Deken aandoen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goodgirls

Deken aandoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 09:18

Ik ga zaterdag mijn paard verhuizen naar een nieuwe pensionstalling. De paarden kunnen tem eind maart in paddocks. En daarna gaan ze naar weides met schuilstallen.

Nu gaat mijn paard ook in een paddock maar zonder schuilstal, ze willen haar nog niet in de groep gooien omdat ze nieuw is. Om ongelukken te vermijden. Mijn paard heeft nog wel winterhaar maar is gewend om op stal te staan. Dus als het moest regenen en waaien staat ze buiten zonder beschutting.

Moet ik haar een deken opleggen of is dit overbodig?

Mvg

Sofie

Silence

Re: Deken aandoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:20

Ik vind dekens altijd overbodig.
Je geeft aan dat je paardje nog een wintervacht heeft.
Dan zou ik het mooi zo laten. Paardjes kunnen prima hun eigen temperatuur regelen.

Eventueel bij heel veel regen een ongevoerde regendeken, maar ook dat pas als uiterste.
Laatst bijgewerkt door Silence op 05-03-08 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:20

ik zou er een regendeken op leggen, ongevoerd.
of zou dat nog te koud zijn voor een paard die van stal komt?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:21

En mocht je merken dat ie het toch koud heeft kan je altijd nog een regendekentje opgooien. Nu hebben wij het veeeel sneller koud dan paarden.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:24

hoi! ik vind dat je je paard echt wel een deken op moet doen,hij is gewend aan een stal en ook al heeft hij wintervacht ,de bescherming voor weer en wind zit er niet genoeg op en dus moet je hem helpen. zowiezo ben ik een dekenmens hoor,bij mij geen paard s'winters met wintervacht maar ongeschoren dun in de vacht met een paar dekens op.bevalt mij het best,maar ieder zn keus! succes,groetjes desiree

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:29

even kijken hoe je paard reageert.
Je paard geeft dat wel aan. Ik denk zelf eerder zonder. zij heeft een wintervacht, dus dan zou ze dat prima zelf kunnen regelen.
Echter sommige paarden die ik ken hebben het snel koud en dat zie je snel genoeg. Zeker nu er steeds vaker een zonnetje komt tussen de buien door, zal ze erder last hebben van een deken.

Goodgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 09:37

Het probleem is dat ze 's morgens wordt buitengezet door de vader van de eigenaar vd stalling. En dan blijft ze de rest vd dag in de paddock. Ik kom dan terug 's avonds. Dus of ze het koud heeft overdag, ziet niemand...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:01

Goodgirls schreef:
Het probleem is dat ze 's morgens wordt buitengezet door de vader van de eigenaar vd stalling. En dan blijft ze de rest vd dag in de paddock. Ik kom dan terug 's avonds. Dus of ze het koud heeft overdag, ziet niemand...

Toch heb je de meeste kans dat ze het eerder te warm heeft dan te koud. Paarden kunnen beter tegen de kou als tegen de warmte.
Kun je niet op bijv een zaterdag ff kijken?

Goodgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 15:37

Ja in het weekend kan ik dat maar als het dan juist goed weer is...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:40

Gewoon 's avonds kijken.. Je paard overleeft dat dagje wel hoor. Verder verwacht ik ook niet dat hij het koud zal krijgen.