueel beenbescherming om kan doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:40

Toen ons paard kwam heeft hij de eerste dag losgelopen in de bak, verder gewoon ons voer. de volgende dag achter een draadje met alleen een andere ruin, omdat 1 van de merries net een peesblessure achter de rug had. Na 2 weken mochten ze bij elkaar