Bij ons in de bak mag niet gelongeerd of los gegooid worden.
Links heeft voorrang, in draf en galop; wat rechtsom doet heeft geen énkele voorrang. (Behalve als linksom stapt en rechtsom een andere gang heeft)
Gelden deze regels ook voor les-klanten? Wij hebben van buitenaf prive-instructeurs die vinden dat een les, in welke gang dan ook (rechtsom of linksom), voorrang heeft.
Is dat een algemene regel als je les hebt?
Buitenzorg
Geplaatst: 15-12-02 02:00
Als het een manegeles betreft hebben die voorrang. Heb jij prive les dan heb jij voorrang. Ik weet dit of dit een officiele regel is, maar zo ken ik ze van de tijd dat ik op diverse maneges heb gestaan.
XoNo
Geplaatst: 15-12-02 02:11
Als er bij ons manegeles wordt gegeven, mag je de bak niet eens in Tijdens een priveles heeft in principe niemand voorrang. Je moet maar kijken waar je heengaat. Tijdens het losrijden op wedstrijden rijden er tientallen paarden met een rotgang door elkaar heen, en zijn er ook geen vastgelegde regels. We hebben wel wat regeltjes dat als je op de binnenhoefslag rijdt, en er rijdt iemand achter je op de hoefslag, dat je dan de volte opmoet. Wil degene op de hoefslag namelijk ook op de volte, dan ontstaan er wellicht ongelukken. Verder sja...is het gauw binnen of buiten roepen als je elkaar tegemoet rijdt Heeft ook wel wat, beetje spanning Ik denk dus dat regels geheel aan de manege zelf liggen.
maverick
Geplaatst: 15-12-02 10:07
degene die les heeft heeft altijd voorang,en verder stappen op binnenhoefslag en kinksom heeft voorrang
parouscha
Geplaatst: 15-12-02 10:10
Bij ons gaat links voor. Precies het zelfde bij iedereen dan. Wij mogen wel losgooien, maar als ze niet te mal doen, want anders komen er gaten in de bak, en moet hij weer slepen. Longeren mag absoluut niet, moet buiten gebeuren(slaat nergens op, moet je longeren in een spekgladde buitenbak)