Paardenstaart bewerken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Paardenstaart bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:15

(als dit verkeerd staat sorry! ik heb geen idee waar ik het anders moet zetten Bloos )

Oke, ik heb een raar vraagje Bloos
Mijn paard is bij ons aanwezig op ons huwelijk en nu wil ik graag haar manen verlengen.
Nu kon ik voor een klein prijsje ingevroren staarten krijgen die ik wil bewerken tot extensions.
Hij heeft contact met een slachter, die haalt de staart van het betreffende paard, vriest die meteen in en hij verkoopt ze door.
Kortom, ik krijg hem met staartwortel en al thuis.

Weet iemand hoe ik dat kan bewerken? Moet ik de staart ontwortellen? Of moet ik er een elastiek omdoen en het haar van de staart af knippen/scheren.
Moet ik de staart eerst wassen? Of doe je dat als je het haar er al af hebt gehaald?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Graag geen opmerkingen dat het zielig is. Dit is van een man die het juist zielig vind dat alles van een dier word gedumpt nadat ze het vlees eruit hebben gehaald. Hij koopt/neemt de huid en staarten over van de slagers/slachters en maakt er wat moois van en dood ze absoluut niet zelf.

Lise81

Re: Paardenstaart bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:59

pm Breitling eens.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:05

MD-->VSW

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 00:32

Oke, zal ik strax even doen Lachen
Hopelijk weet zij iets Clown
Dank je!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:04

Hmm dit vind ik toch wel een beetje een gek idee, de manen van jou paard verlengen van de haren van een overleden paard. Maarja; het kan. Ik zou alleen niet weten hoe, had er nog nooit iets over gehoort

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:08

stipje...Lachen Al heb ik nu een kant en klare pluk, ik weet nog niet hoe we die erin gaan krijgen Clown

_Tessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:34

Das eigenlijk heel makkelijk:
- neem een pluk uit die 'dode' staart en een even dikke pluk staart/manen van je paard (wel altijd onderop pakken, dan zie je t later niet!)
- sla die 'dode' pluk ongeveer 5-10 cm om de echte pluk heen en vlecht dat heel strak.. begin t vlechtje een stuk onder de staartwortel/maanaanzet zodat je paard er geen last van krijgt en gaan schuren. Elastiekje erom en klaar is kees Haha!

Ik zou de staart pas wassen nadat je m ingevlochten hebt, anders is t haar heel glad met inzetten, das niet zo handig..

Als je t goed doet blijven ze zeker 4-6 maanden zitten!! wel niet teveel borstelen enzo dan Ja

Heb t zelf meerdere keren gedaan bij mijn paard, ze had maar een heel dun staartje omdat ze vroeger ooit n veulen heeft gehad die haar staart helemaal heeft aangevreten.. met extensions heeft ze weer een mooie dikke staart en je ziet er niks van!!
Ik heb wel altijd plukken van andere paarden gebruikt, bij paarden met een hele dikke staart kun je in het midden wel een pluk afknippen, zie je niks van

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is zo.. Veel succes ermee!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 15:15

@Tessa: Dank je voor de uitleg. Ik wou het idd op die manier doen Lachen
Enige is dat ik met die staartwortel zit en ik niet weet of ik die eerst moet leeghalen en de hele staart moet wassen of het haar eraf halen en wassen.
Als ik het vies invlecht dan heb ik kans dat ik haar manen niet mooi schoon krijg.
Je hebt idd gelijk met niet wassen en invlechten. Je mag wel shampoo gebruiken maar geen anti klit of cremespoeling, dat maakt het haar glad.
Ik heb zelf al bijna 2 jaar ingevlochten dreads dus weet er gelukkig wel wat vanaf Haha!
Ik wist niet dat het er zo lang in kon blijven zitten! Maar het is natuurlijk wel zo als je het goed behandeld dan blijft dat natuurlijk zitten (mijn dreads ook zo'n 3 maanden).

@Moelie: Nep haar is niet mooi, klit heel snel en zie je ontzettend naar voren komen op de foto dus niet geschikt voor een huwelijksdag Knipoog
Het klinkt luguber maar bijna alle goeie extensions zijn van echt (overleden) paarden haar.
En deze man gaat heel respectvol met overleden dieren om en wil ze op die manier nog een "eervol" einde geven en niet alleen de resten gedumpt zien in containers.

_Tessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:24

ik zou die staart gewoon zo hoog mogelijk afknippen zodat je zo'n lang mogelijke plukken overhoud.. en dan de staartwortel weggooien, maar waar laat je zoiets??? Verward

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 15:31

GFT? haha
Je hebt bij ons hier bij de Rova een speciale plek voor resten van dieren en anders kan je het misschien bij de dierenarts afgeven.

Ik denk dat ik een elastiek om de staart doe en hem langs de staartwortel af ga knippen.

Oh, en je kan de staart ook nog op sterk water zetten als je echt niet weet waar je het laten moet Knipoog
Of begraven? Als je dat met je kat mag doen kan dat ook voor een paardenstaart denk ik Nors opkijken