Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het lijkt mij geen probleem, als je ze niet te strak maar ook niet te los doet.. 's avonds als hij weer op stal staat gaan ze weer af dus hij heeft ze niet 24 uur per dag om.
) En ik denk eerlijk gezegd dat de peesbeschermers niet veel uitmaken, dat je paard nu iets heeft gekneusd dàardoor (wat dus niet eens zeker is?), komt niet zo heel vaak voor, denk ik dan hè?
orashai schreef:Hij staat van smorgens tot savonds in de wei dus veel vaker zit er niet in heb hem snachts liever op stal.
kasparonda schreef:verder zou ik niet voor de goedkoopste kappen gaan maar voor kappen die het beste ademen dat is heel belangrijk want het wordt veel te warm zeker in de zomer onder de kappen.
Bij de paardendrogist hadden ze volgens mij ook van die ademende dingen.
Wat ik wel onzin vind is dat sommige mensen het bij voorbaat al doen en op sommige stallen lijkt het een hype om ieder paard met kappen op de wei te zetten.
noviceh schreef:Buiten het feit om dat er vuil/zand/steentjes (met verhoogde kans op wondjes dus) onder kan gaan zitten, zal de temperatuur onder de bescherming altijd gaan oplopen. Hoe goed deze ook geventileerd is, zonder bescherming is de temperatuur een stuk lager. Persoonlijk ben ik geen voorstander van beenbescherming, mits er echt een duidelijke aanwijsbare reden voor is en er geen andere mogelijkheid is.
De oorzaak van het gekneusde been van jouw paard hoeft zeker niet van aantikken te komen. Hoe weet jouw hoefsmid trouwens dat het gekneusd is? Begrijp me niet verkeerd, misschien is de beste man ook wel dierenarts.
Om op de kern van het verhaal terug te komen, zou ik in jouw situatie het paard niet van beenbescherming voorzien, omdat de kans op blessures veroorzaakt door de beschermers hoger ligt als van het mogelijk aantikken. Natuurlijk kan het paard zich altijd aantikken, zelfs als het paard op stal staat kunnen er ontzettend veel dingen gebeuren met een blessure als gevolg.
Uiteindelijk blijft het gebruiken van wel of geen beenbescherming natuurlijk je eigen keuze!